Gjest Remusa Skrevet 4. februar 2005 #1 Skrevet 4. februar 2005 Det virker som en del av dere her inne allerede er gift?? Stemmer det? Er dere fornøyde? Dvs, Ble bryllupene deres like fantastiske som dere forventet? Noe dere angrer på eller ville gjort annerledes?
Gjest Melk Skrevet 4. februar 2005 #2 Skrevet 4. februar 2005 Jeg giftet meg for en god stund siden, men er veldig glad for noen ting: -at jeg dreit i detaljstyring og lot andre gjøre en god del, eks bordpynt, bordkort og sånn. -at jeg slappet av hele dagen og var mentalt tilstede, uten å bekymre meg for alt arrangementet.
Augustbrud02 Skrevet 4. februar 2005 #3 Skrevet 4. februar 2005 Til sommeren er det 3 år siden vi giftet oss. Var mye her før, men ikke så mye nå lenger. Ja, dagen ble like fin som forventet på alle måter. Det var en fantastisk opplevelse, men desverre gikk tiden altfor fort. I ettertid har jeg angret litt på kjolen, så jeg skulle gjerne ha brukt mye lenger tid på å velge kjole... Men mannen min synes jo at det er den mest perfekte kjolen han har sett, så da skal jeg kanskje være fornøyd?
Gjest Anonymous Skrevet 5. februar 2005 #4 Skrevet 5. februar 2005 For å være ærlig ble det ikke helt som jeg hadde håpet... (litt langt) Det begynte med at vi fikk altfor dårlig tid dagen før, vi rakk aldri å sette opp noen spilleliste til vennen av lillebror som skulle styre musikken...så han ble ganske fortvilet da han måtte være dj på sparket med hundrevis av ukjente cd'er...ikke bare trykke på play etter våre ønsker... Vi rakk ikke å sette sammen kirkeprogrammene heller, så min stakkars brudgom og kompisene hans måtte sitte med det hele formiddagen før vielsen... Det å lime sammen 100 kirkeprogram var vel ikke akkurat det de hadde mest lyst til da. Underskjørtet mitt kom 2 uker etter bryllupet, så på bryllupsdagen måtte jeg sette mamma i sving med å sy "innebygget" tyll-underskjørt på innsiden av brudekjolen min... Hun ble litt lammet av prestasjonsangst.. I tilfelle hun sydde litt feil ville det jo se ganske ille ut, kjolen ville vært mer eller mindre ødelagt. (men det gikk greit) Frisøren brukte 1 1/2 time lenger enn hva hans deadline var. Han var ferdig 20 minutter før vielsen skulle starte... Ikke hadde jeg med kjolen i salongen og ikke hadde vi tatt med noe mat, så forloveren min og jeg måtte bare styrte avgårde. Kom inn døren hos mamma (hvor jeg skulle pynte og ordne meg) 10 minutter før vielsen... På 10 minutter skulle jeg altså rekke å få på kjolen, spise litt, drikke litt vann, velge leppestift, pakke vesken, velge mellom to par sko, finne ut hva slags undertøy jeg skulle ha på, og velge smykker.... I tillegg til at jeg der fikk se den ferdige brudebuketten for første gang. Og det var jo et kapittel for seg selv, for den så helt grusom ut. Jeg hadde bestilt knall orange blomster, men rosene var fersken-rosa og calla-liljene var burgunder-brune... Det var rett og slett ganske stygt sammen. I tillegg til at de var feil farge var det mugg i callaene, og rosene hadde brune flekker. Ikke akkurat førstesortering, og dette hadde jeg betalt 1700,-kr for. Hadde jeg hatt en time på meg hadde jeg løpt avgårde for å heller kjøpe en stor bukett med 20 roser eller noe. Til og med bukettene på bensinstasjonene er penere. Men på 5 minutter rakk jeg jo ingenting. Så jeg stod der og lurte fælt på om jeg skulle bruke brudebuketten eller ikke. Men så rakk jeg ikke å gruble mer, for da hørte jeg kirkeklokkene ringe i det fjerne... Og vi skulle spasere til kirken. Noe som ble mer en heseblesende småløping. I 32 graders hete med trange korsett-spiler i kjolen.. Så når folk spør om jeg var nervøs da dørene gikk opp i kirken så kan jeg ikke akkurat si det. Jeg prøvde bare å få igjen pusten og tørke svetten. Inne i kirken var det enda varmere enn utenfor, og når jeg satte meg ned på stolen oppe hos presten oppdaget jeg at det var ganske vanskelig å puste i kjolen. Under hele den første salmen ble jeg sittende og hyperventilere i det pølseskinnet av en kjole. Trodde seriøst at hele kjolen skulle sprekke i sømmene. Så kikker jeg opp på presten, og han ser morskt på meg siden jeg ikke synger. Og da var det like før jeg fikk hysterisk latterkrampe, for da syns jeg alt hadde vært helt komisk. Men jeg greide å samle tankene og konsentrere meg om hva presten sa, selvom jeg holdt på å boble over av latter på innsiden. Ellers gikk det forsåvidt greit de neste timene, men jeg syns det ble litt merkelig utenfor kirken. Familie og venner stod liksom i ring rundt oss og bare kikket, det var som om de var redde for å forstyrre. (Noe jeg har hørt fra flere av dem etterpå) Middagen gikk greit, men bordet var så bredt at det var vanskelig å snakke med dem som satt rett ovenfor, uten å skrike. Vi var bare 20 til middag, så lydnivået var ikke så høyt. Det som skulle være en avslappet, uhøytidlig middag, ble tvert imot litt stivt, folk hvisket nesten. Merkelig det også. Så kom resten av gjestene, og vi ble selvfølgelig ikke ferdige med middagen til de kom, slik vi hadde planlagt. Etter planen vår skulle vi hatt en halvtime ute på verandaen før kaffegjestene kom. Idet vi går fra bordet må jeg veldig på toalettet, men for å komme til toalettet må jeg forbi alle kaffegjestene som står i kø foran gavebordet og gjesteboken... Og det var ikke snakk om at jeg kunne vente et sekund med å gå på do, det gjorde virkelig vondt, så jeg måtte bare løpe forbi dem mens jeg prøvde å smile og nikke. Noe som må ha sett veldig rart ut. Hadde jeg kommet i et bryllup og blitt møtt av bruden som hopper forbi uten å hilse ordentlig hadde jeg jo blitt litt snurt.... Så akkurat det skulle jeg gjerne gjort om igjen, på en litt bedre måte. Jeg hadde jo ikke så veldig lyst til å rope ut til 60 mennesker at jeg var så himla tissetrengt heller... Neste merkelige ting var da bryllupskaken ble rullet inn. Vi hadde valgt å ikke ha noen kaketopp, men på toppen av bryllupskaken tronet en halv ananas! Av alle ting. Så på alle bryllupskake-bildene våre ser det ut som vi er på Lanzarote. Det var kokken som hadde satt den på,og det var han som rullet kaken stolt inn, så jeg hadde jo ikke hjerte til å rive den av heller... Neste merkelige post var at flere av min manns venner dro ut på byen rundt midnatt. Deriblant hans forlover. Det gjorde meg ganske irritert, men da jeg konfronterte dem med det dagen etter fikk jeg bare til svar at jeg skulle være glad de ikke hadde tatt med mannen min også. ??? Ellers ble jeg litt skuffet over at en venninne av meg satt med bena på salongbordet, og at noen av gjestene ble så fulle at jeg syns det var flaut. Dette til tross for at vi hadde drikkebong-system, ikke fri bar. Også glemte forloveren min å ta med vesken min.
Piarina Skrevet 5. februar 2005 #5 Skrevet 5. februar 2005 Det var meg ovenfor, jeg falt ut av innloggingen.
Arwen Skrevet 5. februar 2005 #6 Skrevet 5. februar 2005 :o verre en mitt verste mareritt hittil. Ble plutselig glad for at dagen er planlagt til minste detalj og med gode tidsmarginer) jeg nå
Snutus Skrevet 5. februar 2005 #7 Skrevet 5. februar 2005 Stakkars deg, Piarina. Dette hørtes skikkelig trist ut. Jeg har i likhet med Arwen lagt inn gode tidsmarginer, får bare håpe at det er nok. Det er vel ikke så enkelt dersom frisøren bruker mye lengre tid enn avtalt. Det du skriver om at gjestene dro ut på byen var utrolig frekt. Jeg hadde blitt skikkelig sint og skuffet.
Olifant Skrevet 5. februar 2005 #8 Skrevet 5. februar 2005 Oj, nå ble jeg og glad jeg har laaaaang tid til å planlegge.
Gjest Melk Skrevet 5. februar 2005 #9 Skrevet 5. februar 2005 Pbrina; mye av dette høres ut som dårlig planlegging i forkant, spør du meg. Men jeg skjønner godt at det ikke ble helt som planlagt.
Gjest Bellatrix Skrevet 5. februar 2005 #10 Skrevet 5. februar 2005 Pbrina; mye av dette høres ut som dårlig planlegging i forkant, spør du meg. Men jeg skjønner godt at det ikke ble helt som planlagt. Ja, skjønner at den ikke ble som dere helt ville, men å bestemme seg for sko, undertøy, lage spilleliste og ordnet med kirkeprogram kunne vært gjort på forhånd, kanskje? Håper dere klarte å kose dere uansett. For oss var dagen perfekt. Det eneste vi kanskje skulle gjort litt anderledes var å få hjelp til å styre musikken. Men det sirket absolutt som om alle koste seg.
