Gå til innhold

spørsmål om p-plaster

Fremhevede innlegg

Skrevet

Begynnte med mini pillen for to mnd siden,men har mensen hele tiden har bare noen dager opphold.

orker ikke å ha det slik og lurer på om jeg skal prøve meg på p-plaster.

Men det jeg lurer på er en skal gå med plaster i tre uker så ha en uke opphold,men normalt så pleier jeg å ha fire uker mellom hver mens,kan jeg bruke plasteret i fire uker så ha en uke opphold?

Grunnen for at jeg ville ha mini pillen er jo for at jeg er redd for å legge på meg,har du som går på eller prøvd p-plaster merket noe vekt oppgang?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg gikk opp 8 kg. etter at jeg begynnte med p-plasteret.... og var i tillegg konstant oppblåst i magen.

Skrevet

Eg har ikkje gått opp i vekt etter at eg prøvde plasteret, har ikkje merka nokre andre biverknader heller. Eg likar plasteret mykje betre enn pillene, som eg brukte før (triodinol). Men dette er jo veldig individuelt, så ein må nesten bare prøva og sjå korleis det går.

Eg hadde ein ganske uregelmessig mens før eg begynte på hormonelle prevansjonsmiddel, og det gjekk nesten alltid meir enn fire veker mellom kvar mens. Det går likevel heilt fint å ha syklusar der eg går tre veker med plaster (eller på piller, slik som eg gjorde først) og så ei veke utan, der eg får mensen.

Skrevet

Jeg er også fornøyd med plasteret. Har ikke lagt på meg, eller merket noe ubehag etter jeg begynte på det. Har nedsatt sexlyst da, men det hadde jeg når jeg gikk på pillene også. :roll:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...