Gå til innhold

Forsikre klokke? Dekker reise/innbo?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Hva dekker egentlig reise- og innboforsikring? Hvor dyre må eiendeler være før man bør tegne egen forsikring på dem?

Anonymkode: e9a10...31d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva dekker egentlig reise- og innboforsikring? Hvor dyre må eiendeler være før man bør tegne egen forsikring på dem?

Tror du vi er synske og vet hvilken forsikring og hvilken klokke du har :klo:

Forsikringer er individuelle så du må lese betingelsene din og snakke med ditt forsikringsselskap. 

Anonymkode: f970f...291

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ingen bør ha så dyr klokke at de trenger forsikring på den.

Anonymkode: 42997...d09

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
14 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hva hvis den er arvet og ønsker klokken som et minne? 

Anonymkode: 3c02e...863

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Min forsikring dekker klokke opp til 300 000,- Sjekk hva din forsikring dekker i sum på enkeltgjenstander, og tegn egen forsikring hvis den ikke dekkes.

Anonymkode: 16b79...a76

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor ikke? En dyr klokke holder seg stort sett veldig godt i verdi, og den kan til og med øke betraktelig etterhvert. Å investere i klokke(r) er ikke noe dummere enn å investere i kunst, smykker, eiendom etc. En god og dyr klokke har du resten av livet, og generasjonene etter deg også. Bedre det, enn å kjøpe mange billigere klokker gjennom livet som kastes etterhvert. 

Det jeg har vanskeligere for å forstå er kjempedyre klær. I den bransjen er det mange eksempler på at prisen overhode ikke kan forsvares ut fra kvaliteten. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
15 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvor dyre de må være, bør du sjekke med forsikringsselskapet ditt. Det kan være at det må tegnes en særegen forsikring på den, sånn som folk må med f.eks bunaden sin. De koster jo ofte 50.000 og deromkring, og må forsikres spesielt.

Man har jo en egenandel på innboforsikringer. Min innbo krever 3000 i egenandel. Vet ikke hva de fleste reiseforsikringer tar i egenandel, men det finnes vel et beløp der også.

Det sier da seg selv at klokka bør være en god del dyrere enn 3000 som egenandelen er, for at det skal være vits å kreve noe tilbakebetalt på den ;-) Men du tenkte kanskje på klokker til minst ti ganger den prisen, kanskje mer? Da ville jeg forsikret den spesielt, og fått dette skriftlig fra forsikringsselskapet.

Anonymkode: 1fade...1a2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hei igjen! Takk for svar. Det er ikke sinnsykt dyre ting jeg har, men blant annet en klokke til ca 30.000 ja. Jeg hadde ikke brukt penger på det selv, men fikk den til 25-årsdagen min. Har også perlekjeder osv i samme prisklasse. Noe kunst, f.eks. bilde av Christian Krogh som jeg ikke aner hva er verdt. Så det er ikke snakk om en Rolex eller Munch, men fortsatt relativt kostbare ting. Fant ikke noe om det i innboforsikringen min egentlig. Har Gjensidige. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det er veldig få klokker som holder verdien etter noen år. Blir litt dumt da å betale ekstra forsikring hvis verdien bare er en brøkdel egentlig. Unntatt hvis det er en Rolex.

Bilder er også litt rare. Noen holder verdien. Noen stiger litt (hvis kunstneren er død). Og noen taper seg (kopier i store antall).

Her bør man gjøre litt research før man evt. kaster bort penger.

Anonymkode: 948d8...bae

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hei igjen! Takk for svar. Det er ikke sinnsykt dyre ting jeg har, men blant annet en klokke til ca 30.000 ja. Jeg hadde ikke brukt penger på det selv, men fikk den til 25-årsdagen min. Har også perlekjeder osv i samme prisklasse. Noe kunst, f.eks. bilde av Christian Krogh som jeg ikke aner hva er verdt. Så det er ikke snakk om en Rolex eller Munch, men fortsatt relativt kostbare ting. Fant ikke noe om det i innboforsikringen min egentlig. Har Gjensidige. 

Da sender du enten en mail til Gjenstridige eller plukker opp telefonennog ringer dem. De svarer det på et blunk. 

Anonymkode: f970f...291

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...