AnonymBruker Skrevet 2. januar 2018 #1 Del Skrevet 2. januar 2018 Bilen min er tom for spyleveske (slik som spruter på frontruta når den er skitten). Hvor skal jeg putte på mer? Har kjøpt en flaske på mekonomen. Skal den settes inn noe sted. Eller skal det helles inn i en åpning noe sted? Anonymkode: d1131...c38 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tdm900 Skrevet 2. januar 2018 #2 Del Skrevet 2. januar 2018 Se etter et blått plastlokk under panseret, det er gjerne et spylesymbol på det også. Ellers kan du bla opp i instruksjonsboka også. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest padawan Skrevet 2. januar 2018 #3 Del Skrevet 2. januar 2018 Nå ble jeg nesten litt fornærmet på vegne av alle kvinnfolkene du antar ikke kan hjelpe deg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2018 #4 Del Skrevet 2. januar 2018 Sett den i bagasjerommet, der skal det ligge et sugerørlignende rør som du putter oppi kannen. Husk å skru av korken! Anonymkode: 90eac...bcf 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2018 #5 Del Skrevet 2. januar 2018 Helles på teppet under førersetet, der er et sugesystem som får det på plass. Anonymkode: 58870...e67 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
TMB Skrevet 2. januar 2018 #6 Del Skrevet 2. januar 2018 Husk å kjøpe nok blinklysolje også når du først er i gang, hvis ikke kan du få bot. 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2018 #7 Del Skrevet 2. januar 2018 19 minutter siden, TMB skrev: Husk å kjøpe nok blinklysolje også når du først er i gang, hvis ikke kan du få bot. Dette gjelder spesielt om du har BMW, da en stor del av de bilene ser ut til å ha trøbbel med det. Anonymkode: 1a835...317 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Horten Market Skrevet 2. januar 2018 #8 Del Skrevet 2. januar 2018 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Bilen min er tom for spyleveske (slik som spruter på frontruta når den er skitten). Hvor skal jeg putte på mer? Har kjøpt en flaske på mekonomen. Skal den settes inn noe sted. Eller skal det helles inn i en åpning noe sted? Anonymkode: d1131...c38 Som du ser av svarene du har fått, så har den alminnelige KG-mannen like lite peiling som deg. Det enkleste hadde nok vært om du spurte på Mekonomen om mannen/damen i kassen kunne hjelpe deg. Hvor det skal fylles er ulikt fra bilmerke til bilmerke, men for de aller fleste er det under panseret (åpnes ofte med en hendel til venstre for pedalene). Se etter et lokk med et symbol som ligner på frontrute og visker/spyler. Det kan bli en del søl, så det er lurt å bruke en trakt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2018 #9 Del Skrevet 2. januar 2018 1 time siden, TMB skrev: Husk å kjøpe nok blinklysolje også når du først er i gang, hvis ikke kan du få bot. Ts her: Hve er blinklysolje og hvor må jeg kjøpe det? Hvor fyller jeg på det og hvor ofte? Noen menn som kan svare? Er det et lys som lyser når det er romt og jeg må fylle på? Anonymkode: d1131...c38 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2018 #10 Del Skrevet 3. januar 2018 Er du serr ? Har du lappen og vet ikke hvor man fyller på spylevæske ? Er dette troll ? På noen biler er det merket med et slags vindusymbol. Er faktisk kvinner som kan sånne ting også. Men er vel vanskelig for deg å forstå som ser verden i svart hvit. Anonymkode: cce3a...724 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2018 #11 Del Skrevet 3. januar 2018 4 timer siden, Horten Market skrev: Som du ser av svarene du har fått, så har den alminnelige KG-mannen like lite peiling som deg. Det enkleste hadde nok vært om du spurte på Mekonomen om mannen/damen i kassen kunne hjelpe deg. Hvor det skal fylles er ulikt fra bilmerke til bilmerke, men for de aller fleste er det under panseret (åpnes ofte med en hendel til venstre for pedalene). Se etter et lokk med et symbol som ligner på frontrute og visker/spyler. Det kan bli en del søl, så det er lurt å bruke en trakt. Dumme spørsmål blir til dumme svar. Folk svarer ts ironisk . Anonymkode: 5d03e...afb 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
_BuseMannen_ Skrevet 3. januar 2018 #12 Del Skrevet 3. januar 2018 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2018 #13 Del Skrevet 3. januar 2018 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Ts her: Hve er blinklysolje og hvor må jeg kjøpe det? Hvor fyller jeg på det og hvor ofte? Noen menn som kan svare? Er det et lys som lyser når det er romt og jeg må fylle på? Anonymkode: d1131...c38 OMG😂 dette må være trolling ja. Anonymkode: 5d03e...afb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Horten Market Skrevet 3. januar 2018 #14 Del Skrevet 3. januar 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Dumme spørsmål blir til dumme svar. Folk svarer ts ironisk . Anonymkode: 5d03e...afb Det finnes ikke dumme spørsmål, bare dumme svar. Faktum er at kvinner flest har lite peiling på bil, og det gjelder også stadig flere feminiserte menn. Slike spørsmål som TS stiller er dagligdags å høre for folk som selger bilrekvisita. Har du noen gang byttet vindusviskere? Nei, det har nok noen gjort for deg uten din viten (på service, eller du har en handy mann). Det som før var molbohistorier om folk som fylte bensin på dieselbiler, skjer i dag pinlig ofte. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
asterix Skrevet 3. januar 2018 #15 Del Skrevet 3. januar 2018 3 timer siden, Horten Market skrev: Det finnes ikke dumme spørsmål, bare dumme svar. Faktum er at kvinner flest har lite peiling på bil, og det gjelder også stadig flere feminiserte menn. Slike spørsmål som TS stiller er dagligdags å høre for folk som selger bilrekvisita. Har du noen gang byttet vindusviskere? Nei, det har nok noen gjort for deg uten din viten (på service, eller du har en handy mann). Det som før var molbohistorier om folk som fylte bensin på dieselbiler, skjer i dag pinlig ofte. Ingen som har lappen burde være så hjelpeløse at de ikke greier finne ut hvor de fyller spylevæske på en hvilken som helst bil, eller bytte vindusviskere for den del. Dette er ikke noe man trenger være "handy" for å greie. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lutetium 71 Skrevet 3. januar 2018 #16 Del Skrevet 3. januar 2018 1 time siden, asterix skrev: Ingen som har lappen burde være så hjelpeløse at de ikke greier finne ut hvor de fyller spylevæske på en hvilken som helst bil, eller bytte vindusviskere for den del. Dette er ikke noe man trenger være "handy" for å greie. Enig med du. Fylle spylevæske er svært grunnleggende, og noe man MÅ kunne. Det er også noe man må gjøre særdeles ofte i den årstiden vi er inne i nå. Om man ikke kan dette, må man lære seg det. Enten få noen til å demonstrere, eller rett og slett RTFM. På den annen side er kunnskap om å skifte dekk noe man bør kunne, men strengt tatt kan klare seg uten (mange nye biler har ikke reservedekk heller) 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lutetium 71 Skrevet 3. januar 2018 #17 Del Skrevet 3. januar 2018 12 timer siden, AnonymBruker skrev: Helles på teppet under førersetet, der er et sugesystem som får det på plass. Anonymkode: 58870...e67 Dette var definitivt humre-materiale 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Horten Market Skrevet 3. januar 2018 #18 Del Skrevet 3. januar 2018 La gå at mange setter bort sesongbytte av dekk, men hvor mange foretar den obligatoriske etterstrammingen etter 2-3 mil? Hvert år skjer det ulykker på grunn av forsømmelser her. En nabo hadde problem med at audien stoppet når motoren var varm. Mannen hadde ikke lagt merke til oljelekkasjen, alt hadde rent ut over tid, motoren var knusktørr. Med hånden på hjertet, hvor mange har peilet olje på bilen sin og etterfylt olje? Faktum er at uten en handy mann hjemme, eller på verkstedet, så hadde de fleste kvinner, og pinlig mange menn, vært henvist til kollektivtilbudet. Vi kan le av TS, eller kanskje le med, men den flaue sannheten er at hjelpesløsheten er virkelig for mange. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
catman Skrevet 3. januar 2018 #19 Del Skrevet 3. januar 2018 Einstein her bommer ikke helt, selv om poenget med at TS antagelig er et troll går litt over hodet til han/henne. Det er svært vanlig at folk glemmer oljen, som han sier, og dette er en usaklig billig og enkel ting å fikse selv: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
solmåneogstjerner Skrevet 3. januar 2018 #20 Del Skrevet 3. januar 2018 Jeg hadde hatt lappen i ca 10 år og hadde fylt på spylervæske mange mange ganger. Så fikk jeg ny bil. Var litt stresset, skulle på langtur. Da klarte jeg faktisk å fylle på spylervæske der hvor det skulle være kjølevæske 😂 tok litt lengre tid før jeg fikk dratt da ja.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå