Gå til innhold

Hva er den optimale arbeidstiden for deg?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har et yrke der jeg veksler mellom å jobbe 10-18 og 12-20. Er drittlei, og føler at jeg ikke gjør noe annet enn å jobbe. Null tid til annet på fritiden. Har barn, og det fungerer dårlig, rett og slett.  Drømmer om fleksitid med kjernetid mellom 9-3.

Hva syns du er den optimale arbeidstiden? Og har du barn eller ikke?

Anonymkode: 560a9...812

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jobber mand-fredag fra kl 07.45-15.15. Kjernetid kl 09-14. Stortrives med disse tidene og er glad jeg slipper å jobbe helg og helligdager ettersom jeg har familie. 

Anonymkode: 47db5...403

AnonymBruker
Skrevet

8-16.  Har flexitid med kjernetid 10-16.

Anonymkode: 51819...49f

AnonymBruker
Skrevet

Veksler mellom dagskift 08.00-18.00 og nattskift 18.00-08.00. Passer meg helt perfekt, spesielt nattskiftet. Har jobbet slik i over 20 år og kommer ikke til å gi meg med det første.

Anonymkode: 569e5...15f

Gjest Melis123
Skrevet

Jobber 8-16. Skulle gjerne hatt flexitid, men får jo lov å gå før om jeg skal noe spesielt, men skulle gjerne hatt mulighet til å jobbe fra 7-15 noen dager, for å få gått tur med hunden før det blir bekmørkt😊

AnonymBruker
Skrevet

Jobber selv 11-19 i helger og kveld (15-23) nå i dagligvare ved siden av studier. Håper jeg en dag får jobb med 9-16-arbeidstid, har vært i praksis en lang periode med den arbeidstiden, og syns det var helt fantastisk.

Anonymkode: 5cc60...069

Skrevet

Jobber 1 døgn, 3 døgn fri, jobber 1 døgn, 3 døgn fri... så går no dagan

AnonymBruker
Skrevet

Huff, skjønner godt du misliker de arbeidstiden der, gitt. Jeg hadde følt hele dagen fikk bort på jobb. 

8-16 er en bra arbeidstid synes jeg. Men nå har jeg barn og synes det blir for tidlig å starte kl 8 og for sent å slutte kl 16. Jobber derfor ca 9-15, og så tar jeg en økt igjen om kveldene etter leggetid (samt en og annen langdag). Men jeg er selvstendig næringsdrivende nå, så jeg har veldig stor fleksibilitet. 

Anonymkode: 3308a...747

AnonymBruker
Skrevet

Jeg jobber 8-16 som alenemor med barn i barnehage. Kan flexe ca en time hver vei, men det hjelper jo lite når barnehage har åpningstid 7.30-16.30. 

Anonymkode: 8299e...45f

AnonymBruker
Skrevet

Hadde vært fornøyd dersom jeg slapp å ha så mye overtid hvert eneste år. Har i teorien veldig fleksible arbeidstider, men jobben må gjøres, så jobber fort 10-12 timer+ i lange perioder. 

Anonymkode: a1d41...a0b

Skrevet

Jeg hadde tidligere kjernetid 09-15, hvor jeg jobbet 07-15 mandag-fredag. Måtte tidlig opp pga nesten en time i reisevei, men ellers synes jeg det var helt utmerket. Fikk alltid en rolig start, da nesten alle andre på kontoret kom rundt 08-09, og jeg fikk gå hjem tidlig og få mye ut av ettermiddagen. Har ikke barn. 

Nå jobber jeg i skift innenfor bedriftens åpningstider, som er 08-22 hver dag. De kjipeste skiftene er definitivt 10-18 og 12-20. Da føles det som at det er så lite igjen av dagen, både på morgenen og på kvelden. 

AnonymBruker
Skrevet

Jobber i butikk med tider som er 8-16, 12-18, 15-21. Har flest kvelds vakter. Nå hater jeg å stå opp tidlig så det går greit, men samtidig har jeg ikke noe dag igjen de dagene jeg jobber sent...Tenker å se om jeg finner noe annet etterhvert. Har ingen barn. Jobber du også i butikk TS? 

Anonymkode: 41ade...69b

AnonymBruker
Skrevet

Jeg jobber dagvakter fra 07.30 - 15.00 og kveldsvakter fra 14.45 - 22.30. Jobber også tredjehver heldig og enkelte helligdager/høytider.

Har barn i bhg og samboer, og jeg er fornøyd med arbeidstidene. Har jeg dagvakt leverer samboeren barna og jeg har god tid til å hente. Har jeg kveldsvakt får jeg en formiddag alene hjemme, noe jeg synes er livsnødvendig innimellom. Det jeg ikke liker er å jobbe helg/helligdag når familien har fri, men det betaler seg godt og jeg setter jo pris på å kunne ha noen fridager midt i uka for meg selv. Liker heller ikke når jeg har kveldsvakt dagen før tidligvakt, da blir jeg ør i hodet - vurderer å gå ned i stillingsprosent for å kunne få mer fritid.

Anonymkode: 2cee7...a34

Skrevet

Jeg har egentlig ikke arbeidstid og blir mer målt på resultater enn antall timer jobbet. Noen dager er 9-16, andre dager igjen er 8-19. Men jeg vil si at jeg jobber best mellom 8 og 16. 

AnonymBruker
Skrevet

Min drøm er slik du sier: kjernetid mellom 09-15 og fleksitid ellers. Er heldig og har en slik stilling nå og det er gull verdt! Har to barn selv og med så fleksible arbeidstider + ekstremt fleksibel arbeidsgiver føler jeg st jeg har drømmetiden på jobb. Jobber 7-15 hver sag og er tidlig hjemme:) 

Anonymkode: 10d6e...7aa

AnonymBruker
Skrevet

Alt ettersom, men jeg elsker jobben min, kan variere, men det mest deiligste jeg vet er å starte veldig tidlig, og avslutte jobben kl.14.00.

Anonymkode: cb7b7...362

Skrevet

Jeg synes jeg har optimal arbeidstid nå. 7,5 timer ++ mellom 0645-1700

AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Har et yrke der jeg veksler mellom å jobbe 10-18 og 12-20. Er drittlei, og føler at jeg ikke gjør noe annet enn å jobbe. Null tid til annet på fritiden. Har barn, og det fungerer dårlig, rett og slett.  Drømmer om fleksitid med kjernetid mellom 9-3.

Hva syns du er den optimale arbeidstiden? Og har du barn eller ikke?

Anonymkode: 560a9...812

Jobber best mellom 10.30 og halv elleve. 

Anonymkode: 2a910...783

• Liker 1
Skrevet

Hadde satt pris på å få jobbe fra kl 06.30. Har ikke barn, og er ikke en morgenfugl, men vil gjerne være tidlig ferdig for å få noe ut av dagen. Dessverre får jeg ikke begynt før kl 08. 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg jobber turnus, som ikke er så optimalt, men det fungerer jo. 

Har perfekte vakter syns jeg! 8-15, eller 8-15.30. Vi står ikke opp altfor tidlig, og vi rekker sfo og barnehage. Kveldsvaktene er fra 16-22.30. Elsker arbeidstidene på denne arbeidsplassen. I min tidligere jobb startet jeg 07.00 eller 07.30. Hadde og vakt fra 08.30-16.00, det var grusomt. Lang reisevei på toppen av det hele. 

Anonymkode: 62e6d...e64

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...