Eun Skrevet 1. januar 2018 #1 Skrevet 1. januar 2018 Jeg elsker å løpe, og ønsker å gjøre det jeg kan for å bli både raskere og mer utholden. Jeg prøver å innøve god løpeteknikk, trener både bein- og kjernemuskler, øver på negativ splitt, og prøver å forebygge skader. Vil gjerne høre folk sine tips til hvordan bli bedre på løping
Ild Skrevet 1. januar 2018 #2 Skrevet 1. januar 2018 (endret) Det som fungerer for meg er; -melde meg på løp (gir en motivasjonsboost) -løpe ute året rundt (blir veldig lei på mølle) -løpe til/fra jobb når det er dårlig vær/mørkt og kaldt (når jeg løper fra a til b gjennonfører jeg, så det er lettere for meg, spesielt om vinteren) -løpe med venner (både hyggelig og motivasjon til å holde fornen oppe så de ikke løper fra meg) -løpe jevnlig året rundt, også i ferier (ønsker ikke å "miste løpeformen") -tenker alltid at en kort løpetur er bedre enn ingen løpetur (spesielt hvis det er veldig varmt som på ferie, eller dårlig tid som før jul) Alle mine tips går på hvordan løpe mer. styrke, variasjon, program, uttøying tar jeg som det kommer, og som jeg føler for i den perioden jeg er inne i. Løper 3-5 mil i uka i det siste. Endret 1. januar 2018 av Ild
Eun Skrevet 2. januar 2018 Forfatter #3 Skrevet 2. januar 2018 18 timer siden, Ild skrev: Det som fungerer for meg er; -melde meg på løp (gir en motivasjonsboost) -løpe ute året rundt (blir veldig lei på mølle) -løpe til/fra jobb når det er dårlig vær/mørkt og kaldt (når jeg løper fra a til b gjennonfører jeg, så det er lettere for meg, spesielt om vinteren) -løpe med venner (både hyggelig og motivasjon til å holde fornen oppe så de ikke løper fra meg) -løpe jevnlig året rundt, også i ferier (ønsker ikke å "miste løpeformen") -tenker alltid at en kort løpetur er bedre enn ingen løpetur (spesielt hvis det er veldig varmt som på ferie, eller dårlig tid som før jul) Alle mine tips går på hvordan løpe mer. styrke, variasjon, program, uttøying tar jeg som det kommer, og som jeg føler for i den perioden jeg er inne i. Løper 3-5 mil i uka i det siste. Takk for gode tips Flere?
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2018 #4 Skrevet 2. januar 2018 For meg er det viktig med variasjon. Både i tempo og lengde. Jeg kjører både harde intervalløkter, langkjøringsøkter med lav intensitet, og tempoøkter hvor jeg løper middels langt i middels hardt tempo. Jeg prøver løpe på mykere underlag så mye jeg kan, men det er ikke alltid så lett når man ikke bor nært gode terrengområder. Anonymkode: 855a3...09c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå