AnonymBruker Skrevet 2. januar 2018 #1 Skrevet 2. januar 2018 Jeg syns det er vanskelig å forholde seg til barnemor.. Hun bytter samvær her og der som det passer henne. Dette er slitsomt. Vi har 50/50. Som for eksempel før jul: hun sender en bra og oversiktlig plan med ungefordeling i desember og frem til i midten av januar. I utgangspunktet så skulle barna komme til oss i går. Eneste jeg kunne sette fingeren var byttedag. Da jeg syns det er best at barna kommer rett fra skolen. Da unngår vi gråt og "hadesituasjonen" går smertefritt for barna sin del. Hun valgte dagen før fordi det skulle "gå opp" med dagene. For meg er det ikke så nøye om de kommer en dag før/etter, så lenge barna har det best mulig. Men nå skal hun plutselig bort på besøk til en venninne neste helg, og skal da ha barna ut denne uken også. Min samboer og spesielt vårt felles barn, reagerer også. For det første så blir det jo lenge uten barna. og for det andre så hadde jo fellesbarnet gledet seg til søsknene kom, og min samboer har jo planlagt uka ut i fra at barna skal være her. Hun har bursdag blant annet, og hadde utsatt feiringen med noen venninner for at hun skulle få huset for seg selv, uten våkne barn denne kvelden. Jeg kunne selvfølgelig sagt nei.. men da blir det garantert dårlig stemning. Jeg har prøvd dette før. Min samboer er super, og flytter feiringen. Men dette irriterer meg veldig! for min/vår sin del, så hadde det vert bedre om barna var her hele tiden enn at de skal komme til rare tider. Kan jeg ta dette videre? jeg mener det er brudd på avtale.. Anonymkode: 3216c...e43
Sirah Skrevet 2. januar 2018 #2 Skrevet 2. januar 2018 Dette er vel noe du bør ta med familievernkontoret om du ikke kommer noen vei med barnemor? 2
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2018 #3 Skrevet 2. januar 2018 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg syns det er vanskelig å forholde seg til barnemor.. Hun bytter samvær her og der som det passer henne. Dette er slitsomt. Vi har 50/50. Som for eksempel før jul: hun sender en bra og oversiktlig plan med ungefordeling i desember og frem til i midten av januar. I utgangspunktet så skulle barna komme til oss i går. Eneste jeg kunne sette fingeren var byttedag. Da jeg syns det er best at barna kommer rett fra skolen. Da unngår vi gråt og "hadesituasjonen" går smertefritt for barna sin del. Hun valgte dagen før fordi det skulle "gå opp" med dagene. For meg er det ikke så nøye om de kommer en dag før/etter, så lenge barna har det best mulig. Men nå skal hun plutselig bort på besøk til en venninne neste helg, og skal da ha barna ut denne uken også. Min samboer og spesielt vårt felles barn, reagerer også. For det første så blir det jo lenge uten barna. og for det andre så hadde jo fellesbarnet gledet seg til søsknene kom, og min samboer har jo planlagt uka ut i fra at barna skal være her. Hun har bursdag blant annet, og hadde utsatt feiringen med noen venninner for at hun skulle få huset for seg selv, uten våkne barn denne kvelden. Jeg kunne selvfølgelig sagt nei.. men da blir det garantert dårlig stemning. Jeg har prøvd dette før. Min samboer er super, og flytter feiringen. Men dette irriterer meg veldig! for min/vår sin del, så hadde det vert bedre om barna var her hele tiden enn at de skal komme til rare tider. Kan jeg ta dette videre? jeg mener det er brudd på avtale.. Anonymkode: 3216c...e43 Barna trenger stabilitet og det at samværsavtaler plutselig blir flyttet rundt på er ikke en bra ordning for noen.. bestill en time på familievernkontoret og då en ordentlig avtale som må følges, klarer ikke mor det blir det ny time på familievernkontoret og evt en rettsak om fordelingen av barna. Anonymkode: ad91a...97e 1
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2018 #4 Skrevet 2. januar 2018 Her burde barnemor tatt sitt ansvar som mor, og enten reist på venninnebesøk en annen dag, eller latt være. Man kan ikke være med på alt Jeg ville snakket med eksen, om at det heretter ikke er greit, og at hun faktisk må la være å være med på enkelte ting. Sånn er det å ha barn. Klarer hun ikke det, ville jeg bedt om møte på familievernkontoret. Anonymkode: 14a9e...cc4 1
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2018 #5 Skrevet 2. januar 2018 32 minutter siden, AnonymBruker skrev: Her burde barnemor tatt sitt ansvar som mor, og enten reist på venninnebesøk en annen dag, eller latt være. Man kan ikke være med på alt Jeg ville snakket med eksen, om at det heretter ikke er greit, og at hun faktisk må la være å være med på enkelte ting. Sånn er det å ha barn. Klarer hun ikke det, ville jeg bedt om møte på familievernkontoret. Anonymkode: 14a9e...cc4 Ja.. jeg får gjøre det. Nå fikk jeg akkurat ny oversiktlig plan, der jeg har barna max i fire dager sammhenhengende i en 8 ukers periode.. Så her blir det mye frem og tilbake for barna Anonymkode: 3216c...e43
Nysgjerrigpetrova Skrevet 2. januar 2018 #6 Skrevet 2. januar 2018 1 time siden, AnonymBruker skrev: Ja.. jeg får gjøre det. Nå fikk jeg akkurat ny oversiktlig plan, der jeg har barna max i fire dager sammhenhengende i en 8 ukers periode.. Så her blir det mye frem og tilbake for barna Anonymkode: 3216c...e43 Om dere har 50/50 fordeling ville vel det mest naturlige være at dere utarbeider en oversiktlig samværsavtale sammen? Ut fra det du skriver virker det som at hun bestemmer hele og du får den overlevert. Tenker det beste for barna er forutsigbarhet, slik at en plan som er laget ut fra barnas behov og som har fast mønster og er varig, vil være bedre enn en plan som er lagt opp etter mors fritidsaktiviteter. Mitt råd, ta en prat med mor og lag en plan sammen, til barnas beste. Hvis ikke dette går/følges: familievernkontoret neste 😊👍🏻 Lykke til! 3
Tiara07 Skrevet 2. januar 2018 #7 Skrevet 2. januar 2018 Høres ut som hun er voldsomt styrete, og at alt skal passe henne.... :/ 1
Minlillesky Skrevet 2. januar 2018 #8 Skrevet 2. januar 2018 1. Du MÅ ta mer styring og blande deg inn i samværplanleggingen. Hvorfor har dere ikke annenhver uke med barna? Barn trenger stabilitet, rutiner og faste rutiner. 2. Dere virker ikke til å ha 50/50 med tanke på hvor lite samvær du har...max 4 dager over lang tid...tragisk.. Bestill time på familievernkontoret, og utarbeid en samværsavtale som skal fungere for 6 mnd frem i tid. Med fastsatte samværsdatoer/dager. Hvem som skal hente/levere osv. Så reiser dere tilbake om 6 mnd, og lager en ny avtale. Kanskje den avtalen dere lager sammen fungerer utmerket og ikke trenger fornyelse, kanskje den trenger endringer osv... Barna er ikke kasteballer... 5
smilo Skrevet 2. januar 2018 #9 Skrevet 2. januar 2018 4 timer siden, Minlillesky skrev: 1. Du MÅ ta mer styring og blande deg inn i samværplanleggingen. Hvorfor har dere ikke annenhver uke med barna? Barn trenger stabilitet, rutiner og faste rutiner. 2. Dere virker ikke til å ha 50/50 med tanke på hvor lite samvær du har...max 4 dager over lang tid...tragisk.. Bestill time på familievernkontoret, og utarbeid en samværsavtale som skal fungere for 6 mnd frem i tid. Med fastsatte samværsdatoer/dager. Hvem som skal hente/levere osv. Så reiser dere tilbake om 6 mnd, og lager en ny avtale. Kanskje den avtalen dere lager sammen fungerer utmerket og ikke trenger fornyelse, kanskje den trenger endringer osv... Barna er ikke kasteballer... Dette!!
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2018 #10 Skrevet 2. januar 2018 4 dager i 8 uker? Det der er IKKE 50/50! Hvorfor la du henne styrer hele showet? Du sier at det blir dårlig stemning? SO WHAT!! Du gjør det som blir lett for deg egentlig når du ikke ta tak i dette. Da kan hun bare syte og være vanskelig, men dere har 50/50 ordning så det er ikke opp til henne å bestemme selv når du skal ha barna. Anonymkode: 4e5dc...d10
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2018 #11 Skrevet 2. januar 2018 6 timer siden, Minlillesky skrev: 1. Du MÅ ta mer styring og blande deg inn i samværplanleggingen. Hvorfor har dere ikke annenhver uke med barna? Barn trenger stabilitet, rutiner og faste rutiner. 2. Dere virker ikke til å ha 50/50 med tanke på hvor lite samvær du har...max 4 dager over lang tid...tragisk.. Bestill time på familievernkontoret, og utarbeid en samværsavtale som skal fungere for 6 mnd frem i tid. Med fastsatte samværsdatoer/dager. Hvem som skal hente/levere osv. Så reiser dere tilbake om 6 mnd, og lager en ny avtale. Kanskje den avtalen dere lager sammen fungerer utmerket og ikke trenger fornyelse, kanskje den trenger endringer osv... Barna er ikke kasteballer... Vi har hatt barna annenhver uke tidligere.. men mor har plutselig så mye hun skal, slik at barna må frem og tilbake for at det skal gå opp med 50/50 deling.. jeg føler at det er bedre at de bor her mer.. 26 minutter siden, AnonymBruker skrev: 4 dager i 8 uker? Det der er IKKE 50/50! Hvorfor la du henne styrer hele showet? Du sier at det blir dårlig stemning? SO WHAT!! Du gjør det som blir lett for deg egentlig når du ikke ta tak i dette. Da kan hun bare syte og være vanskelig, men dere har 50/50 ordning så det er ikke opp til henne å bestemme selv når du skal ha barna. Anonymkode: 4e5dc...d10 Fire dager i strekk.. og så tre dager her, to dager her osv Anonymkode: 3216c...e43
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2018 #12 Skrevet 2. januar 2018 Tja- det er ikke mor som skal bestemme her. Hvis dere hadde hver annen uke så bestemmer hun hitt og ditt at dette skal forandre seg må du gi PAFF i at hun blir mer vanskelig når du krever at dere holder til samværsordningen. Ellers kanskje hun ikke egner seg å ha barna 50/50 og da kan du søke for 100% omsorg. Anonymkode: 4e5dc...d10
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå