Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er gift og har to store barn.  Jo eldre ungene har blitt, jo mindre sosial trenger jeg å være.  Før satt vi på lekeplassen i timevis, vi dro på ferier med småbarnsfamilier og siden hang vi på tilskuerbenken i idrettshallen.  Nå kreves det ingenting slikt lenger. 

Jeg er glad i å være alene og blir sliten av å ha masse folk rundt meg hele tiden. Men det finnes jo en mellomting.  Mannen min er mer sosial enn meg og spør ofte om vi skal høre om naboen er hjemme,  om vi skal stikke innom noen venner eller invitere noen på et glass vin på sparket.  Jeg vil sjeldent det. Først og fremst fordi jeg er så innmari redd for å trenge meg på andre.  Den følelsen er så sterk og hemmer meg så mye at jeg heller blir sittende hjemme alene. Når jeg først er ute blant folk fungerer jeg godt. 

Har også en jobb der jeg må forholde meg tett til andre,  men det er noe helt,  helt annet. 

Jeg kjenner at dette driver mannen min og meg fra hverandre og jeg er redd for hvor det skal ende.

Noen som har hatt det slik og har noen tips til hvordan jeg kan endre meg?  Det åpenbare er jo å bare si ja når mannen foreslår eller å ta initiativ selv,  men det er enklere sagt enn gjort. Trenger noen små tips for å endre tankemåteb min.

Håper noen har innspill,  om så bare noen er I  samme  båt...

Anonymkode: bf56d...62c

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er i samme båt, men klarer ikke å ta tak i det... 

Anonymkode: 5984d...305

Skrevet

Ja, jeg har klart det.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er akkurat som deg, har aldri vært noen veldig sosial person, men har blitt enda mindre sosial ettersom jeg har blitt voksen. Liker å være alene. Er også redd for å trenge meg på hos folk. Har vel egentlig ingen gode råd ;) 

Anonymkode: f4b04...490

AnonymBruker
Skrevet

Jeg regner med det er kulturforskjellen mellom deg og mannen din som er årsaken og hindrer deg til å tenke: Yes, det gjør vi. 

Det er nå livet er, og det er nå man skal glede seg, for å si det sånn det sånn: dagen i dag skal du glede deg, så vær frimodig, du kan om du vil. 

Anonymkode: 50ce3...ff0

AnonymBruker
Skrevet

Hos meg går det litt opp og ned. Jeg har gått fra å være supersosial til det motsatte og til å bli mer sosial igjen. Det handler vel mest om det å synes sosiale aktiviteter du driver med er gøy og ikke minst at du liker folkene du er med. 

Anonymkode: b1861...c03

AnonymBruker
Skrevet

Hva med å møtes på midten? Unngå veldig spontan sosialisering, men avtale noen kvelder sammen med venner. Da vet du at de har lyst og du kan forberede deg på å være sosial. Ellers kan jo mannen din gå ut og treffe folk alene. Min kone er mer sosial enn meg, og når jeg trenger ro går hun ut alene.

Anonymkode: faa6b...181

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...