Gå til innhold

Lærer - Får man lønnstillegg for studiepoeng utover 300?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er adjunkt i kommune, og akkurat ferdig med de siste 15 studiepoenget som gir meg tittel Adjunkt med tilleggsutdannelse. (300) Jeg har full ansenitet. (16 år) Jeg har tenkt å ta et semester til i et emne som er relevant for min stilling, men kommer ikke til å starte masterstudiet for å bli lektor. Spørsmålet er da om det er vanlig å få lønnsøkning ved nye studiepoeng utover de 300, eller om alle studier fremover kun blir for egeninteresse?

Anonymkode: 29085...2b8

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har lektor med tillegg + 120 ekstra studiepoeng. Ikke noe mer betalt for disse. 

Anonymkode: 6c547...69e

AnonymBruker
Skrevet

Du får nok ikke ekstra betalt om det ikke gir deg veldig relevant kompetanse for en lederstilling. 

Anonymkode: aea10...8aa

Skrevet

Du har ikke rett til det, men du kan jo prøve å forhandle lønn etter fullført utdanning. Eller enda bedre - snakk med arbeidsgiver først og si hva du tenker og spør om studiene kan gi noen lønnsmessige eller andre utslag. Dersom svaret er nei - spør om det er andre fag de trenger istedenfor som du kan ta som kan gi uttelling (dersom det er lønnen og ikke faget som er det viktigste). 

AnonymBruker
Skrevet

Hos oss er det egne avansestillinger man kan søke om å få. Jeg er lektor med tillegg 1. Du må spørre din fagforening. Tillegget er kun på 10.000, og gis for 30 studiepoeng over minimum for stillingskode. 

Jeg har totalt 615 studiepoeng. Lektor med tillegg er 360 studiepoeng, så jeg har en del ekstra... 

Anonymkode: 91259...f5f

AnonymBruker
Skrevet

Takk for svar! Dersom lønn var det viktigste, så hadde jeg skrevet ferdig masteren. Nå tar jeg studier innimellom for å holde faget mitt ved like, og synes det er veldig greit å høre hva som er vanlig.

Anonymkode: 29085...2b8

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...