Gå til innhold

Irriterende svigermor

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Vi har vært hos svigermor noen dager i jula og jeg er helt satt ut. Hun bor alene i en borte liten leid leilighet. Ikke lett å trekke seg tilbake for å komme unna. Hun har pustet og peset hvert sekund fra vi kom til vi dro, MED lyd samtidig 🙈 det gikk greit helt i starten da vi kom, men så begynte jeg å irritere meg noe veldig. 

Dama sliter psykisk og jeg tror det kan ha en sammenheng med angst. 

Min samboer og broren hans reagerte også.

Vi skal ha baby snart og meningen er at svigermor liksom skal komme og være her hos oss i forbindelse med det. Jeg som foreslo det - det er hennes første barnebarn og hun gleder seg veldig. 

Nå angrer jeg..

vil ikke ha henne her. Max 10 min er nok! 

Jeg er redd for at hun ødelegger hele den første tiden med den stønninga si. Og jeg er redd jeg kommer til å eksplodere 😤

Hvordan skal jeg komme meg unna denne? 

Jeg heller mot å unnskylde meg med at fødselen var så tøff at hun må vente. Hun bor tre timer unna og blir en stund når hun kommer....

Anonymkode: 021b3...5c3

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Kan hende at når du er på ditt trøtteste og bare trenger å sove så er du glad for at svigermor er der. 

Anonymkode: ced05...7fa

• Liker 7
Gjest chisandra
Skrevet

Her kjennes det nokså lett ut å ha sympati med....svigermor!

AnonymBruker
Skrevet

Du klager over at det ikke går an å trekke seg bort i hennes leide, lille leilighet... Går det an å trekke seg bort i deres leilighet? I så fall er problemet løst ;)

Anonymkode: 26ca8...a03

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Ikke lurt å ha overnattingsbesøk av noen de første ukene etter fødsel, da skal mor og far bli kjent med barnet. 

Anonymkode: 68b48...687

• Liker 8
Skrevet

Alts, du vil ikke ha besøk av svigermor i forbindelse med fødsel fordi hun puster for høyt? Det er vel ikke bare litt gravid-irritasjon, dette da?:)

Det kan sikkert være mulig å irritere seg litt over sånne ting når det går over flere dager, men det får da være måte på. Og når hun kommer til dere, så har vel dere større plass enn det "bøttekottet" hun bor i, så enten hun eller du kan komme seg litt unna innimellom. Ingen grunn til å begå svigermord, dette. 

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ikke lurt å ha overnattingsbesøk av noen de første ukene etter fødsel, da skal mor og far bli kjent med barnet. 

Anonymkode: 68b48...687

For noe drittpreik. En baby tar ingen skade av om det er andre personer tilstede. Det er snakk om en farmor i dette tilfellet og hun gleder seg til å treffe barnet. Er dere mødre så egoister at dere bare klarer å se dere selv hele tiden?

Anonymkode: a0e4e...af2

• Liker 8
Skrevet

Puster virkelig svigermor?? Skjønner godt at du er irritert...

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet
21 minutter siden, AnonymBruker skrev:

For noe drittpreik. En baby tar ingen skade av om det er andre personer tilstede. Det er snakk om en farmor i dette tilfellet og hun gleder seg til å treffe barnet. Er dere mødre så egoister at dere bare klarer å se dere selv hele tiden?

Anonymkode: a0e4e...af2

Altså....de to første ukene var et kaos av tårer og hormoner og mageproblemer og store bind med renselsesblod, godt å ikke ha gjester da.

Anonymkode: 87ac0...488

• Liker 11
Gjest NotNaomi
Skrevet
8 minutter siden, Ta mère skrev:

Hvis hun har oppdratt sønnen sin så dårlig at hun må steppe inn for ham som nybakt far er det ikke håp for dere.

Det var noe av det dummeste ... 

Det fins da både mødre og svigermødre som har lyst til og har anledning til å avlaste nybakte foreldre . Det er jo noe alle vinner stort på . Så hva fader har det med oppdragelse å gjøre ?? 

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Altså....de to første ukene var et kaos av tårer og hormoner og ammeproblemer og store bind med renselsesblod, godt å ikke ha gjester da.

AMMEproblemer skulle det stå...

AnonymBruker
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Altså....de to første ukene var et kaos av tårer og hormoner og ammeproblemer og store bind med renselsesblod, godt å ikke ha gjester da.

Kjenner meg overhode ikke igjen i dette.

Anonymkode: 69658...cd8

• Liker 2
Skrevet
17 minutter siden, Ta mère skrev:

Alle med litt sosial intelligens forstår at det er de nybakte foreldrenes eget ønske om avlastning eller ikke som er utslagsgivende. At svigermor har så lite å fylle dagene med utenom og gå rundt og hvese i den leide knøttlille leiligheten sin gir henne ikke noen som helst rett til å invadere den nybakte familiens forsøk på å etablere seg som familie. Har hun så ekstremt lyst til å se barnebarnet hver dag så reiser hun på dagsbesøk eller tar inn på hotell / airbnb / får seg ONS med naboen (sønnens og svigerdatteras) for å få seg ei seng å sove i, uten å skape svigerzilla-kaos i heimen.

Som det står i første innlegg fra TS, så var det i utgangspunktet hennes idé at farmor skulle få være der, men så ombestemte hun seg da det kom for en dag at farmors trang til å puste ikke sømmet seg. 

Litt dårlig gjort å påstå at hun ikke har noe å fylle dagene med. Det vet hverken du eller jeg noe om. Det er vel ikke uvanlig at besteforeldre prioriterer barnebarn fremfor andre ting de var opptatt med tidligere?

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Ts her. 

Svigermor jobber ikke. 

Hun er storrøyker og det stinker røyk av henne og klærne (fordi hun røyker en halv sigarett og putter resten i jakkelomma)😤  

Hun er ikke til hjelp her i huset (stoler ikke på at hun skal drive med babyen pga pillene hun går på). 

Hun eier ikke sosial iq - hoster utover maten, ler høyt og teit av ikke morsomme ting, forteller detaljer fra sine seksuelle erfaringer... osv osv. Kunne fortsatt lenge...

jeg kjenner henne ikke så godt og trodde ikke det var så ille før  jeg opplevde det selv nå i jula. 

Samboer er en oppegående mann som har måttet tåle mye i sin barndom 😢 han sier selv at barna (han og søsken) skulle vært tatt pga psykisk syk mor. 

• Liker 3
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Ts her. 

Svigermor jobber ikke. 

Hun er storrøyker og det stinker røyk av henne og klærne (fordi hun røyker en halv sigarett og putter resten i jakkelomma)😤  

Hun er ikke til hjelp her i huset (stoler ikke på at hun skal drive med babyen pga pillene hun går på). 

Hun eier ikke sosial iq - hoster utover maten, ler høyt og teit av ikke morsomme ting, forteller detaljer fra sine seksuelle erfaringer... osv osv. Kunne fortsatt lenge...

jeg kjenner henne ikke så godt og trodde ikke det var så ille før  jeg opplevde det selv nå i jula. 

Samboer er en oppegående mann som har måttet tåle mye i sin barndom 😢 han sier selv at barna (han og søsken) skulle vært tatt pga psykisk syk mor. 

Der kom det jammen meg enda mer tilleggsinformasjon gitt, det hadde jeg aldri ventet :sarkasme:

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, EvaLena skrev:

Der kom det jammen meg enda mer tilleggsinformasjon gitt, det hadde jeg aldri ventet :sarkasme:

Er det deg?

Anonymkode: 5a6ad...676

• Liker 2
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ts her. 

Svigermor jobber ikke. 

Ja, nå ble jo plutselig historien en helt annen. Det var ikke pustinga som var problemet allikevel?

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
13 minutter siden, Ta mère skrev:

1 minutt siden, Påkrevd skrev: Som det står i første innlegg fra TS, så var det i utgangspunktet hennes idé at farmor skulle få være der, men så ombestemte hun seg da det kom for en dag at farmors trang til å puste ikke sømmet seg.  Litt dårlig gjort å påstå at hun ikke har noe å fylle dagene med. Det vet hverken du eller jeg noe om. Det er vel ikke uvanlig at besteforeldre prioriterer barnebarn fremfor andre ting de var opptatt med tidligere? .................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................... TS ble sikkert presset til å invitere den hvesende svigerdragen.

Skulle du prøvd å lære deg siteringsfunksjonen her inne? 😂

Anonymkode: 5664e...4df

• Liker 11
Skrevet

Uavhengig av røyk og andre sosiale problemer, ville det vært helt uaktuelt å ha en person hos meg i de første barselukene som lagde lyd konstant. Jeg kan tolerere mye rart, men kroppslig støy av dette kaliberet hadde blitt et så stort irritasjonsmoment at jeg hadde buret meg inne på soverommet med babyen. Og da er det jo for alles beste faktisk bedre om bestemor kommer på et dagsbesøk. 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ts her. 

Svigermor jobber ikke. 

Det var du som spurte henne. 

Anonymkode: ced05...7fa

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...