Gå til innhold

Hvordan bestiller du hotell?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hvilken søkemotor bruker du? Før brukte jeg Hotels.com, men nå syns jeg det er uoversiktelig. Man får ikke opp totalprisen for hele reisefølget, kun pr rom. Når man reiser med både voksne og barn, blir dette kronglete. Hva med Booking, er de dyre?

Før pleide jeg å sende mail direkte til hotellet for å få en pris, men nå er det nærmest umulig, ingen hoteller oppgir email lenger, istendenfor må man fylle ut et langt og omstendig skjema. Andre ganger må man registrere seg! Så mye styr, bare for å få et uforpliktende tilbud..!!

Så, hvordan gjør du det?

Anonymkode: 5eb5f...7c9

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg bruker hotels.com eller booking.com for å finne hoteller. Så går jeg inn på hotellets side for å se prisene der (det er ofte billigere enn å gå via hotels eller booking). Og så booker jeg via den kanalen som er billigst. 

Jeg har aldri opplevd at det er uoversiktlig med disse sidene, eller at det er vanskelig å få pris fra hotellet. Men så har jeg aldri sendt mail heller, da, man går jo bare inn på nettsiden og fyller ut der. Jeg har ikke opplevd det som vanskelig heller, så jeg synes det høres ut som om du har lav terskel for hva du finner vanskelig. 

Anonymkode: 20f62...866

• Liker 1
Skrevet

Bruker Trivago til å finne mulige hoteller basert på lokasjon, karakter og anmeldelser. Så går jeg til hotellets egne nettside og sjekker prisen der. Som nevnt over, kan man få bedre pris når man tar kontakt med hotellet direkte. Har alltid fått svar på henvendelser via e-post og kontaktskjema. Har sjelden brukt eksterne sider til å bestille hotell. Gjør det som oftest direkte elektronisk eller telefon med hotellet.

For lenge siden var det heftig diskusjon om hotellene tok betalt for rommet eller antall gjester. Skal ikke starte ny diskusjon om det og er ikke trådens tema heller. Tror ble konkludert med at det er ulik praksis uansett.

Gjest Elseby13
Skrevet

Jeg bruker også Booking, så sjekker jeg hotellets nettside for å se om det er billigere der. En ting som er kjipt med booking, er at det også kommer opp "ops, du er for sent ute, dette hotellet er utsolgt". Hva søren skal jeg med denne infoen?

Enig at hotels er noe kronglete, men som regel syns jeg hotels er dyrere enn booking.

Skrevet

Enten Booking eller Hotels.com. Når jeg har funnet det hotellet jeg skal ha. Så oppsøker jeg hjemmesiden til hotellet og booker der. Da får jeg ofte rommet billigre uten provisjonen Hotels.com skal ha som et fordyrende mellomledd.

• Liker 1
Gjest padawan
Skrevet

Jeg bruker Trivago, Hotels.com, booking.com, hostelworld.com og Finn. Bruker disse til å finne hvor det er billigst så bestiller jeg ofte rett på nettsidene til firmaet som har det billigste alternativet. 

Skrevet

Jeg googler til jeg finner den beste oversikten med hoteler dit jeg skal, så surfer jeg på den siden og bestiller rom på hotellets nettside.

Jobbet i hotellresepsjon før, og de som bestilte via bookingsider måtte betale mer enn de som bestilte gjennom oss. Så de sidene bruker jeg kun til research :P 

Har ikke opplevd at jeg må registrere meg før jeg bestiller noe. Jeg bare legger inn en "falsk" bestilling for å se hva prisen blir, så dropper jeg delen der jeg må legge inn bankkortet.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har brukt booking i flere år pga. mulighet for avbestilling. 

Men

De endrer stadig sidene sine slik at de skal fremstå mer uoversiktlige og krever flere klikk for å få litt kontroll.

Anonymkode: 44d03...57e

AnonymBruker
Skrevet

Sjekker flere steder, men har i det siste endt opp med å bestille direkte fra hotellets hjemmeside.

Anonymkode: 925f7...be9

• Liker 1
Skrevet

Siden jeg er Coop-medlem sjekker jeg alltid om coophotellkupp har hotell dit jeg skal da jeg skal. Hvis ikke så sjekker jeg booking.com og eventuelt også hotellets egen hjemmeside.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Booking.com pga god oversikt og fin kartfunksjon, og enkel og grei avbestillingsfunksjonalitet. Det er endel hoteller som ikke er tilgjengelige der, så jeg pleier også å søke i Tripadvisor/hotels.com før jeg bestemmer meg.

Anonymkode: e4df6...bbf

Gjest Elseby13
Skrevet
1 time siden, Tibbie skrev:

Jeg googler til jeg finner den beste oversikten med hoteler dit jeg skal, så surfer jeg på den siden og bestiller rom på hotellets nettside.

Jobbet i hotellresepsjon før, og de som bestilte via bookingsider måtte betale mer enn de som bestilte gjennom oss. Så de sidene bruker jeg kun til research :P 

Har ikke opplevd at jeg må registrere meg før jeg bestiller noe. Jeg bare legger inn en "falsk" bestilling for å se hva prisen blir, så dropper jeg delen der jeg må legge inn bankkortet.

Det er mye uoversiktlige hjemmesider. Priser med og uten medlemsrabatt, med og uten byavgift, med og uten avbestillingsmulighet bla bla bla. Med Booking.com får du i hvertfall en oversiktlig pris. Men vet du hvor mye disse sidene som f.eks booking og hotels tar i provisjon?

Skrevet
14 minutter siden, Elseby13 skrev:

Det er mye uoversiktlige hjemmesider. Priser med og uten medlemsrabatt, med og uten byavgift, med og uten avbestillingsmulighet bla bla bla. Med Booking.com får du i hvertfall en oversiktlig pris. Men vet du hvor mye disse sidene som f.eks booking og hotels tar i provisjon?

Det vet jeg ikke, men da jeg jobbet på hotell måtte mange som hadde bestilt via disse sidene betale 200-300 kr mer per natt. Noen ganger var det billigere, men som oftest dyrere.

TV2 Hjelper Deg hadde en sak på dette for en stund siden, du finner sikkert et videoklipp av det på tv2.no eller noe :) 

Skrevet

Jeg bruker hotels.com eller booking.com for å finne aktuelle hoteller. Sjekker dem opp i tripadvisor for å finne ut om de har Ok omtaler og sjekker pris på hotellets egen nettside. Ofte er det rimeligere pris. Sjekker gjerne også hvor det ligger på Google Earth for å finne ut hva som er rundt hotellet. 

Sjekker også coop hotellkupp dersom vi skal et sted det er aktuelt. 

Skrevet

Bruker finn og tripadvisor for å sjekke priser og vurderinger, og når jeg lander på et hotell sammenligner jeg pris og vilkår og sånt på hotellets hjemmeside, bestiller der hvis det er billigere (noe det veldig ofte er) :) 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Dere som bruker Coop sine hotellkupp, er der fornøyde? Og er det mange land man kan det?

Anonymkode: ee9d4...ea2

AnonymBruker
Skrevet

I sommer da vi var på biltur så fant vi i siste liten et hotell på booking, men var såpass nær og det var sent så vi kjørte innom for å få pris, fikk en pris dobbelte av hva booking oppga, vi viste det til de i resepsjonen, men de hadde ikke sjans til å matche prisen, så de ba oss om å bestille på booking, vi sto i resepsjonen og bestilte! Veldig rart! Og tydeligvis ikke alltid billigst å bestille direkte...

Anonymkode: bc87a...399

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
3 timer siden, Kjetil E skrev:

Siden jeg er Coop-medlem sjekker jeg alltid om coophotellkupp har hotell dit jeg skal da jeg skal. Hvis ikke så sjekker jeg booking.com og eventuelt også hotellets egen hjemmeside.

Gjelder dette bare hotell i Norge eller også for coopmedlemmer og hotell i utlandet?

Anonymkode: 05f1a...c85

Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Gjelder dette bare hotell i Norge eller også for coopmedlemmer og hotell i utlandet?

Anonymkode: 05f1a...c85

Vet ikke om det gjelder for utenlandske Coop medlemmer. Men gjelder først og fremst hoteller i Norge, Sverige og Danmark. Samt muligens noen enkelte andre utenlandske destinasjoner. Men det har jeg aldri prøvd. Men er flittig bruker av det på turer i Norge, Sverige og Danmark.

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Dere som bruker Coop sine hotellkupp, er der fornøyde? Og er det mange land man kan det?

Jeg er fornøyd, kommer stort sett ut en god del billigere enn booking.com ihvertfall. Men kan være greit å sjekke for sikkerhets skyld. Gjelder fortrinnsvis i Norge, Sverige og Danmark men de har noen destinasjoner i tillegg og. Men er ikke kjent med annet enn Norge, Sverige og Danmark.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...