Piarina Skrevet 5. februar 2005 #11 Skrevet 5. februar 2005 Bortsett fra kirkeprogrammene og spillelisten hadde vi faktisk planlagt det andre ganske nøye. Frisøren brukte tross alt 5 1/2 time istedenfor 4...syns ikke det var så dårlig planlagt i forkant, og det var det som ødela mest. Mugg i blomstene tok jeg ikke høyde for, men butikken hadde fått 3 fargebilder med forklaringer på forhånd. At noen dro ut på byen kunne jeg ikke gjøre noe med. Ikke kunne jeg planlegge noe mer hvor fulle folk kom til å bli heller. Eller at forloveren min glemmer vesken min. Og at middagen sklir ut en halvtime er også fort gjort. Vi hadde beregnet 4 timer på 3 retter, svært få taler og ingen sanger. Men vi ble jo gift da, og jeg ble fin på håret.
Gjest Gjesta Skrevet 5. februar 2005 #12 Skrevet 5. februar 2005 Vi hadde en perfekt dag, det eneste minuset var at brudebuketten min ramlet fra hverandre. Den første rosen ramlet av idet jeg skulle ta den opp av esken, den måtte vi sette fast med tape. Og det ramlet ut både roser og eføy da jeg var på vei opp til alteret....... Jeg syns det var helt pyton da, men nå bare ler vi av det Og naturligvis var det hele over så altfor fort, skulle ønske vi hadde hatt mer tid til å kose oss sammen med alle gjestene
Annie78 Skrevet 5. februar 2005 #13 Skrevet 5. februar 2005 Oi.. :o Stakkars deg!!! Ble det virkelig for lite med 4 timer til middagen???!!!! Vi har beregnet 4 1/2 time... tenkte vi da har ca. 1 time mellom middagen og kaffe.... Var det noen spesiell grunn til at det tok så lang tid? Håper du ikke angrer på at du giftet deg, da..
Gjest gjest1 Skrevet 5. februar 2005 #14 Skrevet 5. februar 2005 Oj' date=' nå ble jeg og glad jeg har laaaaang tid til å planlegge.[/quote'] Eg også.... Og så er eg glad vi skal ha alle gjestene til middag, så det gjer ikkje noko om det skulle skli ut litt..
Huldra:) Skrevet 5. februar 2005 #15 Skrevet 5. februar 2005 For et morsomt innlegg, Piarina. Jeg skjønner godt at du ser tilbake på den dagen som en dag full av stress! Ler ikke for å være stygg, men som de andre sier: Værre mareritt enn dette har vi andre ikke engang i søvne Håper du kan se tilbake på dagen med et smil om munnen. Det viktigste er jo likevel at dere har det godt sammen nå
Gjest Embla s Skrevet 6. februar 2005 #16 Skrevet 6. februar 2005 Oi.. :o Stakkars deg!!! Ble det virkelig for lite med 4 timer til middagen???!!!! Vi har beregnet 4 1/2 time... tenkte vi da har ca. 1 time mellom middagen og kaffe.... Var det noen spesiell grunn til at det tok så lang tid? Håper du ikke angrer på at du giftet deg, da.. :o hvorfor skulle hun angre på at hun giftet seg selv om brylluppet ikke gikk helt etter planen? Det viktigste er vel ikke denne dagen, men dagene som kommer etterpå?!
Gjest Gjesta Skrevet 6. februar 2005 #17 Skrevet 6. februar 2005 Embla, kjøttflis eller ikke, du er så kloook assa......
Gjest Embla s Skrevet 6. februar 2005 #18 Skrevet 6. februar 2005 Embla, kjøttflis eller ikke, du er så kloook assa...... Thi hi :oops: *snusfornuftig latter*
Junebug Skrevet 6. februar 2005 #19 Skrevet 6. februar 2005 Jeg hadde en fantastisk bryllupsdag. De eneste minusene var at fotografen ikke var spesielt flink, men det så jeg jo ikke før flere uker etterpå når jeg så bildene så det påvirket ikke selve dagen. Som Tex hadde jeg også problemer med at blomster fra buketten falt ut, men jeg var så lykkelig at jeg ikke klarte å irritere meg over det.
Gjest Gjesta Skrevet 6. februar 2005 #20 Skrevet 6. februar 2005 Som Tex hadde jeg også problemer med at blomster fra buketten falt ut' date=' men jeg var så lykkelig at jeg ikke klarte å irritere meg over det.[/quote'] Heldige deg, jeg snublet i mine oppe ved alteret..... :evil:
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå