AnonymBruker Skrevet 1. januar 2018 #1 Skrevet 1. januar 2018 Min bror forskjellsbehandler sine nevøer og nieser når han gir gaver. Mine jenter får alltid klær (likt) kjøpt på salg. Det passer som regel ikke, og det har hatt en verdi på mellom 80 og 120 kr. De har aldri fått noe de ønsker seg (selv om de også ønsker seg rimelige klær). De andre nevøene hans får gaver som er tilpasset barna og til høyere verdi, rundt 300 kr, og de får aldri like ting. Jeg blir lei meg på vegne av mine barn som merker forskjellsbehandlingen, og har mest lyst til å avslutte gaveutveksling med ham. Min mann mener at det kan vi ikke, siden de er til ungene, ikke oss. Jeg vet at dette er en filleting og at man bør være glad for alt man får. Hadde du reagert? Hva hadde du i så fall gjort med det? Anonymkode: 5ebfe...b4e 1
absinthia Skrevet 1. januar 2018 #2 Skrevet 1. januar 2018 Kan det rett og slett være at han er mer usikker på hva han skal kjøpe til jenter enn til gutter og derfor bare rasker med seg noen klær på salg? 5
absinthia Skrevet 1. januar 2018 #3 Skrevet 1. januar 2018 Jeg ville oppdatert han på størrelser i klær,så de i det minste får noe som passer. 1
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2018 #4 Skrevet 1. januar 2018 25 minutter siden, absinthia skrev: Kan det rett og slett være at han er mer usikker på hva han skal kjøpe til jenter enn til gutter og derfor bare rasker med seg noen klær på salg? Jeg er nokså sikker på at det er kona hans som kjøper. De har både jenter og gutt selv. De vet også størrelsen. Jentene mine synes også det er kleint å gå i samme klær. De går på ungdomsskolen og er ikke tvillinger, så det skjønner jeg. Anonymkode: 5ebfe...b4e 1
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2018 #5 Skrevet 1. januar 2018 Vi har også et ganske kjølig forhold fra før, så vi snakker egentlig ikke sammen mer enn maks et par setninger i året for høflighets skyld. Jeg lurer på om det er derfor de forskjellsbehandler, at gavene er ren plikt. Jeg synes derimot ikke det burde gå ut over barn at foreldrene har distansert forhold. Anonymkode: 5ebfe...b4e
Djungelvrål Skrevet 1. januar 2018 #6 Skrevet 1. januar 2018 En forskjell på 150 kr er ingenting å bry seg med, stusser heller på at han ikke greier å finne rett størrelse. Du burde jo være en enkel sak.
Thyra Skrevet 1. januar 2018 #7 Skrevet 1. januar 2018 11 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg er nokså sikker på at det er kona hans som kjøper. De har både jenter og gutt selv. De vet også størrelsen. Jentene mine synes også det er kleint å gå i samme klær. De går på ungdomsskolen og er ikke tvillinger, så det skjønner jeg. Anonymkode: 5ebfe...b4e Selv om de har like klær trenger de vel ikke å bruke dem samtidig? Eneggede tvillinger bør heller ikke kle seg likt, de er også to forskjellige personer. Dersom dere nesten ikke har kontakt med broren din og familien hans, er det ikke så rart at dine jenter ikke får tilpassede gaver. Siden de ikke kjenner dem. Men de burde gjøre sitt beste for å ikke forskjellsbehandle. Og spesielt når barna begynner å bli så store at de forstå verdien av ting, bør de kjøpe gaver av nogenlunde lik verdi. Hva slags klær får man for 80-120 kroner, forresten?
Thyra Skrevet 1. januar 2018 #8 Skrevet 1. januar 2018 2 minutter siden, Peonjenta skrev: En forskjell på 150 kr er ingenting å bry seg med, stusser heller på at han ikke greier å finne rett størrelse. Du burde jo være en enkel sak. Dersom de fikk gaver i tusenkronersklassen ville ikke en forskjell på 150 kroner bety noe. Men når de andre onkelbarna konsekvent får gaver som koster 2-3 ganger så mye som ts sine jenter, forstår jeg at det er sårt.
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2018 #9 Skrevet 1. januar 2018 5 minutter siden, Thyra skrev: Selv om de har like klær trenger de vel ikke å bruke dem samtidig? Hva slags klær får man for 80-120 kroner, forresten? Vennene deres kommenterer det. «Har du lik genser som søstera di?» Og «den ser mye bedre ut på henne». Genser fra HM, f.eks, nedsatt. Ligger jo masse i butikk og på nett nå på salg til 20-50 kr. Anonymkode: 5ebfe...b4e 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå