AnonymBruker Skrevet 1. januar 2018 #1 Del Skrevet 1. januar 2018 Er det noen her som har erfaring med å ha flere hunder og som har måttet avlive den ene? Hvordan reagerte den gjenværende hunden på å bli alene? Anonymkode: 27456...885 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tom Bäcker Skrevet 1. januar 2018 #2 Del Skrevet 1. januar 2018 Jeg har ikke opplevd det, men Tilla ville ha blitt knust. Alba hadde gitt faen og gledet seg over å ha meg for seg selv. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2018 #3 Del Skrevet 1. januar 2018 Jeg tenker også i henhold til det praktiske. Tid fjerner man den ekstra skålen, hundesengen, båndene osv. Hvordan gjorde dere det? Anonymkode: 27456...885 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tom Bäcker Skrevet 1. januar 2018 #4 Del Skrevet 1. januar 2018 Da Chico døde i 1983, tok jeg vare på halsbåndet. I 2004 flyttet jeg inn hos hu som skulle bli kona mi, og siden jeg skulle begynne et nytt liv, kastet jeg mye gammelt, deriblant bikkjetingene. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2018 #5 Del Skrevet 1. januar 2018 55 minutter siden, Tom Bäcker skrev: Da Chico døde i 1983, tok jeg vare på halsbåndet. I 2004 flyttet jeg inn hos hu som skulle bli kona mi, og siden jeg skulle begynne et nytt liv, kastet jeg mye gammelt, deriblant bikkjetingene. Takk for oppdatering. Anonymkode: 27456...885 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2018 #6 Del Skrevet 1. januar 2018 Vi hadde to hunder i oppveksten min. Det var tøft da den eldste døde, både for oss voksne og den andre hunden. Hun gikk og luktet eller ham hele tiden, pep mye og var generelt apatisk. Foreldrene mine klarte ikke å venne seg til å gi halvparten så mye mat i starten, så hun la på seg mye. Det tok et par måneder før vi vendte oss til det, alle sammen. Anonymkode: 61235...6c6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2018 #7 Del Skrevet 1. januar 2018 Hun yngste ble deprimert. Slapp og apatisk. Ville ikke leke og var tilbaketrukken. 1 år senere fikk vi oss valp og hun fikk livsgnisten tilbake. Var som å få vår gamle hund tilbake. Hun snudde på dagen. Anonymkode: c89f2...f78 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2018 #8 Del Skrevet 2. januar 2018 Tror mine ville oppført seg annerledes da. De er jo vant til å gå tur sammen, leke sammen osv. Hvordan skal man oppføre seg like etter? Gi hunden mye kos? Ta over rollen til den døde hunden (leke mer selv med hunden osv)? Oppføre seg som normalt? Anonymkode: ead60...bd0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tom Bäcker Skrevet 2. januar 2018 #9 Del Skrevet 2. januar 2018 Vær hos bikkja. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sommerfugel79 Skrevet 9. januar 2018 #10 Del Skrevet 9. januar 2018 Vi måtte avlive den yngste hunden vår i desember. Han vi har igjen nå har ikke taklet det så bra. Han tåler ikke å være alene hjemme lenger enda han de to første årene av sitt liv var alenehund. Han har også minimalt med matlyst. Vi får oss en hund til i februar. Håper at det vil hjelpe for oss alle Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tom Bäcker Skrevet 9. januar 2018 #11 Del Skrevet 9. januar 2018 Da tipper jeg stemningen kommer opp igjen! Legg ut bilder! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kvinne87Rogaland Skrevet 9. januar 2018 #12 Del Skrevet 9. januar 2018 Tror det er viktig at den gjenlevende hunden får se/snuse på den som er død (om mulig). Vår eldste hund døde av hjerteinfarkt idet han satte etter en katt (døde ihvertfall lykkelig). Vi la ham i gangen og lot den andre hunden komme og lukte på. Han oppførte seg veldig merkelig, og det var tydelig at han forstod. Han sørget en stund etterpå, men det gikk over. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2018 #13 Del Skrevet 9. januar 2018 2 minutter siden, Kvinne87Rogaland skrev: Tror det er viktig at den gjenlevende hunden får se/snuse på den som er død (om mulig). Vår eldste hund døde av hjerteinfarkt idet han satte etter en katt (døde ihvertfall lykkelig). Vi la ham i gangen og lot den andre hunden komme og lukte på. Han oppførte seg veldig merkelig, og det var tydelig at han forstod. Han sørget en stund etterpå, men det gikk over. Enig. Jeg har 2 eldre hunder, og tenker at det er viktig at den som blir her lengst får snuse og se at den andre er død. Viktig for at den skal forstå og få ro. Anonymkode: 23c0e...ec6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2018 #14 Del Skrevet 10. januar 2018 Jeg har to hunder og tipper hannen vil bli knust om tispa dør først. Han er avhengig av henne og gråter sårt ved døra om hun er ute uten ham. Tispa derimot synes stort sett at hannen er en dust og hadde nok ikke brydd seg stort om han dør først. Anonymkode: 79276...122 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå