AnonymBruker Skrevet 1. januar 2018 #1 Skrevet 1. januar 2018 Hei. Det er kanskje noe helt dumt jeg spør. Jeg er gravid nå og jeg og mannen bor i liten leilighet i Oslo. Lite soverom plus stue integrert med kjøkken. Ca 35m2. Vi planlegger flyting i framtiden, men nå er det ikke aktuelt pga økonomi og svangerskapet. Vi har bare en inntekt. Spørsmålet mitt er om barnevernet bryr seg om hvor stor leilighet barna vokser opp? Jeg tenker mer på helsesøster som skal komme på besøk noen dager etter fødsel og se at vi ikke har stor nok leilighet. Kan hun sende bekymringsmelding pga dette? Takk for svar på forhånd. Anonymkode: 328d2...c7a
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2018 #2 Skrevet 1. januar 2018 Hei! Du trenger ikke bekymre deg! Materiell omsorg skal være dårlig før det blir slått alarm. Helsesøster vil uansett ikke melde til barnevernet uten å snakke med dere foreldre først (unntak er seksuelle overgrep og vold pga bevisforspillelse). Jeg bor i et litt slitent hus utenfor sentrum - noe som gjerne assosieres med «bygdeslum» men trives å bo litt avsides. Huset vårt er ikke stort og skulle hatt mer omsorg i form av oppussing.. Men vi koser oss og setter pris på det vi har. Ikke bekymre deg💞 Hilsen tidligere barnevernsansatt (er sosionom). Anonymkode: 64bb6...516 5
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2018 #4 Skrevet 1. januar 2018 18 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hei. Det er kanskje noe helt dumt jeg spør. Jeg er gravid nå og jeg og mannen bor i liten leilighet i Oslo. Lite soverom plus stue integrert med kjøkken. Ca 35m2. Vi planlegger flyting i framtiden, men nå er det ikke aktuelt pga økonomi og svangerskapet. Vi har bare en inntekt. Spørsmålet mitt er om barnevernet bryr seg om hvor stor leilighet barna vokser opp? Jeg tenker mer på helsesøster som skal komme på besøk noen dager etter fødsel og se at vi ikke har stor nok leilighet. Kan hun sende bekymringsmelding pga dette? Takk for svar på forhånd. Anonymkode: 328d2...c7a Sameiet eller brl. Styret kan faktisk bestemme at dere ikke får bo så mange personer på så lite areal. Hva helsesøster gjør gjenstår å se. Vi kan ikke vurdere dette uten en tur hjem til dere. Anonymkode: 7779f...48f
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2018 #5 Skrevet 1. januar 2018 16 minutter siden, AnonymBruker skrev: Sameiet eller brl. Styret kan faktisk bestemme at dere ikke får bo så mange personer på så lite areal. Hva helsesøster gjør gjenstår å se. Vi kan ikke vurdere dette uten en tur hjem til dere. Anonymkode: 7779f...48f Hæh? De er et par med en baby og ett soverom. Baby sover uansett sammen med foreldrnee på samme soverom det første året. Slutt å snakk svada Anonymkode: 312ee...213 5
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2018 #6 Skrevet 1. januar 2018 1 time siden, AnonymBruker skrev: Sameiet eller brl. Styret kan faktisk bestemme at dere ikke får bo så mange personer på så lite areal. Hva helsesøster gjør gjenstår å se. Vi kan ikke vurdere dette uten en tur hjem til dere. Anonymkode: 7779f...48f Det stemmer. Arealet til TS tilsier 1 voksenperson. Anonymkode: afb21...107
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2018 #7 Skrevet 1. januar 2018 3 hours ago, AnonymBruker said: Hei. Det er kanskje noe helt dumt jeg spør. Jeg er gravid nå og jeg og mannen bor i liten leilighet i Oslo. Lite soverom plus stue integrert med kjøkken. Ca 35m2. Vi planlegger flyting i framtiden, men nå er det ikke aktuelt pga økonomi og svangerskapet. Vi har bare en inntekt. Spørsmålet mitt er om barnevernet bryr seg om hvor stor leilighet barna vokser opp? Jeg tenker mer på helsesøster som skal komme på besøk noen dager etter fødsel og se at vi ikke har stor nok leilighet. Kan hun sende bekymringsmelding pga dette? Takk for svar på forhånd. Anonymkode: 328d2...c7a Barnevernet kan hjelpe dere å finne støtteordninger, hvis dere ikke har god nok økonomi til å gi barnet det det trenger. Men selvsagt er ikke det grunnlag for å ta i mot hjelp dere ikke vil ha...Det er ikke straffbart å være fattig Anonymkode: 5911a...7c2
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2018 #8 Skrevet 1. januar 2018 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Det stemmer. Arealet til TS tilsier 1 voksenperson. Anonymkode: afb21...107 Dette må være fra gammelt av. I Oslo blir det dessverre flere og flere som deler knøttsmå leiligheter. Vet om flere som bor 4 i en ettroms i Oslo. Åssen de klarer det, vet jeg ikke, men de bor i brl og ingen har noengang sagt noe om det. Anonymkode: afa2f...4f2
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2018 #9 Skrevet 1. januar 2018 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Sameiet eller brl. Styret kan faktisk bestemme at dere ikke får bo så mange personer på så lite areal. Hva helsesøster gjør gjenstår å se. Vi kan ikke vurdere dette uten en tur hjem til dere. Anonymkode: 7779f...48f Helsesøster gjør garantert ingen verdens ting med det. Anonymkode: b6f59...83d
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2018 #10 Skrevet 1. januar 2018 Skaff deg en jobb! Anonymkode: 4c57d...670
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå