AnonymBruker Skrevet 1. januar 2018 #1 Skrevet 1. januar 2018 Jeg har etter et svangerskap og stressende småbarnsperiode lagt på meg noen gode kilo. Nå har jeg fattet grep og begynner å komme inn i en god rytme med trening og kosthold. Jeg har et mål om å gå ned 25kg tilsammen, men dette målet er langsiktig og jeg tenker først og fremst på å finne en livsstil man kan leve med. Men til sommeren skal min beste venninne gifte seg og jeg skal være forlover. Jeg har virkelig lyst til å føle meg flott og fin i kjole denne dagen, og ønsker å ha kommet meg ned mellom 15-20kg til da. Dette brylluppet et kjempe stort med flere middager i forveien og mange kjoleanledninger, så ønsker rett og slett å komme inn i en av mine kjoler som er utrolig flott, men som selvfølgelig nå er alt for liten. Vil dere si det er realistisk? Brylluppet står i august, og jeg vil ned fra 90 -> 75/70 Anonymkode: 586c9...d68
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2018 #2 Skrevet 1. januar 2018 Helt uproblematisk. Det er jo nesten 7 måneder til! Dette klarer du hvis du tar gode valg og holder deg motivert. Anonymkode: 04252...f0b 20
Supernova17 Skrevet 1. januar 2018 #3 Skrevet 1. januar 2018 Jeg klarte det selv på kortere tid. Det skal mye til og du gjør bare så godt du kan, men ikke forvent for mye. Lykke til! 3
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2018 #4 Skrevet 1. januar 2018 Er du veldig disiplinert kan det nok gå 👍 Anonymkode: 5348f...320 3
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2018 #5 Skrevet 1. januar 2018 Hvor mange uker til sommeren? 🤔🤔 skal gå an (for noen, meg ikke inkludert 😅), å gå ned 1 kg i uken så da på 15-20 uker --> vips så var kiloene borte hadde ikke vert feil å satt samme mål selv 😅 Anonymkode: 307c6...f63 3
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2018 #6 Skrevet 1. januar 2018 Det greier du fint, med omlegging av kosten. Anonymkode: 538e5...599 7
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2018 #7 Skrevet 1. januar 2018 jeg ville sagt ja, men klart her er det jo hvordan du har lagt opp planen med hva du skal spise til måltider. Det er jo det som er en av strategi stedene for at man skal kunne gå ned i vekt. Leste til overskrift at en nrk radio damene og hun som meldte overgang til radio1, når hun sluttet å trene så gikk hun ned 20kg, men jeg vet ikke tidsperspektive. Jeg har selv et mål å gå ned 20 kg, da vil jeg være i ideal vekta i forhold til høyden min. Men jeg ser fortsatt etter hvilken strategi jeg skal gå for. Anonymkode: 8e171...56a 1
The Kitten Skrevet 1. januar 2018 #8 Skrevet 1. januar 2018 Det tilsvarer en vektnedgang på cirka 3 kg i måneden, så det er absolutt realistisk. 4
Tibbie Skrevet 1. januar 2018 #9 Skrevet 1. januar 2018 Når du ser hvor mange kilo det er snakk om hver måned, så vil jeg absolutt si at det er mulig! Litt mer aktivitet, litt mindre overspising og kanskje ha noe annet på matfatet enn du vanligvis har, så er du der! :D 1
Gjest JeSuisLouise Skrevet 1. januar 2018 #10 Skrevet 1. januar 2018 Jeg gikk ned 14 kg på 6 mnd, så ja det er absolutt mulig Krever dog disiplin og at du tar fornuftige valg i forhold til mat og trening, som du sikkert vet. Jeg kuttet ikke ut sukker og sånt helt, tok meg fortsatt litt sjokolade og vin i helgene. Forskjellen er at jeg reduserte mengdene. Lykke til!
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2018 #11 Skrevet 1. januar 2018 Gikk ned 25 kilo på 6 mnd. Diett og lett trening. spiste 2000-1500 kalorier pr dag og litt mer de dagene jeg trente. Når jeg skriver 2000-1500 er det fordi jeg gikk ned kaloriantall etter avt. med lege da vekta mi gikk ned. Det går bra det! Men når du går ned fort er det raskere å legge på seg igjen grunnet matsuget som kan komme! Men hold deg unna slankeprodukter! Spis rent og økologisk! Anonymkode: c99ab...754 4
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2018 #12 Skrevet 1. januar 2018 Selvfølgelig! Men du må tro selv at det kan gå an ellers vil du sabotere deg selv på veien. Anonymkode: dbc74...85f 2
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2018 #13 Skrevet 1. januar 2018 Jeg ønsker også å gå ned tilsvarende til sommeren. Hva er best av lavkalori og lavkarbo? Jeg gikk ned nesten 20 kg på lavkarbo for noen år siden, men måtte slutte da jeg fikk sånn «forgiftet» følelse i kroppen. Noen mente det kom av for mye proteiner. Hva tror dere? Lavkarbo er det jeg har klart å gå ned mest og kjappest med. Liker bare ikke denne «forgiftet» følelsen som kom etter noen mndr. Anonymkode: 8995b...794
heiheilillemei Skrevet 1. januar 2018 #14 Skrevet 1. januar 2018 lavkalori var jeg på. Jeg tåler ikke lavkarbo. Måtte kutte ut opplegget etter 3 mnd. Lavkalori kan jeg holde på med i årevis! Nå er jeg på'n igjen med det 1
Horten Market Skrevet 1. januar 2018 #15 Skrevet 1. januar 2018 Hurtig nedgang vil gi hurtig oppgang. Du gjør rett i å tenke livsstilsendring. Ulempen med det er at vektnedgangen kommer sakte, noen ganger umerkelig, men over tid kommer du i mål. Fordelene er at dette er nok å gjøre én gang, jojo-slankingens motsetning, og det er lett å holde ut og senere ivareta idealvekten. Realistisk vektnedgang med denne metoden er en kilo i måneden, noe mer i starten hvis du har mye å ta av og endringene i livsstil ikke er gjort allerede. 1
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2018 #16 Skrevet 1. januar 2018 Gikk ned 20 kilo på 5 mnd. Nå har jeg gått ned 10 kilo på 4 mnd. Det eneste du trenger er disiplin Anonymkode: 598a0...729
Hulderen Skrevet 1. januar 2018 #17 Skrevet 1. januar 2018 (endret) Bli gjerne med på vektreduksjonstrådene som går her på forumet. Vi er mange som syns det hjelper å måtte rapportere inn vekten hver fredag. Endret 1. januar 2018 av Hulderen 2
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2018 #18 Skrevet 1. januar 2018 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Gikk ned 20 kilo på 5 mnd. Nå har jeg gått ned 10 kilo på 4 mnd. Det eneste du trenger er disiplin Anonymkode: 598a0...729 Disiplin er kun 5 % av det du trenger å vite for å gå ned i vekt. 95 % handler om kunnskap. Kan du forklare punktvis hvordan du klarte det? skrev du logg for det du spiste nøyaktig? skrev du logg om du trente? hvor hadde du ditt fokus i den perioden? Anonymkode: 8e171...56a 1
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2018 #19 Skrevet 2. januar 2018 9 timer siden, Horten Market skrev: Hurtig nedgang vil gi hurtig oppgang. Dette har jeg hørt/lest mange ganger. Finnes det noe dokumentasjon på det, eller er det bare noe «alle vet»? (Jeg er oppriktig nysgjerrig, altså) Anonymkode: 1aa44...797 1
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2018 #20 Skrevet 2. januar 2018 11 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg ønsker også å gå ned tilsvarende til sommeren. Hva er best av lavkalori og lavkarbo? Jeg gikk ned nesten 20 kg på lavkarbo for noen år siden, men måtte slutte da jeg fikk sånn «forgiftet» følelse i kroppen. Noen mente det kom av for mye proteiner. Hva tror dere? Lavkarbo er det jeg har klart å gå ned mest og kjappest med. Liker bare ikke denne «forgiftet» følelsen som kom etter noen mndr. Anonymkode: 8995b...794 Var det streng lavkarbo? Kanskje moderat lavkarbo er bedre for deg? Uansett skal man ikke spise mer protein på lavkarbo enn normalt. Anonymkode: 5c4de...847 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå