AnonymBruker Skrevet 2. januar 2018 #1 Skrevet 2. januar 2018 Er det nødvendig å bli medlem i ulike foreninger som norsk medisinstudentforening, MFO, osv. mtp. å få seg jobb etter studiet? Vil det ha noe å si hvis man står likt med en annen søker f.eks.? Vet det er fint å være medlem særlig i NMF - det viser at man er interessert i faget, og holder seg oppdatert på fagstoff. Men jeg har utrolig dårlig økonomi for tiden, og har egentlig ikke råd. I tillegg føler jeg at jeg har mer enn nok med å lese pensum akkurat nå. Tenker derfor å melde meg inn f.eks. 3. eller 4. året? Starter nå på mitt andre semester. Anonymkode: e43b9...132
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2018 #2 Skrevet 2. januar 2018 Niks, det trenger du absolutt ikke. Anonymkode: 60c30...620 1
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2018 #3 Skrevet 3. januar 2018 Nei. Legeforeningen (og Nmf som er en underorganisasjon) er en interesseorganisasjon og fagforening. De aller fleste leger og medisinstudenter er medlem. Det er ikke veldig viktig å melde seg inn i Nmf med en gang man har startet på studiene, men du får jo fordeler som redusert deltakeravgift på flere Nmf-arrangementer, 10% på gymo etc., så det kan jo hende at det går opp i opp uansett. Kontingenten er jo på rundt 300 kr i semesteret. Men hvis du rett og slett ikke har råd kan du fint vente til du har kommet lenger i studiet. MFO har jeg ikke hørt om. Anonymkode: 4bfd5...2ed
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå