Gå til innhold

Han har en turbulent fortid, bør jeg løpe?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Nå har det seg slik at jeg har møtt en mann. Å jeg hadde helt sikkert vært mer betatt av han om det ikke hadde vært for hans turbulente fortid. Vi bor i en mindre by i Norge, der "alle kjenner alle" er godt utbredt. Så har jeg altså klart å prestere å møte en av disse "badboyene", som mange vet hvem er. Vel iallfall, jeg hadde ikke hørt noen rykter om han før. Men han har fortalt meg om sin fortid som har bestått av blant annet: flere episoder med fyllekjøring, mye festing over flere år da han var i midten av 20-årene (han er 32 år nå). Dette har han fortalt slik at jeg skal slippe å høre det av noen andre. Han påstår at dette er fortid, og at det er en tid han angrer på. Jeg er ikke så blendet av utseende hans, jeg ser at det er noe han oppriktig angrer på og jeg er ikke tvil om at han snakker sant med at den tiden er forbi.
Utenom det han har fortalt meg så virker han som en veldig snill, omtenksom, ja rett og slett som en kjernekar. Men jeg er forferdelig usikker med tanken på fortiden hans, samtidig er jeg jo ikke helt feilfri selv.. Jeg har jo gjort mine ting jeg også, det er bare det at det ikke er så mange som vet om det. Vet ikke helt hva jeg er redd for, kanskje aller helst å være hun dumme som er sammen med han som har gjort så sykt mye rart i fortiden:bond:.
Bør jeg gi han en sjanse?     

Anonymkode: e21e2...7ca

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Du fortjener ikke ham 

Anonymkode: 000cb...0a5

AnonymBruker
Skrevet

Nei. Kom deg av gårde fort som faen. De gutta er helt topp så lenge det rundt dem er bra, ved minste motgang blir de badass.

Anonymkode: 9911a...c3e

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du fortjener ikke ham 

Anonymkode: 000cb...0a5

Hvorfor ikke? Det er han som sier han skjønner at jeg vil droppe han etter alt han har fortalt. Selvfølgelig skal enn ikke dømme etter fortid, men likevel.

-Ts

Gjest chisandra
Skrevet

Skynd deg sakte, se hvordan han er over litt tid og i ulike settinger. 

AnonymBruker
Skrevet
6 minutter siden, Ta mère skrev:

Tja, er vel bare å komme med en oppgave han skal klare for å vinne prinsessa og halve kongeriket, så ser du fort om han er Askeladden som kan forvandle seg til prins: Bygge et hus / hytte, lære et språk, skaffe seg en kompetanse, lese et helt forfatterskap - noe du synes han bør gjøre, som gjør ham til din drømmepartner. La ham bevise at han kan endre seg.

Haha, ja. Han er faktisk snart i gang med husbygging :fnise:. Jeg har vel omtrent bestemt meg for å gi han en sjanse, men så er det altså denne usikkerheten som sitter litt igjen. 

-Ts

AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, chisandra skrev:

Skynd deg sakte, se hvordan han er over litt tid og i ulike settinger. 

Takk for godt råd!

-Ts 

AnonymBruker
Skrevet

Gi han en sjanse! Det er bedre å angre på noe man ikke har gjort, enn man ikke har gjort. Ingen er feilfrie, som du også nevner i HI. Men en ting; husk på å trå varsomt. Ser du noen varselsignaler er det best å løpe ved første mulighet. 

Anonymkode: e2665...937

AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Gi han en sjanse! Det er bedre å angre på noe man ikke har gjort, enn man ikke har gjort. Ingen er feilfrie, som du også nevner i HI. Men en ting; husk på å trå varsomt. Ser du noen varselsignaler er det best å løpe ved første mulighet. 

bedre å angre på noe man har gjort, enn som man ikke har fått gjort* mente jeg

Skrevet
2 hours ago, AnonymBruker said:

Nå har det seg slik at jeg har møtt en mann. Å jeg hadde helt sikkert vært mer betatt av han om det ikke hadde vært for hans turbulente fortid. Vi bor i en mindre by i Norge, der "alle kjenner alle" er godt utbredt. Så har jeg altså klart å prestere å møte en av disse "badboyene", som mange vet hvem er. Vel iallfall, jeg hadde ikke hørt noen rykter om han før. Men han har fortalt meg om sin fortid som har bestått av blant annet: flere episoder med fyllekjøring, mye festing over flere år da han var i midten av 20-årene (han er 32 år nå). Dette har han fortalt slik at jeg skal slippe å høre det av noen andre. Han påstår at dette er fortid, og at det er en tid han angrer på. Jeg er ikke så blendet av utseende hans, jeg ser at det er noe han oppriktig angrer på og jeg er ikke tvil om at han snakker sant med at den tiden er forbi.
Utenom det han har fortalt meg så virker han som en veldig snill, omtenksom, ja rett og slett som en kjernekar. Men jeg er forferdelig usikker med tanken på fortiden hans, samtidig er jeg jo ikke helt feilfri selv.. Jeg har jo gjort mine ting jeg også, det er bare det at det ikke er så mange som vet om det. Vet ikke helt hva jeg er redd for, kanskje aller helst å være hun dumme som er sammen med han som har gjort så sykt mye rart i fortiden:bond:.

Vet ikke..badboys er som regel litt enkle, er ofte det man kaller for ego-styrte, men hvis det passer deg så go for it.
Om man får den der dype reflekterte dimensjonen ved forholdet tror jeg nok ikke da. Ikke alle som har behov for den heller...det blir litt som at like søker like. 

AnonymBruker
Skrevet
3 timer siden, Ta mère skrev:

3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Skynd deg sakte, se hvordan han er over litt tid og i ulike settinger.    Takk for godt råd! -Ts  Anonymkode: e21e2...7ca ::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::: Et råd som enhver fjott som ikke lenger er 13 år og stormforelska kunne ha lirt av seg.

Du er ikke lite frekk.

Anonymkode: 16df9...191

• Liker 1
Skrevet (endret)

Det jo ikke akkurat «mafiaen» vi snakker om her. Han vel bare en helt vanlig uutdannet tullebukk fra bygdenorge med «enkel» bakgrunn og hode.

En som er blitt såpass gammel, at det nå begynner å bli kjipt ig være fyllesjuk, slitsomt å få pult hver helg + at alle andre kompiser nå har gifta seg, og mora hans gnåler om barnebarn. 

Ikke akkurat min type, men for all del... :lillesky:

Endret av Perle
  • Liker 1
Gjest chisandra
Skrevet
5 timer siden, Ta mère skrev:

3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Skynd deg sakte, se hvordan han er over litt tid og i ulike settinger.    Takk for godt råd! -Ts  Anonymkode: e21e2...7ca ::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::: Et råd som enhver fjott som ikke lenger er 13 år og stormforelska kunne ha lirt av seg.

Hva er rådet ditt til ts? Siden mitt var så himla dårlig, så bør du vel kunne hoste opp noe bedre enn kritikk av andre? :icon_lol:

AnonymBruker
Skrevet

Her har badass´en lekte seg gjennom livet med fri tilgang på damer og behandlet folk som dritt. En stor egoist. Og så skal ts la han fortsette få viljen sin uten noe motstand. Dump han, og la han få kjenne litt motgang i livet sitt.

Anonymkode: 666dc...c69

AnonymBruker
Skrevet
8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Har dere kjemi? Er det kjærlighet der? Du skriver som om du lurer på om du skal ansette en person.

Anonymkode: 927d8...ed2

AnonymBruker
Skrevet

Hvordan kan du respektere en mann som har satt liv i fare ved å fyllekjøre?

Anonymkode: 729e7...1f9

• Liker 1
Gjest padawan
Skrevet

Når man kommet litt oppover i årene har alle en eller annen form for historie hvor de ikke er like fornøyde / stolte av det de har gjort. Summen av alt han har gjort har gjort han til den er i dag.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er kvinne, så mulig vi har iboende ansvarsfølelse osv og vokser opp. Jeg er dønn seriøs og konservativ, men fortiden min var ganske så ille. Den nevner jeg aldri til en date. Ikke noe trekant eller narkotika, men mye fyll og tull. Raste skikkelig fra meg. Litt redd for at noen menn ikke helt legger det fra seg. Men, mulig jeg tar feil.

Anonymkode: a0a43...5c8

AnonymBruker
Skrevet

så kort sammenfattet her så mener de fleste at hvis du en gang har gjort noe dumt i livet så er en dømt nedenom og hjem for evig og alltid? han fortjener altså ingen... dette kan flere av dere sitte og skrive uten at dere kjenner han eller for den delen hun som startet tråden... skal en se objektivt på hva dere skriver kan han like gjerne ta livet av seg for at han engang gjorde noe dumt...
jeg skal gi mitt råd gi han en sjanse det synes jeg han fortjener har har vært åpen og ærlig om dette da er det tydelig at han angrer men samtidig vil informere for å slippe og bli konfrontert med dette senere om forholdet skulle bli noe mer...
jeg kommer selv fra ei lita bygd og vet hvordan ryktene går der... like greit og være åpen og ærlig å bekrefte/avkrefte de rykter som går. jeg hadde iallefall stolt mer på noen som tørr og si noe om seg selv. jeg regner også med at han ikke sa dette for å skremme deg vekk

Anonymkode: a6073...f44

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
13 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvordan kan du respektere en mann som har satt liv i fare ved å fyllekjøre?

Anonymkode: 729e7...1f9

Signerer denne! Det er ingen kunst å lage seg et rykte som badboy på et lite sted, så det hadde jeg ikke lagt vekt på. Men flere tilfeller av fyllekjøring er helt utilgivelig. Da har man et ekstremt lettvint syn på menneskeliv, det er bare flaks at han ikke har drept noen. Spør deg selv om dette: Hadde du villet satse på han om han slo ihjel noen i fylla? Ikke det? Men det er greit hvis han drepte noen med bil?

Anonymkode: 02721...c96

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...