Gå til innhold

Takke for gaver eller maten?

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Er det slutt på at det takkes for gaver til jul eller for maten for den saks skyld? Da min datter vokste opp, så ringte jeg til de vi ikke hadde vært sammen med i julen og takket for gaven. Etter hvert som datteren min ble eldre, så måtte hun selv snakke og takke for gaven. Nå hører jeg aldri takk for noe som helst som blir levert til slekta vi ikke er sammen med i jula. Vet at de har fått gavene, da de blir levert til de det gjelder av et familiemedlem.
Var i et selskap rett før jul og da var det to barn av seks som takket vertskapet for maten. Barna var mellom 5 og ti år. Var kun et søskenpar som takket, ingen av de andre.
Er det ikke un å takke lenger?

Endret av Belima
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mine barn (3 og 6) må alltid takke for maten før de går fra bordet. De takker for gaver til de vi feirer sammen med. Jeg sender SMS og takker de som ikke feirer sammen med oss. 

Det er vel forskjellig hvor nøye foreldre er på dette, men jeg synes det er viktig. 

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Her takkes det alltid for mat/gave. Noe annet er dårlig folkeskikk. 

Anonymkode: 92dbc...2e4

Skrevet

Det er nok litt slappere nå enn da jeg vokste opp. Men jeg synes det er viktig å takke for maten og gaver. 

Skrevet

Så flott! Trodde jeg var blitt ei sur grinete gammal kjerring som ikke forsto de unge lenger. :hoppendeglad:

AnonymBruker
Skrevet

Man takker for begge deler, og det gjelder både barn og voksne.

Anonymkode: 78501...026

Skrevet

Man takker så klart for begge deler. Skulle bare mangle.

AnonymBruker
Skrevet
3 timer siden, Belima skrev:

Er det slutt på at det takkes for gaver til jul eller for maten for den saks skyld? Da min datter vokste opp, så ringte jeg til de vi ikke hadde vært sammen med i julen og takket for gaven. Etter hvert som datteren min ble eldre, så måtte hun selv snakke og takke for gaven. Nå hører jeg aldri takk for noe som helst som blir levert til slekta vi ikke er sammen med i jula. Vet at de har fått gavene, da de blir levert til de det gjelder av et familiemedlem.
Var i et selskap rett før jul og da var det to barn av seks som takket vertskapet for maten. Barna var mellom 5 og ti år. Var kun et søskenpar som takket, ingen av de andre.

Oppdrar ikke foreldrene sine barn til å si takk, så sier de ikke takk. 

Våre barn løp sist gang vi spiste ute til servitøren for å si takk for maten etter at de var ferdig med å spise. :flau:

Det kalles for streng oppdragelse på å takke. 

Anonymkode: 87919...8a1

• Liker 1
Skrevet
7 timer siden, Belima skrev:

Mine takker for maten og de som er store nok (4+) skriver takke lapp

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

De med oppdragelse takker for mat og gaver.

Anonymkode: 5df81...b91

AnonymBruker
Skrevet
12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Oppdrar ikke foreldrene sine barn til å si takk, så sier de ikke takk. 

Våre barn løp sist gang vi spiste ute til servitøren for å si takk for maten etter at de var ferdig med å spise. :flau:

Det kalles for streng oppdragelse på å takke. 

Anonymkode: 87919...8a1

Det er jo bare søtt da 😂 

Anonymkode: 92dbc...2e4

AnonymBruker
Skrevet

Alle unger i min omgangskrets takker for maten, og de jeg har gitt gave til har alltid takket for gaven. Så det er kanskje bare i ts sin omgangskrets folk er rare? 

Anonymkode: 6ed0f...56e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...