Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hva ville du valgt? 

Anonymkode: 18e2b...7b6

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Sykepleier eller noe annet praktisk, som gir mulighet for god lønn og meningsfyll arbeidshverdag. I tillegg er det gull verdt med sykepleierkompetanse i familiehverdagen.

Hilsen kontorrotte med mastergrad i akademisk fag som står fast på lavt lønnstrinn.

Anonymkode: 16a6f...771

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Grunnskolelærer. Fordi det gir lettere jobb enn den utdannelsen jeg har nå, bedre lønn og er noe jeg tror jeg ville likt veldig godt. 

Anonymkode: 35315...4ec

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Øk/adm.

Ev. lærer, for lange ferier og korte arbeidsdager..lærere må være de mest whinye arbeidstakere btw.

Anonymkode: f1433...01f

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Psykolog

Anonymkode: 063f8...5ee

Skrevet

Kun økonomi

AnonymBruker
Skrevet

Statistikk eller matematisk modelering. 

Anonymkode: 1b277...45e

AnonymBruker
Skrevet

Gikk på kunstskole og har og dermed sannsynligvis den mest upraktiske utdannelsen som finnes. Angrer ikke på det, det var morsomt og det er ingen tvil om at min styrke ligger i kreativitet, men innser at av rent praktiske grunner burde jeg heller valgt å bli f.eks arkivar eller bibliotekar. 

Anonymkode: f1169...106

• Liker 1
Gjest GiftMann38
Skrevet
24 minutter siden, AnonymBruker said:

Statistikk eller matematisk modelering. 

Jeg har studert akkurat dette (Fys/Mat NTNU) og du kan gjøre det verre.

Om jeg kunne valgt uten hensyn til lønn ville jeg blitt lege eller psykolog. 

AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, GiftMann38 skrev:

Jeg har studert akkurat dette (Fys/Mat NTNU) og du kan gjøre det verre.

Om jeg kunne valgt uten hensyn til lønn ville jeg blitt lege eller psykolog. 

Jeg har studert ren matematikk, så jeg har plenty av lønn og jobbmuligheter. Men jeg synes det er kjedelig, og ville heller jobbet med statistikk. 

Gjest GiftMann38
Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg har studert ren matematikk, så jeg har plenty av lønn og jobbmuligheter. Men jeg synes det er kjedelig, og ville heller jobbet med statistikk. 

Jeg bruker statistikk kun som et verktøy nå , etter mange år innen finans. Hvis du ønsker å jobbe med statistikk tror jeg de mest interessante jobbene er innen akademia.

Skrevet

Om jeg var bedre i realfag ville jeg blitt ingeniør - hadde jeg hatt bedre karakterer ville jeg blitt psykolog 🙂 men jeg trives veldig bra som kommunikasjonsstudent også, så jeg angrer ikke

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg ble ingeniør, starta bra.. så kom oljekrisa. Gikk til helvette. Endelig i ny jobb fra 1 feb. Etter 11 mnd som arbeidsledig. 

Hadde blitt lege om jeg måtte velge igjen pga sikkerheten. 

Anonymkode: ea9a9...b73

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ville aldri valgt sykepleie. Er klin umulig å ha et liv med den arbeidshverdagen vi har. Absolutt ingen på min arbeidsplass har fått barn f.eks. uten å gå ned til 60-70 % stilling. Synes det er utrolig trist å kaste bort tre års høyskoleutdannelse på å jobbe på den lokale Coop'en - men det skal jeg fra 01.02. 

Anonymkode: 145e0...88d

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Jeg studerer grunnskoleutdanning. Likevel har jeg alltid ønsket å jobbe noe innenfor sosial og helse, men turte ikke å søke sykepleier fordi jeg har skrekk for blod og organer :( 

Anonymkode: 7980e...f4f

Gjest Anonymus Notarius
Skrevet
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Sykepleier eller noe annet praktisk, som gir mulighet for god lønn og meningsfyll arbeidshverdag. I tillegg er det gull verdt med sykepleierkompetanse i familiehverdagen.

Hilsen kontorrotte med mastergrad i akademisk fag som står fast på lavt lønnstrinn.

Anonymkode: 16a6f...771

Sykepleie gir ikke god lønn. Med master i et akademisk fag tjener du sannsynligvis mye mer enn en sykepleier (med mindre sykepleieren har ekstremt ubekvemme arbeidstider). Til familien har man fastlege og legevakt, som er gratis for barn...

Jeg ville valgt det samme.

AnonymBruker
Skrevet

Ville blitt psykolog eller lege, men hadde ikke kommet inn på noen av de studiene. 

Anonymkode: 3b94e...f3e

AnonymBruker
Skrevet

Jeg tror jammen jeg hadde gjort de samme valgene en gang til.

Har bygd på litt nå og da bare fordi det har vært artig.

Kombinasjonen har skaffet meg morsomme og givende jobber både i oppturer for AS Norge, og ikke minst i nedturer.

Litt flaks kombinert med to gode valg har lagt tilrette for dette.

Anonymkode: a5a3d...680

AnonymBruker
Skrevet

Skulle ønske jeg valgte noe innen arkiv, det virker spennende.

Anonymkode: fcfb0...e1a

Skrevet

Tror kanskje førstevalget ville vært mekatronikkingeniør. Det ser utrolig morsomt ut. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...