AnonymBruker Skrevet 1. januar 2018 #1 Skrevet 1. januar 2018 Vi er helt ny på prøving mot graviditet. Tror jeg har eggløsning i dag da jeg akkurat oppdaget hvitt slimaktig utflod. Tegn på eggløsning?! Meeeen, mannen er syk! Så ikke at sex ikke lar seg gjennomføre i dag... hvor lenge er man like fruktbar?! Anonymkode: c2b28...876
Nethieo Skrevet 2. januar 2018 #2 Skrevet 2. januar 2018 Egget lever kun i 24-36 timer etter eggløsning og er avhengig av å befruktes innen da, før det går til grunne. Ville hatt sex jo før jo heller, men om mannen er syk, så er det greit å ikke presse han til pliktsex pga eggløsning, med mindre han har lyst såklart! Det kommer en ny sjanse 3
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2018 #3 Skrevet 2. januar 2018 Bedre lykke neste gang hvis mannen er syk. Det er uansett bare 25% sjanse for å bli gravid selv om timingen stemmer helt riktig, så skader ikke å vente en måned. Anonymkode: 314cf...793
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2018 #4 Skrevet 2. januar 2018 El-slim kan du få flere dager både før og etter el, så det er ikke et tegn på at eggløsning er NÅ. Om du vil ha sikrere tegn på akkurat når du har el, bør du gå for el-tester (som er kjempebillige på nett). Egget lever i max 24 timer, mens sæd som regel lever 2-3 dager. Sæden kan, under optimale forhold, leve i opp til 5 døgn, men det er sjeldent. Det mest optimale for å bli gravid er om sæden ligger og venter i egglederne på egget, altså er det best å ha sex før eggløsning. Om det er for seint eller ikke å ha sex er umulig å si, da det kan være flere dager igjen til eggløsning, eller den kan allerede være over. Anonymkode: fb7c8...5af
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2018 #5 Skrevet 2. januar 2018 Han er syk, så venter du pent til neste måned. Syns det er hårreisende å forvente at han har sex bare fordi du har eggløsning. Tror mange damer hadde følt seg brukt hvis situasjonen var omvendt. Anonymkode: edc96...02e 1
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2018 #6 Skrevet 2. januar 2018 1 time siden, AnonymBruker skrev: El-slim kan du få flere dager både før og etter el, så det er ikke et tegn på at eggløsning er NÅ. Det stemmer at du kan ha EL-slim flere dager før EL, men ikke etterpå. Slimet tørker opp veldig fort etter eggløsningen. Det står ganske utfyllende om det her: http://hvordanbligravid.com/egglosning/egglosningsslim/ HI: Det kan godt hende EL ikke kommer før om et par dager (jeg har vanligvis EL-slim i 2-4 dager fram til EL). Kanskje mannen din kommer seg til i morgen eller i overimorgen? Lykke til! Anonymkode: bbe9b...05a
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2018 #7 Skrevet 2. januar 2018 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det stemmer at du kan ha EL-slim flere dager før EL, men ikke etterpå. Slimet tørker opp veldig fort etter eggløsningen. Det står ganske utfyllende om det her: http://hvordanbligravid.com/egglosning/egglosningsslim/ HI: Det kan godt hende EL ikke kommer før om et par dager (jeg har vanligvis EL-slim i 2-4 dager fram til EL). Kanskje mannen din kommer seg til i morgen eller i overimorgen? Lykke til! Anonymkode: bbe9b...05a Vel, jeg har nå el-slim også etter el, jeg da. Anonymkode: fb7c8...5af
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2018 #8 Skrevet 2. januar 2018 Ser at jeg var litt kjapp med å skrive i går og kanskje noe ble misforstått. Jeg trodde jeg var tydelig på at sex ble uaktuelt igår siden han var syk. Ingen pliktsex. Vi er enig om at det ikke haster å bli gravid, men jeg kjenner jo jeg er ivrig. I dag ble det sex da han hadde lyst til tross for svekket form. Lå 30 min med beina høøøyt oppe, etter doggy. Håper det var eggløsning og at det blir en baby. Anonymkode: c2b28...876
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2018 #9 Skrevet 2. januar 2018 Tror dere det kan være/ha vært eggløsning?! I dag har jeg på ettermiddagen kjent litt «murring», en følelse jeg vanligvis kjenner ved mensen. Ikke vondt eller ubehagelig, men merkbart. Klarer ikke helt beskrive, men damer vet jo dette. Når du kjenner ting skjer der. Anonymkode: c2b28...876
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2018 #10 Skrevet 3. januar 2018 Bruk el-tester. Vi kan ikke se i fremtiden eller nåtiden for å vite om du har eggløsning eller ikke Anonymkode: 2eb9f...2ad
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2018 #11 Skrevet 3. januar 2018 8 timer siden, AnonymBruker skrev: Tror dere det kan være/ha vært eggløsning?! I dag har jeg på ettermiddagen kjent litt «murring», en følelse jeg vanligvis kjenner ved mensen. Ikke vondt eller ubehagelig, men merkbart. Klarer ikke helt beskrive, men damer vet jo dette. Når du kjenner ting skjer der. Anonymkode: c2b28...876 Men det er da umulig for noen av oss å si... Bruk el-tester om du er så bekymret for når du har el. Det å kjenne etter murringer, kjenne på tappen, se på slim, osv, gir bare en ganske unøyaktig indikasjon på at el kanskje er på vei. Forøvrig er det helt unødvendig å ligge med beina høyt etter sex. Det er et kjerringråd som ikke har noen som helst hold i. Anonymkode: fb7c8...5af
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2018 #12 Skrevet 3. januar 2018 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Men det er da umulig for noen av oss å si... Bruk el-tester om du er så bekymret for når du har el. Det å kjenne etter murringer, kjenne på tappen, se på slim, osv, gir bare en ganske unøyaktig indikasjon på at el kanskje er på vei. Forøvrig er det helt unødvendig å ligge med beina høyt etter sex. Det er et kjerringråd som ikke har noen som helst hold i. Anonymkode: fb7c8...5af "Det kan være lurt å ligge i ro en tid etter samleiet, i alle fall 10-15 minutter. Noen myter sier at du må ligge i ro med beina i været, men dette er ifølge WebMD bare sprøyt. Det holder lenge å ligge i ro i sengen; du trenger ikke strekke eller holde beina i været. 10-15 minutter skal være nok til at de svømmerne som kommer til å komme seg inn til livmoren, har greid det på denne tiden. Noen råder også til å legge en pute under rumpa for å utnytte tyngdekraften." http://www.lommelegen.no/artikkel/slik-blir-du-raskere-gravid Anonymkode: 7001a...030 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå