metteflette Skrevet 4. februar 2005 #1 Skrevet 4. februar 2005 Jeg er samboer og vi har det superbra! Det jeg ikke helt forstår meg på er følgende. Jeg er 30 år og har et barn på 6 år. Jeg blir 31 i år og kjenner jeg er ganske klar for flere barn NÅ! Samboeren min er litt yngre og på en måte blitt kastet inn i "foreldrerollen" med 6 åringen. Vi hadde en STOR diskusjon forrige uke om dette med kondom, babymas også videre. Ble da enige om at vi skulle bli flinkere til å beskytte oss og la "babysnakket" ligge en stund. MEN og det er et stort MEN, når vi da har sex, så lar han det gå. Og nå sist to ganger!! Hvordan tolker jeg dette da??? Jeg har ingenting imot å bli gravid så det er ikke der det ligger, jeg skjønner bare ikke hvordan jeg skal tolke han??
Gjest TomKrus Skrevet 4. februar 2005 #2 Skrevet 4. februar 2005 MEN og det er et stort MEN, når vi da har sex, så lar han det gå. Og nå sist to ganger!! Hvordan tolker jeg dette da??? Tja, vi kan tolke, overanalysere eller gjette på hva han mener med dette, eller du kan spør ham ("Øy, du er klar over at man kan få barn av ubeskyttet sex, ikke sant..?").
Gjest totten Skrevet 4. februar 2005 #3 Skrevet 4. februar 2005 Er han ikke klar for barn får han ta annsvar selv
metteflette Skrevet 4. februar 2005 Forfatter #4 Skrevet 4. februar 2005 Tja, vi kan tolke, overanalysere eller gjette på hva han mener med dette, eller du kan spør ham ("Øy, du er klar over at man kan få barn av ubeskyttet sex, ikke sant..?"). Hehehe, vi har jo diskutert opp og ned og jeg har allerede spurt.. Og svaret er : Ja, er klar for barn , bare ikke helt ennå..... For alt i verden er det ikke sikkert vi kan bli gravide sammen en gang, men en har jo tatt et valg uansett når en ikke bruker prevensjon..
Gjest TomKrus Skrevet 4. februar 2005 #5 Skrevet 4. februar 2005 Hehehe, vi har jo diskutert opp og ned og jeg har allerede spurt.. Og svaret er : Ja, er klar for barn , bare ikke helt ennå..... For alt i verden er det ikke sikkert vi kan bli gravide sammen en gang, men en har jo tatt et valg uansett når en ikke bruker prevensjon.. Bruker dere ikke prevensjon så må dere ta konsekvensene av det, og regner med at han er så pass inne i det hele at han vet at det er måten man kan få barn på. Men nevn det gjerne eksplisitt likevel, så dere ikke ender opp i en "jeg er gravid, abort eller ikke"-situasjon.
metteflette Skrevet 4. februar 2005 Forfatter #6 Skrevet 4. februar 2005 Bruker dere ikke prevensjon så må dere ta konsekvensene av det, og regner med at han er så pass inne i det hele at han vet at det er måten man kan få barn på. Men nevn det gjerne eksplisitt likevel, så dere ikke ender opp i en "jeg er gravid, abort eller ikke"-situasjon. Jeg har allerede sagt det og gjort det veldig klart at abort er faktisk ikke et alternativ i min verden... Kanskje han innerst inne vil ha en liten allikevel... :-)
Gjest Anonymous Skrevet 4. februar 2005 #7 Skrevet 4. februar 2005 Hehehe, vi har jo diskutert opp og ned og jeg har allerede spurt.. Og svaret er : Ja, er klar for barn , bare ikke helt ennå..... det tar jo ni måneder også, da...
glaciera Skrevet 4. februar 2005 #8 Skrevet 4. februar 2005 Kanskje det er greiest for ham at livet selv tar overhånd slik at han slipper å ta den vanskelige avgjørelsen. Hvis du vil ha barn og dere har bestemt dere for å la babydiskusjonen ligge, så kan du vel bare la det stå til?
diddi Skrevet 4. februar 2005 #9 Skrevet 4. februar 2005 Kanskje han er en av de mange som ikke liker å planlegge sånne store ting.
Gjest Gjesta Skrevet 4. februar 2005 #10 Skrevet 4. februar 2005 Eller kanskje han rett og slett ikke innser helt hva han driver med,du blir gravid og ender opp med en gutt som egentlig ikke skjønner hva han har gjort og som langt i fra er klar for å ta det ansvaret som medfølger. Da kan du jo i værste fall ende opp som gravid alenemor. Folk har blitt overraska før vet du. Jeg synes dere skal snakke om det helt til du får et skikkelig svar på hva han egentlig driver med før du antar noe som helst. Risky little game...
metteflette Skrevet 5. februar 2005 Forfatter #11 Skrevet 5. februar 2005 Kanskje det er greiest for ham at livet selv tar overhånd slik at han slipper å ta den vanskelige avgjørelsen. Hvis du vil ha barn og dere har bestemt dere for å la babydiskusjonen ligge, så kan du vel bare la det stå til? Som jeg skulle sagt det selv!! Alwa: Han er såpass voksen, han vet veldig godt hva han holder på med. Men men, vi får se hva som skjer.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå