Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg var i en situasjon der jeg var i et langvarig forhold der vi planla barn, men det ble slutt. Jeg sørget like mye over de brutte barneplanene som over samlivsbruddet, jeg satt der med spiralen ute og blødde min første mens på flere år under selve bruddet. Jeg var virkelig klar for å bli mor og det var med tungt hjerte jeg startet på prevensjon igjen. 

Nå har jeg en gods stund en som i utgangspunktet ikke ønsker barn (men han misliker ikke unger og er opptatt av tantebarn, vennebarn osv). Jeg er den første kjæresten hans, så det er ikke sånn at han har etablert en rutine med forhold. Og han sier om seg selv at han har forandret mening om ting etter at han ble sammen med meg. Jeg oppfatter det som kanskje hinting i forhold til framtidig barn, men jeg vet ikke. Det er ikke naturlig å ta det opp nå siden jeg ikke har fast jobb enda, men jeg er redd jeg blir desperat den dagen jeg har fast jobb og vi ikke har planer. 

Det hender at jeg tenker at jeg, selv om jeg er veldig glad i ham, skulle dumpet ham og funnet en ny, som var veldig klar for å starte familie. Men man kan jo ikke bare bestille en kjæreste som en passer sammen med. Og jeg er jo veldig glad i ham. En annen ting jeg leker med tanken på, er å slå opp for å bli singel og få barn via klinikk. Men da blir det jo ikke den kjernefamilien jeg ønsker meg, og det blir tøft økonomisk. 

Jeg føler meg i villrede. Hva skal jeg velge, om jeg må; mann eller barn? Jeg skjønner at vi må snakke mer sammen om dette, men jeg synes det er vanskelig å ta opp. Kanskje er jeg også redd for hvilket svar jeg får. Jeg er ikke vant med dette, alle tidligere kjærester har sagt med en gang at de ønsket barn med meg (kanskje for å please meg), så jeg vet ikke hvordan man tar det opp og eventuelt overtaler en som er skeptisk til å gå med på barn. Eller hvordan jeg eventuelt skal kunne leve videre i det forholdet jeg er i, uten barn. Jeg kan fint leve med at vi bare får ett barn, men jeg vet ikke om jeg kan leve uten barn. Eller ham...

Anonymkode: 46465...6c0

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Snakk sammen så han forstår at dette med barn er viktig for deg. Så får du vite hvor han er i forhold til barn. Selv om sannheten kan gjøre vondt, vil det ikke bli noe mindre vondt hvis du venter.

Anonymkode: 38e2a...3ff

• Liker 1
Gjest Anonymus Notarius
Skrevet (endret)

Du kan jo snakke om barn selv om det pga jobbsituasjon ikke er aktuelt ennå?

Det er lurt å ta opp sånt tidlig i et forhold. Ingen vits i å bli sammen om man har totalt ulike planer for fremtiden.

Endret av Anonymus Notarius

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...