Gjest SiiZim Skrevet 2. januar 2018 #1 Skrevet 2. januar 2018 Jeg har gjeld hos remember og klarna, ca 38 000 tilsammen, lønner det seg og forsette og betale på begge hver mnd eller samle dem i et lån? Evt lån hvor?
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2018 #2 Skrevet 2. januar 2018 Dersom du har mulighet til å samle alt i et lån med bedre rente så vil det absolutt lønne seg best. Snakk med banken din om hvor mye rente det blir på et evt forbrukslån. Klarna osv har helt horibel rente! Anonymkode: 58be9...bda
Gjest SiiZim Skrevet 2. januar 2018 #3 Skrevet 2. januar 2018 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Dersom du har mulighet til å samle alt i et lån med bedre rente så vil det absolutt lønne seg best. Snakk med banken din om hvor mye rente det blir på et evt forbrukslån. Klarna osv har helt horibel rente! Anonymkode: 58be9...bda Banken min er ikke til noe hjelp, er ikke fast ansatt så får ikke noe lån hos dem.
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2018 #4 Skrevet 2. januar 2018 Hva slags renter har du på klarna og remember? Forbrukslånet på Remember ligger vel på 15 %. Om du kunne ha flyttet kreditten din til forbrukslån? Anonymkode: f6baf...44b
Tibbie Skrevet 2. januar 2018 #5 Skrevet 2. januar 2018 Hva er rentene? Ligger du etter med inkasso og alvorlige krav på det? I så fall får du sikkert en nedbetalingsplan hos dem rentefritt Det er skjeldent lurt å ta lån for å betale annen gjeld, da forbrukslån ofte er mye dyrere.
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2018 #6 Skrevet 2. januar 2018 Det er alltid bedre å samle kredittlånene til ett lån. Eks forbrukslån om du ikke får lån i banken din. Anonymkode: f6baf...44b
Gjest SiiZim Skrevet 2. januar 2018 #7 Skrevet 2. januar 2018 Usikker på renten Ligger ikke etter, betaler det i tide + studielån
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2018 #8 Skrevet 2. januar 2018 Akkurat nå, Usynligher skrev: Usikker på renten Ligger ikke etter, betaler det i tide + studielån Du må først av alt sjekke renten, få deg oversikt. Anonymkode: f6baf...44b
Gjest SiiZim Skrevet 2. januar 2018 #9 Skrevet 2. januar 2018 Siden jeg ikke har fast jobb å ikke vet hvor mye jeg får i mnd, så tror jeg det ville være "tryggere" og få det samlet. Som sagt banken min er ikke til hjelp.
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2018 #10 Skrevet 2. januar 2018 Sjekk renten på lånene dine først. Om du syns det er vanskelig å finne så kan du ta en kjapp telefon til de å spørre. Du kan også spørre om mulighetene for en nedbetalingsplan, legg frem hvor mye du kan betale hver mnd. Anonymkode: 58be9...bda
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2018 #11 Skrevet 2. januar 2018 19 minutter siden, Usynligher skrev: Jeg har gjeld hos remember og klarna, ca 38 000 tilsammen, lønner det seg og forsette og betale på begge hver mnd eller samle dem i et lån? Evt lån hvor? Det lønner seg å betale hver for seg siden det er kun to, dette klarer du. Anonymkode: 92d73...14d
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2018 #12 Skrevet 2. januar 2018 21 minutter siden, Usynligher skrev: Jeg har gjeld hos remember og klarna, ca 38 000 tilsammen, lønner det seg og forsette og betale på begge hver mnd eller samle dem i et lån? Evt lån hvor? Får du refinansiert til ett lån med lavere renter så lønner det seg helt klart å organisere begge lånene i ett lån. Hvis ikke, så er det bare å betale ned på begge fortere enn fy. Det er en enorm rente på denne typen lån. Anonymkode: 30e8f...d39
Gjest SiiZim Skrevet 2. januar 2018 #13 Skrevet 2. januar 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Får du refinansiert til ett lån med lavere renter så lønner det seg helt klart å organisere begge lånene i ett lån. Hvis ikke, så er det bare å betale ned på begge fortere enn fy. Det er en enorm rente på denne typen lån. Anonymkode: 30e8f...d39 Ja jeg vet, på remember betaler jeg bare renter syns jeg Har sendt inn søknad til lendo, får å få tilbud fra flere banker, får se hvordan det går.
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2018 #14 Skrevet 2. januar 2018 Årsrenten på klarna er 22% Effektiv rente er 48,56% Anonymkode: f6baf...44b
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2018 #15 Skrevet 2. januar 2018 Du må se på renten du har på hvert av kredittkortlånene, i tillegg til eventuelle gebyrer du også betaler når du betaler på lånet. Så må du sammenligne dette med tilbud du får på renter og gebyrer fra andre steder. Du kan høre med flere banker, det MÅ ikke være den banken du pr dags dato har konti i. Det er fullt mulig å ta opp forbrukslån fra hvilken som helst bank uansett om du har konti i en annen bank eller ei. Anonymkode: 392a8...0ca
Gjest SiiZim Skrevet 10. januar 2018 #16 Skrevet 10. januar 2018 Da har jeg sett på ulike lån å diverse, kom egentlig frem til at jeg venter til sommeren og betaler ned med feriepenger/skattepenger og det jeg har til åvers i lønn (jobber mer om sommeren og har da fast turnus og større lønn)
Gjest F S Skrevet 10. januar 2018 #17 Skrevet 10. januar 2018 Trenger ikke TV lenger, selg'n? Selv om du betaler ned bare LITT, så sparer du tusenlapper, lenge til sommeren (og kjekt å ha LITT til ferien, da?? Eller satser du på "knekkebrød med brunost" da) Eller banken til mor/far/søsken (stille sikkerhet der) ... ☺
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå