Gå til innhold

Jeg prøvde å legge kort på meg selv, virker som de svarer meg, men hvordan vet jeg det egentlig?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

De funker slik at jeg skal stille et spørsmål om situasjoner eller personer, så legge kortene i en viss rekkefølge. Jeg stablet kprtene først, mens jeg stiller spørmsålet, så plukker jeg dem jeg føler for. 

For 2.gang jeg stiller spørmål ang en fyr jeg liker så har ieg fått samme kortet. Det kortet forteller at betingelsene ikke er gunstige nå, og at noe bedre skal dukke opp senere. 

Så skal jeg plassere et kort på plass 2. Og der fikk jeg til svar at jeg måtte se den andres synspunkt ydmykt. Altså, sette meg inn i hans situasjon? 

Nå husker jeg likevel ikke alt. Har lagt sammen igjen kortene.

så stiller jeg spørsmål om karriere, og de første mnd. Får faen meg det samme kortet igjen! Betingelsene er ikke gunstige nå. Da betyr det sikkert st jeg ikke skal satse på dette heller. Er litt lei av at jeg skal finne noe nytt hele tiden. Enten har jeg en jobb jeg mistrives i,enten finner jeg noe jeg trives med, som alle sndre enn meg lykkes i. Så skulle ikke forundre meg at jeg skal "lære å intresse meg for det jeg ikke er intressert i". 

Men så var det et annet kort, som sa at "jeg ikke skal gi opp. "  da snakke det jo mot seg selv. 

Siden jeg får samme kortet ang han fyren om igjen så må det da være sant? 

Anonymkode: 7bd91...ba7

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Klart kortene sier mot seg selv. Da trekker du ut det du selv ønsker, og vipps så får dem rett.

Hvordan i all verden forventer du at noen kort skal fortelle deg noe som helst? Du vet da egentlig alt selv, bare kjenn etter da vel. Og still deg selv de samme spørsmålene, så skal du se at du faktisk kan formulere egne svar og løsninger for ditt liv.

Anonymkode: 95b23...a4d

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Det var en tilfeldighet at du fikk det samme kortet to ganger. Siden det er tilfeldig hvilket kort du får så kan de selvfølgelig være motsigende. Et kort kan ikke tenke! :) Du kan like gjerne kaste mynt og kron hvis du ønsker å gjøre et tilfeldig valg. Men hva med å bruke hodet når du skal bestemme deg for noe? Det må jo være mye bedre.

Anonymkode: 8301e...421

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det var en tilfeldighet at du fikk det samme kortet to ganger. Siden det er tilfeldig hvilket kort du får så kan de selvfølgelig være motsigende. Et kort kan ikke tenke! :) Du kan like gjerne kaste mynt og kron hvis du ønsker å gjøre et tilfeldig valg. Men hva med å bruke hodet når du skal bestemme deg for noe? Det må jo være mye bedre.

Kortbunken er tykk og jeg stablet. Så stiller jeg spørsmål i mens , så trekker jeg 3 tilfeldige. Og får de åt samme to ganger... 

AnonymBruker
Skrevet
11 minutter siden, AnonymBruker said:

Kortbunken er tykk og jeg stablet. Så stiller jeg spørsmål i mens , så trekker jeg 3 tilfeldige. Og får de åt samme to ganger... 

Ja, skjønte det. :)

Skrevet
6 hours ago, AnonymBruker said:

Det skjer av og til med en helt vanlig kortstokk også. Tenk på hvorfor kortene lå i akkurat den rekkefølgen: Fordi du stokket dem slik. Det var ikke noen andre som flyttet på dem mens du ikke så på. Det var ikke noen andre enn du som bestemte hvilket kort du skulle trekke. Livet er fullt av rare sammentreff.

Jeg tror du gjør lurt i å stole mer på deg selv enn på magiske kort, når det gjelder så viktige ting som hvem du skal søke som partner og hvilken jobb du skal ta. Kanskje du velger feil, men du sjansen for å velge rett blir ikke større av å trekke kort. Hvis du er usikker om du vil satse på en fyr, bli kjent med ham og finn det ut selv. Ingen andre, hverken mennesker eller pappbiter med bilder av sol og måne, vil kunne gi deg et bedre svar. Er du usikker på karriere, skriv ned pluss og minus ved de forskjellige mulighetene du har, snakk med en kollega, spør en venninne, og er du fortsatt usikker, så hopp i det! Det skal mye til at du gjør ubotelig skade ved å date en fyr eller skifte jobb. Stol på deg selv!

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

En skal være forsiktig med å begynne m sånt 

Anonymkode: 111f3...1c4

AnonymBruker
Skrevet
På 2.1.2018 den 21.53, linsejesus skrev:

Det skjer av og til med en helt vanlig kortstokk også. Tenk på hvorfor kortene lå i akkurat den rekkefølgen: Fordi du stokket dem slik. Det var ikke noen andre som flyttet på dem mens du ikke så på. Det var ikke noen andre enn du som bestemte hvilket kort du skulle trekke. Livet er fullt av rare sammentreff.

Jeg tror du gjør lurt i å stole mer på deg selv enn på magiske kort, når det gjelder så viktige ting som hvem du skal søke som partner og hvilken jobb du skal ta. Kanskje du velger feil, men du sjansen for å velge rett blir ikke større av å trekke kort. Hvis du er usikker om du vil satse på en fyr, bli kjent med ham og finn det ut selv. Ingen andre, hverken mennesker eller pappbiter med bilder av sol og måne, vil kunne gi deg et bedre svar. Er du usikker på karriere, skriv ned pluss og minus ved de forskjellige mulighetene du har, snakk med en kollega, spør en venninne, og er du fortsatt usikker, så hopp i det! Det skal mye til at du gjør ubotelig skade ved å date en fyr eller skifte jobb. Stol på deg selv!

Kortene er ikke magiske. Alle har en intuisjon. Det er denne man bruker når man legger kort.

Anonymkode: 82d23...fa9

Skrevet
17 hours ago, AnonymBruker said:

Kortene er ikke magiske. Alle har en intuisjon. Det er denne man bruker når man legger kort.

Ikke for å være frekk altså. Men en eller annen form for magi må det jo være inne i bildet hvis et kort skal kunne fortelle deg noe om fremtiden eller hva du bør gjøre. Rent faktisk, fysisk, er det du selv som stokker og trekker kortene og hvordan de ligger bestemmes av det. Hvem eller hva annet er det som avgjør hvilke kort som ligger der og hvilke du trekker? Hvordan kan intuisjon fortelle deg hvilket kort du skal trekke? Og hvordan kan det ha seg at din intuisjon er mer pålitelig når det gjelder å trekke et kort (som du så må tolke betydningen av), enn når du selv skal vurdere hva du skal gjøre mtp. jobb og kjærlighetsliv? Jeg forstår ikke helt tankegangen her. Handler det egentlig om et ønske om å slippe å ta avgjørelsene selv?

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
50 minutter siden, linsejesus skrev:

Ikke for å være frekk altså. Men en eller annen form for magi må det jo være inne i bildet hvis et kort skal kunne fortelle deg noe om fremtiden eller hva du bør gjøre. Rent faktisk, fysisk, er det du selv som stokker og trekker kortene og hvordan de ligger bestemmes av det. Hvem eller hva annet er det som avgjør hvilke kort som ligger der og hvilke du trekker? Hvordan kan intuisjon fortelle deg hvilket kort du skal trekke? Og hvordan kan det ha seg at din intuisjon er mer pålitelig når det gjelder å trekke et kort (som du så må tolke betydningen av), enn når du selv skal vurdere hva du skal gjøre mtp. jobb og kjærlighetsliv? Jeg forstår ikke helt tankegangen her. Handler det egentlig om et ønske om å slippe å ta avgjørelsene selv?

Er det magi når du føler nærvær av Gud? Eller er det naturlig? Er det naturlig for deg å følge en ro når du ber, eller ro når du er i kirka, eller er det magi? 

Det er ikke magi, det bare er i vår natur. Det er noe de aller fleste kan føle.

Skrevet
7 hours ago, AnonymBruker said:

Er det magi når du føler nærvær av Gud? Eller er det naturlig? Er det naturlig for deg å følge en ro når du ber, eller ro når du er i kirka, eller er det magi? 

Det er ikke magi, det bare er i vår natur. Det er noe de aller fleste kan føle.

Det er ikke magi i klassisk forstand å føle gud, men det er definitivt religiøst/overnaturlig. Det er det som er poenget mitt, at kortene må fungere på ett eller annet overnaturlig vis. Derfor lurer jeg på hva folk tror det egentlig er som skjer. Er det en slags ånder som kommer og påvirker deg til å trekke det eller det kortet? Har kortene selv en slags bevissthet?

Mener du at de aller fleste kan føle noe ifm. med tarot?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...