Gå til innhold

Hvordan gikk du ned i vekt?

Fremhevede innlegg

Gjest Coolaid
Skrevet

Starter denne tråden med tanke på å få høre fra alle de som fikk gode resultater. Fortell, fortell.

Tror at denne tråden kan bli inspirasjon til andre som er på vei ned i vekt. Kanskje din kunnskap kan glede andre? :)

Videoannonse
Annonse
Gjest Coolaid
Skrevet
Mer trening' date=' mindre søtsaker ;)[/quote']Ja, det var veldig oppklarende i positivitetstråden som jeg startet. Kanskje litt mer beskrivende.....?
Skrevet

Jeg gikk ned i vekt når jeg flyttet hjemmefra og ikke fikk servert dessert hver dag. I tillegg hjalp det at jeg bosatte meg i samme kvartal som et treningssenter, slik at når jeg kjedet meg stakk deg dit og trente.

Gjest Anonymous
Skrevet

En time ergometersykkel hver morgen før frokost (5-7 dager pr uke, fettforbrenning) pluss fire faste måltider hver dag.

Litt god mat/snop/ noen øl en dag i helga.

Vektnedgang 1- 1/2 kg i uka

Gjest Anonymous
Skrevet

Jeg vet ikke, og akkurat nå føler jeg at jeg har lagt på meg ett tonn... (vet jeg ikke har det, men føles slik...)

Men har funnet ut at slanking og dietter, kun fører til at vekta raser opp igjen etter en tid. Kroppen innstiller seg på sparebluss og forbrenningen synker. Når du igjen spiser som vanlig, går du fort opp i vekt. Det eneste du taper på dietter, er muskler (som er med på å forbrenne maten, og da kan du spise enda mindre før vekta øker etter endt diett...).

Det beste er å innføre et normalt kosthold, og trene litt (f.eks. gå turer). Vekta vil stabilisere seg, uten problemer. Men det tar selvsagt tid. Har du lagt på deg ti kg, kan du ikke bli kvitt dem på en uke...

Gjest TiaMaria25
Skrevet

Jeg har gått ned ca 6 kg siden august. Jeg har da kutta ut all sjokolade og snacks (minus nøtter), og trent mye mer enn før (2-3 ganer i uka). Det er det eneste jeg har gjort, og det varer!

Skrevet

Å kutte ut godteri (en "liten" sjokolade er mange kalorier) utgjør enormt mye.

Gjest Anonymous
Skrevet
En time ergometersykkel hver morgen før frokost (5-7 dager pr uke, fettforbrenning) pluss fire faste måltider hver dag.  

Litt god mat/snop/ noen øl en dag i helga.

Vektnedgang  1- 1/2 kg i uka

Den kan jeg skrive under på. Forskjeller:

- 6 dager i uken, om ettermiddag/kveld

- Sakte progresjon. Med så mye trening må man ikke slite seg selv ut. Men man skal svette skikkelig og kjenne det i musklene.

- Jeg spiste/spiser egentlig ganske normalt, men jeg har dreid kostholdet noe mot grovere brød havregryn, mer salat, grønnsaker og frukt og jeg lager mye mer fra bunnen av nå enn før. Ikke så flink med fisk ennå.

- Mer vin enn øl :)

- Vektnedgangen var ca den samme i ni månder i strekk.

Nå er jeg nede på der jeg skal være så da fortsetter jeg selvfølgelig å trene. Nå fire ganger i uken men lengre og raskere. Jeg er jo kommet i mye bedre form og det har jeg ikke tenkt å gi slipp på.

Den ergometersykkelen tror jeg var mitt livs beste kjøp. Bruk penger på den, ikke kjøp den billigste og spinkleste. Ikke gjem den bort, men sett den på hedersplassen i stuen - dvs gjør det lett og trivelig å bruke den.

Gjest utlogget...
Skrevet

Jeg byttet ut vanlig brød med mager suppe og rugknekkebrød.

Spiste mindre middagsporsjoner, forsynte meg aldri to ganger.

Drakk mye vann.

Drakk kun lightbrus, max 1/2 liter i uka.

Kuttet alt av godteri og snacks.

Trente èn time 4 ganger per uke.

Spiste mer egg og skinke på bekostning av ost og salami.

Skrevet

Ja, Litjmæ har helt rett - selv om det virker "enkelt" og lite detaljert. :)

Skrevet

Har gått ned 3 kg i januar, kun ved å spise 3 hovedmåltider, gulrøtter og 1 eple 2 ganger mellom måltidene. Går ca. 30-60 min fort hver dag, spiser fornuftig og mager middag, helt vanlig mat, har tro på lite men ofte, det holder forbrenningen ved like og en har ikke så trang til søtsaker. Unner meg litt rødvin og snop på lørdagen, men små mengder, kutter en ut alt, da holder det ikke. Har mange kilo igjen, men dette kan jeg leve med.

Skrevet

Jeg har trent jevnlig over laaang tid, ca 3 ganger i uken, og syns ting gikk veldig sent. Jeg trente stort sett spinning da. Etter at jeg byttet ut en av spinningøktene med styrketrening har ting gått litt fortere. Ellers spiser jeg "vanlig", frokost, lunsj, middag og kvelds, spiser frukt eller grønnsaker hvis jeg blir sulten innimellom. Unner meg litt godis i helgene hvis jeg føler for det, og litt rødving og pils i ny og ne (hallo, jeg er jo student ;)) Til sammen har jeg nå godt ned 10 kg på halvannet år eller noe sånn.

Skrevet

Gikk et Grete Roede-kurs (sept-okt 2004) og fortsatte hjemme på egenhånd etter det. På tre måneder hadde jeg gått ned 15 kg, og har holdt meg der siden.

Gjest Anonymous
Skrevet

Jeg hadde en utrolig travel høst, og VIPS! hadde jeg gått ned åtte kilo :o Uten å skjønne det selv engang.

Hovedårsaken var trolig at alt jeg rakk å spise til middag i tre måneder var et og annet eple. (Litt overdrevet, men det var nok mangelen på middag, samt en evig flying herfra til dit som var grunnen.)

Gjest Anonymous
Skrevet
Starter denne tråden med tanke på å få høre fra alle de som fikk gode resultater. Fortell, fortell.  

Tror at denne tråden kan bli inspirasjon til andre som er på vei ned i vekt. Kanskje din kunnskap kan glede andre?  :)

Er du en feit mann som nerder på HS?

Gjest Anonymous
Skrevet

Spørsmålet var godt: her var det mange bra og fine råd

:P

De inspirerte meg til å ville gå ned litt selv :)

Gjest Anonymous
Skrevet

Grete Roede sa hvordan jeg skulle gjøre det.

La om kostholdet etter jul, og har gått ned 6 kg siden da... :-) Mye frukt, grønt og sunn mat og minimalt med sukkersøte ting.

Skrevet

Har gått ned 30 kg på to år.

Jeg kuttet ut all hel og halvabrikata, og har laget maten selv fra vunnen av.

frokost : shake

lunsj: kjøtt eller fisk med salat og bønner, linser elelr knekkebrød.

middag: kjøtt eller fisk med gorv ris, litt potet eller pasta og mye grønnsaker.

kveld: knekkebrød eller sukker og fettfri yogert. Mye frukt i løpet av dagen.

Har skeiet ut i helga med vin, skjokolade og det som måtte friste eller by seg i små mengder.

Alle produkter av fint mel er helt ute av mitt kosthold.

Jeg sluttett på treningsenter og begyndte å gå, danse og svømme i stedet.

Vekten har gått sakte med sikkert nedover og formen har gått sakte men sikkert oppover.

Mitt tips, skal du ned mye ta tiden til hjelp så bir vektnedgangen stabil.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...