AnonymBruker Skrevet 1. januar 2018 #1 Skrevet 1. januar 2018 Jeg er altså i den situasjonen at jeg har har nå praksisplass i en cafe der jeg jobber med både servering og det meste som hører til. Jobben er fin og jeg føler selv jeg har gjort en god jobb, noe jeg gikk inn for fra starten av. Problemet mitt er dette, at jeg hr spurt de rett ut om mulighetene om ansettelse etter kontraktsperioden på 2 måneder. Dette sa de nei til. Alikevel forlenger de kontrakten min på på nye 2 måneder. Jeg føler meg noe stuck, og har spurt veilederen min hvilke rettigheter jeg har, i og med at jobben sier det ikke er noen framtid for meg der. Jobb er viktig, men det er penger også. Da jeg har barn, holder ikke den lave lønnen jeg får or idag som er godt under 10k mnd. Mer noen her inne kjent med hva jeg burde gjøre her, evt hvilke rettigheter man har i en slik situasjon? Anonymkode: 7596c...388
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2018 #2 Skrevet 1. januar 2018 Søker du aktivt jobber på andre steder, for eksempel cafeer? Meningen med arbeidspraksis er jo ikke først og fremst at man skal få en jobb på selve praksisstedet senere, men en mulighet for å se om man mestrer den type arbeid og skaffe erfaring og referanse. At de har forlenget kontrakten din er ikke ensbetydende med at det er rom i budsjett og turnus for å ansette noen fast. Anonymkode: 6393f...ae0 1
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2018 #3 Skrevet 1. januar 2018 Søk jobber og ikke la deg utnytte. Anonymkode: f3899...445 4
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2018 #4 Skrevet 1. januar 2018 15 minutter siden, AnonymBruker skrev: Søker du aktivt jobber på andre steder, for eksempel cafeer? Meningen med arbeidspraksis er jo ikke først og fremst at man skal få en jobb på selve praksisstedet senere, men en mulighet for å se om man mestrer den type arbeid og skaffe erfaring og referanse. At de har forlenget kontrakten din er ikke ensbetydende med at det er rom i budsjett og turnus for å ansette noen fast. Anonymkode: 6393f...ae0 Ikke enda, men jeg vurderer egentlig å gjøre det nå. Ønsker selvsagt ikke la meg utnytte, men er veldig glad for st jeg har muligheten for å jobbe. Anonymkode: 7596c...388
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2018 #5 Skrevet 2. januar 2018 Jeg antar du går via NAV, så mitt råd er at de ansetter definitivt ikke ''ferskinger'' etter bare 2 mnd. Jeg jobbet selv 8 mnd i Rema 1000, både lager og kassearbeid men fikk aldri jobben heller, selv om sjefen var fornøyd med meg. Min venn derimot som jobbet samme sted fikk tilbudt jobb, men ikke før han hadde jobbet i praksis hos dem i 1.5 år, så enten får du risikere og fortsette å jobbe ellers søk en annen jobb som betaler deg fast. Anonymkode: a809c...332
origin Skrevet 2. januar 2018 #6 Skrevet 2. januar 2018 5 hours ago, AnonymBruker said: Jeg antar du går via NAV, så mitt råd er at de ansetter definitivt ikke ''ferskinger'' etter bare 2 mnd. Jeg jobbet selv 8 mnd i Rema 1000, både lager og kassearbeid men fikk aldri jobben heller, selv om sjefen var fornøyd med meg. Min venn derimot som jobbet samme sted fikk tilbudt jobb, men ikke før han hadde jobbet i praksis hos dem i 1.5 år, så enten får du risikere og fortsette å jobbe ellers søk en annen jobb som betaler deg fast. Anonymkode: a809c...332 Jeg er litt i samme situasjon selv og ville valgt siste råd. Gidder ikke jobbe gratis mer enn jeg må. Får evt flytte
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2018 #7 Skrevet 2. januar 2018 Selv om du har praksisplass må du jo søke på andre jobber. Jeg fikk beskjed av NAV at jeg måtte fortsette å søke på jobber og fylle ut jobbloggen på nettsidene, ellers stoppet de pengene selv om jeg hadde praksisplass. Jeg fikk jobb etter noen måneder, og det var ikke der jeg hadde praksisplass. Anonymkode: 2bd6b...e71
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå