Gå til innhold

Babyer og produkter

Anbefalte innlegg

Skrevet

Må egentlig babyer ha alle disse oljene, såpene, shampoene osv?

Krem for å unngå sår stump og sånn skjønner jeg jo, men holder det ikke ellers å vaske babyen i vann uten noen medikamenter?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nej det måste inte babyn ha. Det tycker i alla fall inte jag.

Vi klarar oss väldigt långt med

* bröstmjölk (att smörja in på utslag)

* vanlig olivolja (naturligt "medel" som fungerar både på smuts, badolja, hudolja/creme och torr hud)

* vatten och klut

sen har vi varit tvugna att använda

* locobase repair-salva på riktigt torra fläckar

* talk - för att svalka coh kyla röd diarrérumpa

men i övrigt har vi inte saknat någon av alla dessa babyprodukter

Gjest Anonymous
Skrevet

Vi bruker enten bare vann ved bading eller også litt ASAN i badevannet innimellom. Ellers bruker vi en krem fra Aderma mot atopisk hud.

Skrevet

Kult. Kjekt å vite at mine instinkter er i pakt med natyren for øvrigt! Smart tips om olivenolje, Furstina!

Gjest Anonymous
Skrevet

nei,man trenger ikke det. Sjekk eks.shampoer og kremer. Natusan sin hampoo inneholder eks miljøgifter.

Produsentene er allerede på barselavd...vil du det bete for din baby....så kjøper du dette osv!

Skrevet

jeg har aldri brukt noe spesiellt til barna mine. Har en flaske spenol i skapet mot tørr hud. Uten parfyme, og koster 9!!!kroner, og er veldig effektiv! nå som ungene er større og har hår og blir mer skitne bruker jeg samme såpe som jeg i badevannet(dr. greve), og den bruker jeg i håret deres også...

leste på danske barne-sider at våtservietter er veldig fulle av kjemikalier som kan skade barnet ditt. de kan føre til allergier og astma i beste fall(veldig utbredt) og kreft i verste fall, ifølge danske forskere. Har kun brukt papirservietter etter jeg leste dette. Libero har noen kjempegode papirkluter som tåler å bli bløtt opp i vann, disse bruker jeg nå. Skal jeg på tur bretter jeg sammen en liten bunke, våter dem og legger i en plastpose eller slike reise-esker som egentlig er laget for våtservietter.

Skrevet

Nei, jeg har knapt brukt noen andre produkter enn calendula- stellekrem på sår stump. Og vi har en halv tube igjen etter ett år.

Har kjøpt en flaske med babyolje og en flaske babyshampo, men det er knapt halvtomme/fulle etter ett år de også.

Jeg er av den oppfatning at jo mere produkter, jo mere plager får babyen.

Har barnet mitt tørr hud bruker jeg a-creme som regel.

Gjest Embla s
Skrevet
leste på danske barne-sider at våtservietter er veldig fulle av kjemikalier som kan skade barnet ditt. de kan føre til allergier og astma i beste fall(veldig utbredt) og kreft i verste fall, ifølge danske forskere. .

:o Men er egentlig ikke så forundret - disse våtserviettene er jo SINNSYKT "parfymert" og utstråler "ikke bra" for meg i allefall..

Skrevet

Jeg har vasket meg både i ansiktet og nedentil med vanlige våtservietter, og på meg svei de veldig.

Etter det har jeg knapt brukt våtservietter på barnet mitt, det er jo forresten like lett og bruke klut og vann. Libero sine vaskeservietter som du bløter opp funker kjempebra.

Vi har sensitive våtserv i stelleveska.

Skrevet

Det var jo også i media for en stund siden at våtserviettene kunne føre til sterilitet hos guttebabyer....

Skrevet

Vi bruker svært få produkter. Hender seg vi bruker bathtime bath før han legger seg om kvelden, og så har vi brukt zinksalve innimellom ved sår stump. Ellers bruker vi ikke noen produkter på han. Vi har våtservietter (Pampers sensitive) i stelleveska, men ellers bruker vi bare klut og vann.

Gjest skindeep
Skrevet

jeg bruker cosmica babyolje nåe jeg bader vesla, og det er alt!

Huden blir kjempemyk.

Dersom hun får sår stump, bruker jeg cosmica barnesalve.

Skrevet

de første månedene brukte vi absolutt ingenting, kun vann, evt. med en dråpe olje i.

nå som hun er snart to får hun kuldekrem i kinnene når det er kaldt, håret vaskes med mild shampoo og stumpen får sinksalve hvis den er blitt sår

jeg synes også dette batteriet av babyprodukter som liksom skal være nødvendige er noe stort tull.

Skrevet

Jeg bruker Aponti serien til min lille tulle.

Hjemme bruker vi Vaskeklut og vann,på turer har vi Libero sine våtservietter og Libero papirvaskekluter.

Koldbruna

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...