Gå til innhold

Mulig problem med en leietaker som er antivakser

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Aftenposten har i jula gravd i arkivet sitt og funnet frem gamle artikler om meslinger og antivaksere. (U)heldigvis for meg leste jeg i kommentarfeltene og blant antivaksere, kjente jeg igjen et navn. Det er leietakeren til venninnen min. 

Venninnen har en liten baby som har vært mye syk og har dårlig immunforsvar. De har fått beskjed om å holde babyen unna kjøpesentre og cafeer for å unngå smitte.  Hun har også hatt i perioder mye med leietakerens barn å gjøre, siden leietaker er alenemor. Utfra det leietaker har skrevet i kommentarfeltene, har hun ikke vaksinert barna sine. 

Min venninne er veldig for vaksine pga barnet sitt. Hun har ingenting til overs for antivaksere. Jeg er ganske sikker på at hun kommer til å gjøre sitt for å kaste de ut, selv om de har leid der i mange år. 

De har tatt seg en ekstra lang juleferie og kommer ikke hjem før i slutten av denne uka. 

Jeg føler at jeg MÅ fortelle venninnen min om leietakeren og søker derfor råd her. 

Anonymkode: 667ff...b09

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det er jo bare til å fortelle, men venninnen din kan ikke kaste dem ut grunnet deres synspunkt på vaksiner.... 

Hun må forholde seg til kontrakten, enkelt og greit. Å ikke vaksinere barna sine er ikke noe man kan kastes ut for. 

Anonymkode: 5a78a...75d

• Liker 8
Skrevet

Utkastelse blir nok vanskelig, men jeg ville fortalt hun om saken så kan hun evt. holde leietakers barn unna sitt eget.

• Liker 11
AnonymBruker
Skrevet

Send informasjonen til vennin din. tenk på barnet hennes. 

Anonymkode: dbdc7...1e0

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Send informasjonen til vennin din. tenk på barnet hennes. 

Anonymkode: dbdc7...1e0

Takk. Det skal jeg gjøre. 

Hun ble veldig stressa da hun leste om meslingutbrudd i Sverige. Det blir ikke lettere å høre om leietakeren er antivakser. 

Jeg tenker også på hvordan barna til leietakeren oppi dette, som plutselig ikke får lov til å treffe eller besøke utleier. De har som sagt hatt mye med hverandre å gjøre. Selv har jeg truffet dem flere ganger. 

• Liker 1
Skrevet

Informer venninnen din, så hun får mulighet til å skjerme barnet sitt. Hun kan ikke tvinge leieboeren til å vaksinere sine barn, men hun kan informere leietageren om at sitt barn har dårlig immunforsvar, og be henne varsle når barna blir syke, slik at de kan passe på at barna ikke omgås da.

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, Hulderen skrev:

Informer venninnen din, så hun får mulighet til å skjerme barnet sitt. Hun kan ikke tvinge leieboeren til å vaksinere sine barn, men hun kan informere leietageren om at sitt barn har dårlig immunforsvar, og be henne varsle når barna blir syke, slik at de kan passe på at barna ikke omgås da.

Leietakeren vet allerede at barnet har dårlig immunforsvar. Det har venninnen min tatt opp med alle i omgangskretsen, kort tid etter at barnet ble født. 

AnonymBruker
Skrevet

Antivaksere, er det et ord?

Anonymkode: 22f60...175

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Har din venninne så små barn at de ikke ennå er vaksinert? 

Anonymkode: c9be2...472

• Liker 1
Skrevet

Dette er ikke noe grunnlag for å kunne kaste ut en leietaker. Om hun bekymrer seg så mye, får hun begrense kontakten mellom ungene og ikke fornye leiekontrakten når den går ut. Det er jo helt opp til henne, men de har all rett til å bli boende inntil det evnt. skjer.

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Jeg trodde denne tråden handlet om folk som ikke liker å vaske :klo: 

Anonymkode: 977f4...907

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Antivakser er IKKE et ord. 

Anonymkode: d3b1c...244

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Informer venninnen din ts. Ungen hennes først. De antivaksine folka skjønner ikke hvilken fare de er for andre mennesker som ikke kan ta vaksiner av forskjellige grunner. Det er de som er de skyldige i meslingutbruddet.

Anonymkode: ccf3f...694

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet
55 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Antivakser er IKKE et ord. 

Anonymkode: d3b1c...244

Det kommer dessverre snart til å bli et nytt ord. Galskap.

Fortell venninne din om leietakerens uheldige valg, sånn at de kan sette inn tiltak for å skjerme barnet sitt.

Å kanskje ende opp med ett dødssykt barn pga andres egoistiske uopplyste helsevalg er uakseptabelt.

Anonymkode: 0c3e0...53d

• Liker 11
AnonymBruker
Skrevet

Det er ikke de uvaksinerte som skader de som er vaksinerte. Det er de uvaksinerte som skader de uvaksinerte

Anonymkode: 6ab5e...ea0

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, Hulderen skrev:

Ved mange sykdommer er man smittsom før man blir syk selv. Man kan også være bærer av sykdommer og smitte andre uten at man selv blir syk, spesielt da eldre, barn, kreftpasienter, immunsviktspasienter o.l. 

Anonymkode: 3738f...77b

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er ikke de uvaksinerte som skader de som er vaksinerte. Det er de uvaksinerte som skader de uvaksinerte

Dette er feil. Vaksine beskytter absolutt ikke 100%. BCG beskytter rundt 70% f.eks. 

Anonymkode: 3738f...77b

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Har din venninne så små barn at de ikke ennå er vaksinert? 

Anonymkode: c9be2...472

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det står jo i HI at det er en liten baby. Avhengig av hva som er galt med immunforsvaret til babyen så kan det også være noen vaksiner den ikke kan få av helsemessige grunner. Dette er en av grunnene til at det er så viktig at ALLE som kan vaksinerer seg, slik at småbarn eller mennesker som ikke kan ta alle vaksiner likevel blir beskyttet av flokkimmunitet. Hvis man ikke bryr seg så mye om verden rundt seg og tror man lever i en boble der egne valg ikke har noen innvirkning på resten av samfunnet, kan man se bort fra dette :roll:

Anonymkode: 9420e...48e

• Liker 5
Skrevet

Ryddet for spekulasjoner.

Raven Emerald, mod.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...