AnonymBruker Skrevet 1. januar 2018 #1 Skrevet 1. januar 2018 Hvorfor eller hvorfor ikke? Hvis du gjør det, hva syns du om jobben? Føler du deg trygg? Anonymkode: 4afee...930
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2018 #2 Skrevet 1. januar 2018 Jeg er en ganske ung kvinne som jobber med flyktninger. Elsker jobben min, som selvsagt kommer med utfordringer. Har aldri følt meg utrygg. Anonymkode: ccec9...8b4 10
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2018 #3 Skrevet 1. januar 2018 Jeg jobber som lærer for flyktninger. Elsker jobben min og har aldri følt meg utrygg eller møtt så fine og respektfulle mennesker:) Anonymkode: eb18a...d6b 7
Gjest Catalina Culès Skrevet 1. januar 2018 #4 Skrevet 1. januar 2018 Nei, ikke med menn, men kunne jobbet med kvinner og barn.
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2018 #5 Skrevet 1. januar 2018 Lol, nei. Har ikke noe stort ønske om å bli voldtatt 😊 Anonymkode: c0822...5c7 7
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2018 #7 Skrevet 1. januar 2018 Jobber med flyktninger og elsker jobben min. Vi har bosatt en skikkelig fin gjeng. De kom til og med innom med julegaver til babyen vår, som ble født før jul 😊 aldri følt meg utrygg, selv når jeg har tatt upopulære avgjørelser:) Anonymkode: 4c896...abc 12
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2018 #8 Skrevet 1. januar 2018 Jobber som norsklærer for flyktninger, og stortrives med det. Har for øyeblikket bare menn i gruppa, men har aldri hatt noen grunn til å føle meg utrygg. Er 25 år gammel. Anonymkode: 159f1...27a 9
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2018 #9 Skrevet 1. januar 2018 Ja, har gjort det på frivillig basis tidligere og har/har hatt flyktninger som kollegaer og venner. Anonymkode: 3abba...5a7 5
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2018 #10 Skrevet 2. januar 2018 7 timer siden, AnonymBruker skrev: Lol, nei. Har ikke noe stort ønske om å bli voldtatt 😊 Anonymkode: c0822...5c7 Rasist Anonymkode: 35a7b...74e 14
herremann Skrevet 2. januar 2018 #12 Skrevet 2. januar 2018 16 minutter siden, AnonymBruker said: Rasist Anonymkode: 35a7b...74e Realist 9
Gjest Elseby13 Skrevet 2. januar 2018 #13 Skrevet 2. januar 2018 Ja jeg jobber med flyktninger daglig. Tro det eller ei, men de er akkurat som alle andre, noen er kjipe men de fleste er hyggelige. Hvem skulle trodd det? Jeg har aldri følt meg utrygg. Derimot er jeg noen ganger utrygg i møte med narkomane og psykiatri, noe jeg også møter daglig.
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2018 #14 Skrevet 2. januar 2018 17 minutter siden, herremann said: Realist Hva er realist med å komme med slike uttalelser om flyktninger? Høres bare generaliserende og lavpanna ut. Anonymkode: b072b...2db 13
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2018 #15 Skrevet 2. januar 2018 Grunnen til at jenter her ikke har noen betenkeligheter er vel fordi de klarer å holde en distanse til flyktningmennene. Straks du blir for personlig og slipper dem mer innpå deg...så blir det risikofylt. Anonymkode: 0c4bd...6d1
herremann Skrevet 2. januar 2018 #16 Skrevet 2. januar 2018 (endret) 55 minutter siden, AnonymBruker said: Hva er realist med å komme med slike uttalelser om flyktninger? Høres bare generaliserende og lavpanna ut. Anonymkode: b072b...2db Å være kvinne og jobbe med flyktninger, som i hovedsak er menn, er risikabelt. Både mtp vold og voldtekt. Å nekte for dette er naivt. Endret 2. januar 2018 av herremann 5
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2018 #17 Skrevet 2. januar 2018 7 minutter siden, herremann skrev: Å være kvinne og jobbe med flyktninger, som i hovedsak er menn, er risikabelt. Både mtp vold og voldtekt. Å nekte for dette er naivt. At det er en økt risiko gjelder da virkelig mange andre grupper man kan jobbe med og. F.eks psykisk utviklingshemmede, demente, alvorlig psykisk syke.. kjenner en som ble utsatt for voldtektsforsøk i hjemmesykepleien, selv har jeg blitt utsatt for vold flere ganger (jobber med utviklingshemmede). Heldigvis så gjelder det ikke alle i disse gruppene, ofte så vet man hvor det er en risiko og er føre var. Men selvsagt ting kan skje og folk kan plutselig klikke - hvis man ikke klarer å gå på jobb uten å frykte dette hele tiden så bør man ikke jobbe med utsatte mennesker uansett hudfarge. Anonymkode: 19203...610 4
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2018 #18 Skrevet 2. januar 2018 Jeg kunne med glede jobbet med flyktninger i hele mitt liv så lenge det dreier seg om å booke returbillett til landet de kommer fra. Det ville vært meg en sann glede og vinke de avgårde. Anonymkode: c7c85...291 1
Nobile Skrevet 2. januar 2018 #19 Skrevet 2. januar 2018 Kunne ikke tenke meg å jobbe nattvakt alene i en bolig for menn eller ungdomsgutter. Men kunne fint hatt andre jobber med de.
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2018 #20 Skrevet 2. januar 2018 Lillesøsteren min jobber med enslige mindreårige flyktninger. Hun trives kjempegodt og sier at det er drømmejobben hennes. Jeg kunne også tenke meg å prøve det selv Jeg jobber med barn og unge med nedsatt funksjonsenve og opplever mye mer vold på jobben enn det hun gjør (tror faktisk ikke hun har opplevd det) Anonymkode: cbc1c...25e 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå