AnonymBruker Skrevet 1. januar 2018 #1 Skrevet 1. januar 2018 Hei, Vi har mye egg og kremføte igjen etter jule og nyttårshelgen. Derfor tenkter jeg at å lage iskrem nå er en grei måte å få brukt dette opp på. Men har noen en vellykket og utprøvd oppskrift å anbefale? Gjerne link eller bare fremgangsmåte og ingredienser. Skal kjøpe vaniljestang i morgen. Anonymkode: c40bb...eb2 1
_Aries Skrevet 2. januar 2018 #2 Skrevet 2. januar 2018 Jeg pleier for eks. å lage daimiskake, da får jeg brukt hele eggene, ikke bare plommene. Her er iallefall oppskrifta jeg bruker: http://www.detsoteliv.no/oppskrift/daimiskake-nottebunn Ellers kan du jo bare gå ut fra isoppskrifta og tilsette det du liker av smaker 1
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2018 #4 Skrevet 3. januar 2018 Den eneste hjemmelagde iskremen jeg har smakt er den i daimiskaken, og den er fantastisk god. En i familien pleier å lage den til bursdager og herregud, det er den beste iskremen i hele verden. Anbefaler deg å prøve den. Anonymkode: be616...16e
Arkana Skrevet 3. januar 2018 #5 Skrevet 3. januar 2018 Dette er min grunnoppskrift på hjemmelaget iskrem: 5 dl blanding av kremfløte og melk (en kartong fløte, resten melk), 4 eggeplommer og 1,5 dl sukker. Fløten og sukker + evt ingredienser som skal smeltes inn varmes til kokepunktet. Visp eggeplommene lett sammen og visp så gradvis inn den varme fløteblandingen. Helt alt tilbake i kasserollen og varm opp under omrøring til blandingen tykner, Hell i en bolle, legg på plastfolie (helt ned på iskremblandingen) og sett kaldt. Tilsett evt ønsket smakstilsetning. Frys i iskremmaskin. Så smaksetter du iskremen slik du ønsker. Noen smakstilsetninger tilsetter du fløten og sukkeret som skal varmes, det kan være f.eks. splittet vaniljestang, hakket søt lakris, sjokolade/kakao, kaffe eller peanøttsmør,. Andre ingredienser tilsetter du etter at blandingen er kald, evt når den er halvfrosset i iskremmaskinen, f.eks. hakket sjokolade, hakkede nøtter, jordbærmos (eller annen frukt/bær-mos), hakkede kjeks eller browniebiter,
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå