Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Nå skal jeg være alene hjemme i fire uker. Fruen skal være borte på jobbreise. I mellomtid tenkte jeg at nå skal jeg prøve å sminke meg slik som dere damer gjør bare for å teste, lære og prøve hvordan det føles.Og da trenger jeg selvsagt sminke. Har dere noen tips om hvor jeg kan kjøpe det? Hva er det jeg må ha for å få en fin look som virkelig gjør susen😃 Jeg trenger da hjelp til en handleliste og hvor jeg skal shoppe det hele👍🏻😃 Jeg er heldigvis alene i huset så kan jeg leke og ha det gøy😃

Jeg har et budsjett på 1500kr å «svi av» på dette.👍🏻

Ps! Har også lyst til å prøve parfyme med, får se hvor mye jeg har igjen etter jeg har kjøpt det andre😃 Tar i mot tips om hva jeg kan kjøpe som ikke er alt for dyrt😃

Anonymkode: 74906...850

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis du vil bestille på nett så vil jeg råde deg å sjekke ut blush.no, blivakker.no og feelunique.com :) Sammenlign prisene litt så finner du det billigste.

Skrevet

Www.makeupmekka.no

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

TS her:

Takk for de svarene jeg har fått, men har noen gode tips om hva jeg skal kjøpe så tar jeg i mot. 

Anonymkode: 0502e...96f

Skrevet

Om det kun er for å teste ville jeg ikke lagt så mye penger i det. Planlegger du å kaste det etterpå? Om dette er en hobby du kommer til å ha videre, så lønner det seg selvsagt å kjøpe kvalitetsprodukter.

En generell liste over ting som kan være fint å ha:

Ansiktsprimer. Nå aner jeg ikke hvordan huden din er, men en ansiktsprimer kan være bra for at sminken skal ligge finere.

Øyenskyggeprimer (for at skyggen ikke skal stripe seg)

Øyenskygge - du trenger en lys beige, en mellombrun og en mørk brun for å lage en klassisk look

Øyenskyggekost (ikke svamp - her trenger du både flat kost og en blendingkost om du skal være skikkelig avansert ;) )

Eyeliner

Maskara

Brynblyant/brynpudder avhengig av om du har mørke/kraftige bryn eller ei

Blush

Foundation. Jeg liker personlig best pudderfoundation, men du vil sikkert prøve flytende når du først er i gang tenker jeg meg. :) Til flytende foundation liker jeg best å bare bruke fingrene, men det finnes både svamper og koster til dette også.

Leppestift/lip gloss.

Jeg kan anbefale deg å gå innom for eksempel Vita eller Cubus. Merker som L'Oréal, Maybelline, Isadora og Max Factor har mye fint som ikke koster skjorta og som burde være innenfor budsjettet ditt når du skal kjøpe alt fra scratch. :jepp: 

Om dette er en hobby du tenker å ha videre kan du stikke hodet innom Kicks. Der har de litt dyrere merker som Urban Decay, Smashbox og Anastasia, og parfymerimerker som Dior og Chanel. Da må budsjettet ditt tredobles tenker jeg. :lol: 

AnonymBruker
Skrevet
50 minutter siden, ^^Belle^^ skrev:

Om det kun er for å teste ville jeg ikke lagt så mye penger i det. Planlegger du å kaste det etterpå? Om dette er en hobby du kommer til å ha videre, så lønner det seg selvsagt å kjøpe kvalitetsprodukter.

Ansiktsprimer. Nå aner jeg ikke hvordan huden din er, men en ansiktsprimer kan være bra for at sminken skal ligge finere.

Øyenskygge - du trenger en lys beige, en mellombrun og en mørk brun for å lage en klassisk look

Øyenskyggekost (ikke svamp - her trenger du både flat kost og en blendingkost om du skal være skikkelig avansert ;) )

Eyeliner

Maskara

Blush

Foundation. Jeg liker personlig best pudderfoundation, men du vil sikkert prøve flytende når du først er i gang tenker jeg meg. :) Til flytende foundation liker jeg best å bare bruke fingrene, men det finnes både svamper og koster til dette også.

Leppestift/lip gloss.

Jeg kan anbefale deg å gå innom for eksempel Vita eller Cubus. Merker som L'Oréal, Maybelline, Isadora og Max Factor har mye fint som ikke koster skjorta og som burde være innenfor budsjettet ditt når du skal kjøpe alt fra scratch. :jepp: 

Om dette er en hobby du tenker å ha videre kan du stikke hodet innom Kicks. Der har de litt dyrere merker som Urban Decay, Smashbox og Anastasia, og parfymerimerker som Dior og Chanel. Da må budsjettet ditt tredobles tenker jeg. :lol: 

TS: Tusen takk for svaret. Det var mange gode tips og råd å ta med her :) Men jeg tar i mot flere :P

AnonymBruker
Skrevet

Dra på HM. De har rimelig sminke som er mer enn god nok for en som bare skal teste. Alle tenåringer begynner med HM-sminke. 

Anonymkode: 8018a...00d

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
20 timer siden, ^^Belle^^ skrev:

Eyeliner

Maskara

Blush

Leppestift/lip gloss.

Det blir nok litt mer enn den bare ene gangen vil jeg tippe :fnise::nordvesta:

AnonymBruker
Skrevet

Det er nesten helt umulig å anbefale spesifikke produkter til en man ikke vet hvordan ser ut eller hva slags hudtype vedkommende har. En feil mange gjør er feks å bomme på fargen av foundation, så der trenger du kanskje hjelp av profesjonelle for å finne riktig farge. 

Sminke av kvalitetsmerker er dyrt, så du må  nesten vurdere litt. Det finnes mange gode billige produkt, og selvsagt mange gode dyrere produkt. Med ditt budsjett og med tanke på at du antakelig vil kjøpe mange forskjellige produkt - og i tillegg er helt i startfasen - vil jeg anbefale å tenke rimelige produkter. Det er unødvendig å brenne av 600+ på et øyenskyggepalett der du er nå. Du vet jo ikke om dette er noe du vil fortsette med.

Jeg tenker at det kan være greit å starte med primer (jeg bruker ikke selv dette), foundation, concealer, blush, bronzer/contour, pudder, highligther, maskara, øyenskyggeprimer, et øyenskyggepalett, en eyeliner og eventuelt en øyenbrynspenn. Sistnevnte kommer litt an på hvor mye øyenbryn du har naturlig, min mann hadde feks ikke trengt det.

Det er vanskelig å gi råd om helt spesifikke produkt, men jeg vil anbefale deg å kikke på feks merket NYX. Der får du gode produkter til en meget billig penge, og de har dem på feks HM og Cubus. Loreal har feks mange gode mascaraer til en billig penge (selv synes jeg det er enklest å legge med en liten børste).

Sminkekoster fåes i alle prisklasser, men de fra Real Techniques er veldig gode - og du får dem på Cubus og HM. Du trenger i hvertfall en kost til foundation, til pudder, til blush og bronzer og noen forskjellige øyenskyggekoster. Noen liker å bruke svamp til foundation. 

Til slutt - mange bruker årevis på å finne de produktene de elsker, lære teknikkene og finne sin stil. Ikke ha for høye forventninger i starten. Regn med noen bomkjøp og husk at du ikke blir Jan Thomas på en uke. Mitt beste tips er å se videoer på YouTube. Det kan for eksempel være lurt å søke etter "everyday makeup look" eller "natural makeup turorial" for å få tips til relativt enkle sminke-looker. 

Eksempel på en look med bare NYX produkt.

Lykke til. 

Anonymkode: 8fd1e...3fb

AnonymBruker
Skrevet
20 timer siden, ^^Belle^^ skrev:

Kicks har sluttet å føre Chanel.

Vil du ha det merket så må du på utvalgte Vita exclusive eller til Fredrik&Louisa.

Anonymkode: e13ac...e1a

AnonymBruker
Skrevet

Sorry, tror jeg rotet til linken og linket til reklamen... Her er linken

Anonymkode: 8fd1e...3fb

AnonymBruker
Skrevet

Du må først finne ut om du liker flytende eller pudderprodukter for disse skal helst ikke blandes. Skal du ha full glam eller gå for en mer naturlig look? 

L’Oréal og mange av Maybelline sine produkter synes jeg er helt ok hvis du bare vil teste ut. Noen av Nyx sine produkter går ann. 

Du må se litt på hudtypen din, er den jevn og fin så trenger du ikke primer under en eventuell foundation. 

Skal du ha løsvipper? 

Det er nesten alltid bedre med for lite sminke enn for mye. Husk det!

Jeg ville ikke begynt med masse contouring, highlighter og øyenskygge i første omgang. Det er veldig lett å se ut som et juletre hvis du ikke helt vet hva du driver med. 

Det du trenger: En god maskara. Dette er virkelig en jungel. En maskara kan være kjempegod på en jente og helt elendig på en annen! Prøv noe fra L’Oréal i første omgang for å se hva som passer for deg. 

En fin rouge eller et solpudder er helt nødvendig for glød. Her må du prøve deg frem for å finne dine farger. Husk! Ikke ta på for mye selv om det kan være fristende. 

Noen trenger en concealer så her må du se på dine behov og hvilke farger du trenger. 

En fin lipgloss og en leppestift er alltid greit å ha liggende. Lysere bærfarger kler de fleste. 

Hvis du har bestemt deg for også å bruke foundation kan det være greit med en fikseringsspray så sminken holder hele dagen. Den fra Nyx er helt ok. 

Anonymkode: d246a...29b

AnonymBruker
Skrevet

https://www.makeupmekka.no/

Har mye salg og er relativt billige i utgangspunktet. Har selv maskara, øyenbryn penn og øyenbryn sett fra de som jeg er fornøyd med. De har også en side med inspirasjon. der kan du se hvordan de har brukt sminen. Ellers er det mange gode videoer på youtube å se på :) Personlig liker jeg NikkieTutorials, og Carli Bybel. de bruker mye mer sminke enn jeg gjør, men jeg liker å bruke videoene som inspirasjon. Lykke til :)

Anonymkode: da9c9...6d6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...