AnonymBruker Skrevet 1. januar 2018 #1 Del Skrevet 1. januar 2018 Det er nå slik livet har blitt. Jeg er en muslimsk ugift jente og jeg har ikke noe privatliv. Min stebror utfører sosial kontroll av meg hver dag på ulike måter, de fleste ulovlige og sladrer til familien om alt heg foretar meg. Er ikke dette brudd på personvernet? Hva kan jeg gjøre? Jeg er i ferd med å gi opp og jeg orker ikke dette mer. Jeg gjør ingenting galt eller ulovlig men bare det å prate med en gutt gjør at denne stebroren mener han har grunnlag for å kontrollere mitt liv. For å være ærlig så har jeg kommet til å hate han på grunn av dette. Virkelig. Anonymkode: 32e34...24a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2018 #2 Del Skrevet 1. januar 2018 Flytt så langt bort at ikke stebroren kan følge med på deg. Blokker blokker blokker. Anonymkode: 37777...a07 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2018 #3 Del Skrevet 1. januar 2018 Hva mener du med sosial kontroll? Åpner han brevene dine? Hacker seg inn på facebooken din? Isåfall kan du anmelde. Det er ikke normal oppførsel, han har ingenting med hva du gjør så lenge du ikke gjør noe ulovlig. Hva sier foreldrene dine? Anonymkode: 826e3...88f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2018 #4 Del Skrevet 1. januar 2018 Er du over eller under 18 år? Og bor du hos familien din? Anonymkode: 78fee...5b0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
heiheilillemei Skrevet 1. januar 2018 #5 Del Skrevet 1. januar 2018 Trakassering! Snakk med foreldrene dine om det. Hvis de ikke kan snakkes med om dette ville jeg ha hevet han ut av min sosiale krets. Totalt ignorert! Vet ikke om du bor hjemme.. Sperr han ute av dine sosiale medier og blokker. Snakk med politiet. De trenger ikke igangsette noe, men de kan komme med forslag til løsninger og fremgangsmåter. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2018 #6 Del Skrevet 1. januar 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Er du over eller under 18 år? Og bor du hos familien din? Anonymkode: 78fee...5b0 Jeg er over 18 ja og bor på hybel i byen hvor min stebror bor. Anonymkode: 32e34...24a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tibbie Skrevet 1. januar 2018 #7 Del Skrevet 1. januar 2018 Han høres fryktelig slitsom ut. Ingen liker sladrehanker. Er dere flere søsken? Hva sier familien din til denne sladringa? :O Hvilke ulovlige måter bruker han? Du kan ta deg innom politivakta en dag i deres åpningstider bare for å spørre, og nevn hva det er han gjør. Du får kanskje mer konkrete løsninger på problemet ditt. For om de er ulovlige, så har nok politiet noen tips. Så kan du fortelle at enten så lar han være, eller så gjør du det politiet sa (jeg aner ikke hva det er ). 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2018 #8 Del Skrevet 1. januar 2018 12 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg er over 18 ja og bor på hybel i byen hvor min stebror bor. Anonymkode: 32e34...24a Du må kutte all makt han har over deg. Letteste metode er å si ting som «jupp. Jeg er kjæreste med en ateist. Jeg har sex som singel. Jeg drikker. Aksepter det eller jeg kutter kontakten.» Dette skal nemlig familien din akseptere. Gjør de ikke det så har du to valg: kutt all kontakt eller legg byrden på å bryte fri på neste generasjon. Det må brytes fri, før eller siden. Alle sekter må opphøre. Dersom han eller noen andre på noe vis er truende, ring politi og krisesenter. Anonymkode: ca0de...52c 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2018 #9 Del Skrevet 1. januar 2018 16 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du må kutte all makt han har over deg. Letteste metode er å si ting som «jupp. Jeg er kjæreste med en ateist. Jeg har sex som singel. Jeg drikker. Aksepter det eller jeg kutter kontakten.» Dette skal nemlig familien din akseptere. Gjør de ikke det så har du to valg: kutt all kontakt eller legg byrden på å bryte fri på neste generasjon. Det må brytes fri, før eller siden. Alle sekter må opphøre. Dersom han eller noen andre på noe vis er truende, ring politi og krisesenter. Anonymkode: ca0de...52c Tror ikke du helt skjønner hvor alvorlig sosial kontroll er. Dette rådet kan få TS drept. Da hjelper det lite TS at politiet griper inn i etterkant. TS: Det er begynner å bli mindre sosialt akseptabelt også i minoritetsmijøer å bedrive sosial kontroll. Ta kontakt med noen du vet jobber mot sosial kontroll og be om råd. Du kan også ta kontakt med politiet, men de vil mest sannsynlig ikke gjøre anent enn å ta kontakt med stebroren din og snakke med han, og det kan gjøre det verre for deg. Anonymkode: bd949...ec4 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2018 #10 Del Skrevet 2. januar 2018 Har du hørt om Sofia Nour og de skamløse jentene? Kanskje du kan ta kontakt med henne/dem på Facebook for råd og hjelp? Er det noen venner eller familie du kan snakke med? Noen voksne utenfor familien? Lærere? Anonymkode: feeca...6ce 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kjøttkaker Skrevet 2. januar 2018 #11 Del Skrevet 2. januar 2018 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Har du hørt om Sofia Nour og de skamløse jentene? Kanskje du kan ta kontakt med henne/dem på Facebook for råd og hjelp? Er det noen venner eller familie du kan snakke med? Noen voksne utenfor familien? Lærere? Anonymkode: feeca...6ce Sofia N. Srour var det visst. Og hun har skrevet en bok som heter "Skamløs" også. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Morpheus Skrevet 2. januar 2018 #12 Del Skrevet 2. januar 2018 Gi faen i islam. Du er en voksen jente nå og lever i Norge. When in Norway, act like the Norwegians. Drit i familien din som ikke vil integrere seg og la det være deres problem. Få deg norske venner og lev slik de gjør det. Så kan familien din seile i sin egen sjø og de problemene de skaper for dem selv. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kjøttkaker Skrevet 2. januar 2018 #13 Del Skrevet 2. januar 2018 (endret) 3 minutter siden, Morpheus skrev: Gi faen i islam. Du er en voksen jente nå og lever i Norge. When in Norway, act like the Norwegians. Drit i familien din som ikke vil integrere seg og la det være deres problem. Få deg norske venner og lev slik de gjør det. Så kan familien din seile i sin egen sjø og de problemene de skaper for dem selv. Hvordan skal dette hjelpe TS tenker du? Endret 2. januar 2018 av kjøttkaker 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Morpheus Skrevet 2. januar 2018 #14 Del Skrevet 2. januar 2018 Det står vel ganske tydelig. Hun må bryte med det som er roten til problemet. Hun må bryte med det som har følgt med fra hjemlandet og tilpasse seg der hun bor nå. Så kan familien som ikke har tilpasset seg slite med det intetnt. Hvis familien gir deg depresjoner fordi de praktiserer ting fra en religion fra der de bodde før. Så kan man selv velge om man vil være deprimert og følge mønsteret fra der man bodde før. Eller være lykkelig og tilpasse seg der man bor nå. Familien kommer forhåpentligvis etter, og vil skjønne pioneren som spilte med det Norske samfunnet. Ikke bare kjempet i mot. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2018 #15 Del Skrevet 2. januar 2018 29 minutter siden, Morpheus skrev: Det står vel ganske tydelig. Hun må bryte med det som er roten til problemet. Hun må bryte med det som har følgt med fra hjemlandet og tilpasse seg der hun bor nå. Så kan familien som ikke har tilpasset seg slite med det intetnt. Hvis familien gir deg depresjoner fordi de praktiserer ting fra en religion fra der de bodde før. Så kan man selv velge om man vil være deprimert og følge mønsteret fra der man bodde før. Eller være lykkelig og tilpasse seg der man bor nå. Familien kommer forhåpentligvis etter, og vil skjønne pioneren som spilte med det Norske samfunnet. Ikke bare kjempet i mot. Der er ikke "bare å bryte". Det er ikke "bare å drite i" https://www.vg.no/nyheter/innenriks/krim/drapsforsoeket-i-oppegaard-kvinne-18-ble-knivstukket/a/24140701/ Anonymkode: bd949...ec4 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Svartfugl Skrevet 2. januar 2018 #16 Del Skrevet 2. januar 2018 På 1.1.2018 den 21.13, AnonymBruker skrev: Det er nå slik livet har blitt. Jeg er en muslimsk ugift jente og jeg har ikke noe privatliv. Min stebror utfører sosial kontroll av meg hver dag på ulike måter, de fleste ulovlige og sladrer til familien om alt heg foretar meg. Er ikke dette brudd på personvernet? Hva kan jeg gjøre? Jeg er i ferd med å gi opp og jeg orker ikke dette mer. Jeg gjør ingenting galt eller ulovlig men bare det å prate med en gutt gjør at denne stebroren mener han har grunnlag for å kontrollere mitt liv. For å være ærlig så har jeg kommet til å hate han på grunn av dette. Virkelig. Anonymkode: 32e34...24a Du kan ta kontakt med ditt lokale krisesenter for å be om råd. Du trenger ikke å flytte inn dit for å få råd. 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kjøttkaker Skrevet 3. januar 2018 #17 Del Skrevet 3. januar 2018 På 2.1.2018 den 21.09, Morpheus skrev: Det står vel ganske tydelig. Hun må bryte med det som er roten til problemet. Hun må bryte med det som har følgt med fra hjemlandet og tilpasse seg der hun bor nå. Så kan familien som ikke har tilpasset seg slite med det intetnt. Hvis familien gir deg depresjoner fordi de praktiserer ting fra en religion fra der de bodde før. Så kan man selv velge om man vil være deprimert og følge mønsteret fra der man bodde før. Eller være lykkelig og tilpasse seg der man bor nå. Familien kommer forhåpentligvis etter, og vil skjønne pioneren som spilte med det Norske samfunnet. Ikke bare kjempet i mot. Virker ikke helt som du forstår problemstillingen. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2018 #18 Del Skrevet 3. januar 2018 På 1.1.2018 den 21.13, AnonymBruker skrev: Det er nå slik livet har blitt. Jeg er en muslimsk ugift jente og jeg har ikke noe privatliv. Min stebror utfører sosial kontroll av meg hver dag på ulike måter, de fleste ulovlige og sladrer til familien om alt heg foretar meg. Er ikke dette brudd på personvernet? Hva kan jeg gjøre? Jeg er i ferd med å gi opp og jeg orker ikke dette mer. Jeg gjør ingenting galt eller ulovlig men bare det å prate med en gutt gjør at denne stebroren mener han har grunnlag for å kontrollere mitt liv. For å være ærlig så har jeg kommet til å hate han på grunn av dette. Virkelig. Anonymkode: 32e34...24a Hvordan tar din familie hans sladring? Mulig du kan snakke med dem? Anonymkode: 8c677...b6a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2018 #19 Del Skrevet 3. januar 2018 Hvis jeg hadde vært deg hadde jeg snakket med moren eller faren din, eller den du har best kontakt med angående stebroren din. Stebror har jo ingenting å si på hva du velger å foreta deg. Anonymkode: e1cb4...bdf Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2018 #20 Del Skrevet 3. januar 2018 On Tuesday, January 02, 2018 at 8:34 PM, Morpheus said: Gi faen i islam. Du er en voksen jente nå og lever i Norge. When in Norway, act like the Norwegians. Drit i familien din som ikke vil integrere seg og la det være deres problem. Få deg norske venner og lev slik de gjør det. Så kan familien din seile i sin egen sjø og de problemene de skaper for dem selv. Hah, om du tror dette er et "utenlandsk problem" så tar du feil. Nok av norske barn som opplever dette. På distriktspsykiatrisk er det fullt av dem, og bare tanken på de som aldri oppsøker hjelp gir meg vondt i magen. Anonymkode: c185e...1de 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå