Gå til innhold

Hjelp søkes - alkoholsk drikke....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skal gi bort en vanlig stor flaske med noe som er friskt og kanskje boblende. Noen her som kan anbefale
noe som gir mersmak fra vinmonopolets hyller? Rosa eller hvitt...og det heter kanskje aperitif? Altså noe som
skal smånippes til uten mat. Jeg venter spent på forslag fra verdensvante nytere. :) 

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hvilken prisklasse hadde du sett for deg? 😊

Anonymkode: b373f...02c

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
13 minutter siden, Hoppetaujenta skrev:

Jeg skal gi bort en vanlig stor flaske med noe som er friskt og kanskje boblende. Noen her som kan anbefale
noe som gir mersmak fra vinmonopolets hyller? Rosa eller hvitt...og det heter kanskje aperitif? Altså noe som
skal smånippes til uten mat. Jeg venter spent på forslag fra verdensvante nytere. :) 

Skal den være søt?

Anonymkode: b201a...957

• Liker 1
Skrevet

Peach Canei. Disøtt, perlende, rosa. Perfekt til folk som ikke er vant til å drikke vin.

• Liker 2
Skrevet

Takk for tips Rosalie. :)  *notere* 

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvilken prisklasse hadde du sett for deg? Anonymkode: b373f...02c

Tja...opp til tre hundre kanskje. Ser at det omtrent er ubegrenset hva sånne ting koster,
men jeg har føttene godt plantet på jorda i så måte. ;) 

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Skal den være søt? Anonymkode: b201a...957

Jeg aner ingenting om hva som er godt for jeg drikker ikke selv. Kriteriet må være at det smaker godt og lett.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, Hoppetaujenta skrev:

Takk for tips Rosalie. :)  *notere* 

Tja...opp til tre hundre kanskje. Ser at det omtrent er ubegrenset hva sånne ting koster,
men jeg har føttene godt plantet på jorda i så måte. ;) 

Jeg aner ingenting om hva som er godt for jeg drikker ikke selv. Kriteriet må være at det smaker godt og lett.

Denne kanskje? https://www.vinmonopolet.no/vmpSite/Land/Spania/Garcia-Carrion-Platino-Gold-Moscato/p/3753301

• Liker 1
Gjest Tom Bäcker
Skrevet

Spør dem på Polet. De er godt skolert!

AnonymBruker
Skrevet
24 minutter siden, Hoppetaujenta skrev:

Tenker du på noe sterkt, ettersom du nevner smånipping?

Eller er det rett og slett en vin/ musserende vin som skal nytes uten mat, så er det vanlig å bruke en vin med lav alkoholprosent (ca 7%) og som gjerne er litt søt. Noen kaller disse for terassevin.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
29 minutter siden, Hoppetaujenta skrev:

De beste rådene får du der boblene og promillepådriverne selges. Hopp avsted, men gå pent og forsiktig hjem igjen med boblene:hoppe:

Anonymkode: 6e654...745

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
17 minutter siden, Rosalie skrev:

Peach Canei. Disøtt, perlende, rosa. Perfekt til folk som ikke er vant til å drikke vin.

Nei! Nei! Nei! 

Dette må du ikke kjøpe til noen som har passert 18 år. 

Men kanskje en god, tørr Prosecco? Spør på Polet! 

Anonymkode: c5fd4...f65

• Liker 6
Skrevet

Chablis er nydelig, og alltid en vinner.  

• Liker 3
Skrevet

Auda...jeg forstår det er en del ting å ta hensyn til her, men...egentlig ville jeg bare kjøpe noe godt til å bli gla`av. :laugh: 
Jeg noterer meg forslagene og spør på et glasshus nær meg. Takk for innsatsen alle sammen. Jeg gjør et forsøk.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Alkoholsk? Du mener alkoholholdig?

Anonymkode: 11a63...56e

Skrevet

Ja. :biggrin:  To cider av samme sak det vel? 

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
På 1.1.2018 den 20.45, AnonymBruker skrev:

Nei! Nei! Nei! 

Dette må du ikke kjøpe til noen som har passert 18 år. 

Men kanskje en god, tørr Prosecco? Spør på Polet! 

Anonymkode: c5fd4...f65

Tiltredes. Peach Canei tilhører fjortisfylla, og gjør seg dårlig som gave til voksne. 

Anonymkode: bac00...cba

• Liker 3
Skrevet

Cava! Prosecco! Cremant! Samme hva! 

En cava jaume serra er min favoritt for tiden:-D 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...