Superlammet Skrevet 4. februar 2005 #1 Skrevet 4. februar 2005 Som dagbladet skriver er verden full av dårlige filmslutter. Jeg følger opp dagbladet og spørr: Hvem/hvilke filmer har den dårligste slutten? Jeg synes iallefall at "A.I." har en av de dårligste sluttene som finnes. Den kunne blitt kjempebra, men det måtte selvsagt blandes inn aliens som torpederte hele kinoopplevelsen. "Ringenes Herre: Atter en konge" har den kjedeligste slutten jeg kan komme på iallefall.. "Without Warning" har den mest spesielle slutten jeg har sett..
Gjest gjest1 Skrevet 4. februar 2005 #2 Skrevet 4. februar 2005 "From dusk till dawn" Første halvdelen av filmen var bra, resten sugde skikkelig!!!
nyibyen Skrevet 4. februar 2005 #3 Skrevet 4. februar 2005 "From dusk till dawn" Første halvdelen av filmen var bra, resten sugde skikkelig!!! Jeg likte både første og andre halvdelen, jeg... Men av og til får jeg lyst til å sjå av filmene når jeg synes det passer å slutte. For å få tilfredshetsfølelsen. Hvis man ser en hollywood-film f.eks. og er lei av usannsynlige happy endings, så kan man bare slå av filmen et kvarter før slutten, og late som alt gikk til h**vete og alle døde og ingen fikk den de ville ha.
Felicia Skrevet 4. februar 2005 #4 Skrevet 4. februar 2005 "From dusk till dawn" Første halvdelen av filmen var bra, resten sugde skikkelig!!! Jeg elsket siste halvdel av "From Dusk til dawn", men så forskjellig kan man være. Filmen jeg kan huske å ha irritert meg mest over slutten på, er "Vannilla Sky" - ikke den beste filmen over det hele, men den gikk fra å være en mystisk - spennende film til et kjempeantiklimaks der vi ble forklart alt ned til hver minste detalj hva som hadde skjedd i filmen. Liker filmer som man blir sittende igjen å lure littpå i ettertid. Dette var ikke en slik film.
*Heidi* Skrevet 4. februar 2005 #5 Skrevet 4. februar 2005 Jeg syns "flaskeposten" har en tragisk slutt jeg.. men jeg er en sånn som liker happy endings, at de "to" får hverandre til slutt og sånn..
Felicia Skrevet 4. februar 2005 #6 Skrevet 4. februar 2005 og nå ser jeg at også dagbladets artikkel er enig med meg når det gjelder Vanilla Sky - godt det ikke bare er meg...
Superlammet Skrevet 4. februar 2005 Forfatter #7 Skrevet 4. februar 2005 Hehe, men de mente Braveheart hadde en dårlig slutt og da.. Ikke at jeg er helt enig, med tanke på at den er basert på en sann historie...
Gjest Anonymous Skrevet 4. februar 2005 #8 Skrevet 4. februar 2005 Hehe, men de mente Braveheart hadde en dårlig slutt og da.. Ikke at jeg er helt enig, med tanke på at den er basert på en sann historie... Grenser for hvor sant det kan bli med Mel Gibson i hovedsetet... En dårlig slutt går jo ikke bare på historien, det dreier seg også om fortellerteknikk og slikt. Satt akkurat og tenkte på Braveheart i den forbindelsen; filmen slutter jo de siste to gudsjammerlig kjedelige timene, jo! Normalt er slutten bare en liten del av filmen, sånn rent dramaturgisk. Ikke for det, jeg liker film som ikke er tradisjonelt bygd opp også, men jeg tror ikke DET var poenget i Braveheart. Mer å få den godeste Mel til å stirre blå(grønn?)øyd ut i horisonten i så mange som mulig saktefilmede slagscener ettersom jeg husker det. Og om det er historisk riktig eller ei vites ikke... jeg var ikke der. (hmmm. Wodan, på bildet i albumet likner du på en jeg kjenner. Tror det egentlig ikke, alstå, men du har ikke bodd på Lillehammer på noe tidspunkt?)
Superlammet Skrevet 4. februar 2005 Forfatter #9 Skrevet 4. februar 2005 Grenser for hvor sant det kan bli med Mel Gibson i hovedsetet... En dårlig slutt går jo ikke bare på historien, det dreier seg også om fortellerteknikk og slikt. Satt akkurat og tenkte på Braveheart i den forbindelsen; filmen slutter jo de siste to gudsjammerlig kjedelige timene, jo! Normalt er slutten bare en liten del av filmen, sånn rent dramaturgisk. Ikke for det, jeg liker film som ikke er tradisjonelt bygd opp også, men jeg tror ikke DET var poenget i Braveheart. Mer å få den godeste Mel til å stirre blå(grønn?)øyd ut i horisonten i så mange som mulig saktefilmede slagscener ettersom jeg husker det. Og om det er historisk riktig eller ei vites ikke... jeg var ikke der. (hmmm. Wodan, på bildet i albumet likner du på en jeg kjenner. Tror det egentlig ikke, alstå, men du har ikke bodd på Lillehammer på noe tidspunkt?) Har faktisk lest historiene rundt Braveheart og filmen stemmer rimlig bra. Sier ikke at alle kommentarer osv er korrekte, det vites som sagt ikke. Men det historiske stemmer ganske så bra. Nix, jeg har ikke bodd på Lillehammer på noe som helst tidspunkt Var der i '93 en gang da...
Catzy Skrevet 4. februar 2005 #10 Skrevet 4. februar 2005 "A.I." er definitivt på toppen av den listen. Jeg liker ikke å røpe slutter, men den burde sluttet da han fant feen. Og "Heksene", basert på filmen av Roald Dahl. Feil! Feil! Feil! Slutten bare ødelegger HELE poenget med skjebnen til både gutten og bestemoren. Dumt, var det. Catzy
Piñacolada Skrevet 4. februar 2005 #11 Skrevet 4. februar 2005 Jacob's Ladder Usannsynlig skuffa etter å ha sett den filmen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå