Gå til innhold

Kan jeg gi bort alkohol på finn.no?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Noen som vet om det er lov? det er ikke snakk om bare ei flaske, men litt av hvert. En del er åpnet. 

Anonymkode: c7221...109

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Mye lettere å bare gi det direkte til meg.

Anonymkode: ab3b2...6cf

• Liker 4
Skrevet

Ingen kan stoppe deg i å gi det bort til venner, men tviler veldig sterkt på at du får lov til å annonsere gratis alkohol på Finn.no.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Noen som vet om det er lov? det er ikke snakk om bare ei flaske, men litt av hvert. En del er åpnet. 

Nei, det er ikke lov. Les reglene til finn så ser du. 

Anonymkode: abda2...e42

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Er det du selv som har åpnet flaskene, slik at du vet hva de inneholder? Hvis ikke, ville jeg ikke gitt bort åpnede flasker med ukjent innhold til noen.

Anonymkode: 23c64...b44

• Liker 1
Skrevet

Ta i mot åpnede flasker alkohol fra fremmede? :overrasket:

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Kanskje et alders- og sykehjem ønsker å ta i mot de uåpnede flaskene? Jeg har tidligere lest at konfiskerte uåpnede flasker med alkoholholdige drikkevarer har blitt gitt bort til alders- og sykehjem.

AnonymBruker
Skrevet

Vet du hvor disse flaskene er kjøpt? Er det du selv som har kjøpt de?
Lever de inn hos Vinmonopolet til destruering, dersom du ikke vet hvor de er kjøpt og heller ikke kan garantere hva innholdet i flaskene er.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Selvfølgelig er det mine egne flasker, så jeg vet absolutt hva som er i dem å ikke. Takk for svar, blir nok ikke å prøve på finn.no, men får finne på noe annet. 

Skrevet

Synes du skal helle ut det som er åpnet, og gi de som ikke er åpnet til noen kjente. Tviler sterkt på at noen vil ha flasker med alkohol fra noen de ikke kjenner. De vet jo ikke hva som er i dem, selv om du vet det.

Skrevet

Jeg ville vært skeptisk til å tatt i mot åpne flasker med alkohol. Hva med å høre med kjente om de har lyst på? Og hvilken alkohol er det du tenker å gi bort? Og hvor lenge har flaskene vært åpnet?

Vin på flaske holder ca 1 uke åpnet (om det står vinkork i). Dunker med vin varer ca 6 uker. Hvis det er snakk om bare litt rester, så kan du fryse ned hvitvin og rødvin og bruke dette i supper, sauser, gryter i senere tid. Sprit holder vel rimelig lenge, så det kan du vel bruke til neste fest? Eller hva med å lage likør (basert på sprit) og gi vekk i gave? Er jo også mulig å ta med en halvfull flaske neste gang du er bedt på middag. 

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...