Digitaldisorder Skrevet 1. januar 2018 #1 Skrevet 1. januar 2018 Hei. Jeg har nettopp blitt oppmerksom med dette med silikoner i hårprodukter. I alt fra sjampo, balsam, hårkur, leave-in o.l. Noen sier at dette legger seg mer som et skall rundt håret så det føles mykt og strekt, men egentlig så er det med på å svekke håret. Frisørene jeg har snakket med i butikken sier det samme. At butikkkjøpt sjampo og balsam er dårlig for håret. Men med en gang de skal anbefale meg et produkt fra deres hyller, så er den første ingrediensen jeg ser i produktet, ta-da; silikoner. Når jeg gjør de bevisst på dette var det ei som sa at hun ikke visste hva som var silikoner i produktene, men jeg kunne gjerne lære henne om dette(whaaaa?), og at det fantes forskjellige silikoner. Altså, noen bra og noen mindre bra. Hun trodde da at det skulle stå regelrett silikoner, eller noe? Får ikke frisører opplæring i dette? Hun andre sa det ikke gjorde noe. Da snakker jeg om ingredienser som: dimethicone, cyclopentasiloxane, phenyl trimethicone, amodimethicone, cyclomethicone og dimethicone copolyol (ref. KK.no) Disse ingrediensene så jeg etter en rask kikk på badet at alle produktene mine innholder. Dyre som billige. Da er spøsmålet mitt, er silikon så dårlig for håret som vi skal ha det til? Finnes det silikonfrie produktre der ute? Har det noe å si? Jeg tenkte først det var lurt å kjøpe en rensesjampo, for så bruke en dritbra hårkur uten silikon, for så bruke en god balsam(med eller uten silikon), så håret i det minste fikk en kur. Er vel ikke noe vits å bruke en dyr hårkur oppå en silikonsjampo som har "lukket" håret, vel? På forhånd takk, mvh en som sitter igjen svært forvirret.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå