Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei,

Er muligens mellom 5 og 7 uker på vei. Men har hatt blødning og bortfall av ømme bryster (som jeg har hatt en måned) "over natten". Så kan nok ha hatt en MA. Skal til lege (gynekolog) i morgen.

Har googlet masse og finner bra info og hjelp til hva som skjer / ikke skjer / kan ha skjedd osv.

MEN det jeg legger merke til (er førstegangs, har ingen barn, har 2 MA fra tidligere, men helt annerledes enn denne omgangen om dette viser seg å være en tredje) er hvor hissige noen damer er som svarer fortvilte damer krasst. "Herregud! når skal damer skjønne at 3 måneders regel gjelder enda, hvem sjekker vel og håper og tror og tester så tidlig?" Flere slike svar om at man ikke skal teste så tidlig og forholde seg til 3 måneder. Da lurer jo jeg på hvorfor er dette så "feil" å sjekke "tidlig"? Jeg sjekker og er mellom 5 og 7 uker på vei (uansett om det er blitt til nok en MA eller ikke) og har sjekket tidligere også. Mener disse folkene at man skal vente? Hva om man er så uheldig at fosteret dør 5 uker på vei, men man ikke skal "få det ut"? For det er jo ingen automatikk i at blødning er mensen og at man har menssmerter. Tenk om man har rester og får skader av dette? Jeg vil jo teste meg ved uke 5 og om det skulle dø vil jeg jo gjerne ha det ut med en gang, ikke gå rundt og vente på at det skal kommer ut av seg selv.

Jeg skal som sagt til gyno i morgen, tenker dette er en ny MA (selv om alt er annerledes enn med de to andre, men det er ingen oppskrift eller formel på hvordan det skal / ikke skal være) og vil helst starte på nytt med en gang. Leser om bortfall av symptomer over natten og styrtblødninger og lange blødninger og av-og-på-blødninger (noe ender i MA / SA og i noen tilfeller baby(!)), så om det er noe jeg har "lært" så er det at himmel, så mye forskjellig en kan ha!

Anonymkode: dd129...505

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hvis det er blødning, vil det ikke da være SA og ikke MA?

Anonymkode: 1f7d9...00c

AnonymBruker
Skrevet

Litt vanskelig å skjønne hva du mener? Mener du å teste med graviditetstester tidlig eller tenker du ultralyd i forhold til å bekrefte om det er SA/MA eller ufarlig blødning om det skjer noe?

Anonymkode: 58214...8be

AnonymBruker
Skrevet

Ts her.

Tenker på slike kommentarer:

"Stresset og deprimert leser jeg for å miste et foster i uke 5??? Herregud, hvor uopplyste er dere da jenter??? Tommelfingerregelen om at man ikke skal begynne å glede seg for mye før etter 3 måneder gjelder fremdeles.

Og hvorfor på død og liv måtte vite at man er gravid allerede når man er 5 uker på vei? Altså at mensen er forsinket 1 uke?? (Blir det ikke så når man regner her). Og da blir man ulykkelig om man skulle blø? Herregud, om folk ikke hadde tatt disse testene så tidlig så hadde dette bare vært oppfattet som en ukes forsinket mens, og man hadde spart seg selv for en masse "stress og deprisjoner" over å miste et barn!!!! Herregud, det er langt i fra å være et barn og kun 50 % av alle befruktninger blir det noe av. Synes bare man skal ha et litt mer realistisk syn og oppfatning av situasjonen her... Det er rett og slett tåpelig å sørge over et svangerskap som avbrytes i uke 5 - fordi det er både helt vanlig og helt naturlig. De aller fleste av oss har opplevd det, uten å ane noe om det. Og det å ikke vite, er langt bedre enn å vite.

Så stress ned dette jævla hysteriet med å måtte ta tester så tidlig!!!!"

Er vi "teite" som tester "så tidlig"? Det er jo greit å vite om man i det hele tatt 'er på vei' og da sjekker man gjerne i uke 5 også. Gravid er gravid og det er først når man vet man er gravid man kan ta stilling videre. Leser at 10-30% av alle graviditeter før uke 12 ender i en eller annen form for abort.

Jeg tror ikke at jeg i uke 5 eller 7 (eller 10 eller 12 for den saks skyld) er garantert noe baby, men jeg vil jo vite uansett hvilken uke jeg er i.

Anonymkode: dd129...505

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...