AnonymBruker Skrevet 1. januar 2018 #1 Skrevet 1. januar 2018 Hei. Jeg vurderer å søke inn på klinisk ernæring, men jeg mangler en del fag. Matte R1/S1+S2 Kjemi og fysikk 1. Er egentlig elendig i matematikk, og for å få til dette må jeg jobbe rimelig hardt.. Men hvordan er det med kjemi og fysikk? Jeg har ingen erfaringer med disse fagene og lurer på om det vil være utrolig utfordrende å ta opp disse? Vil jeg klare det på egenhånd, eller vil det være lurt å melde seg opp til privatundervisning? Jeg vet det vil være vanskelig for andre å svare på, men alle erfaringer, råd og tanker tas i mot med stor takk! Anonymkode: 11b4e...b2a
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2018 #2 Skrevet 1. januar 2018 For meg er dette enkle fag. Enkelt og greit fordi svaret er rett eller feil. Jeg vil rangere dem slik: fysikk, matte og kjemi. Fysikk er matte der man regner på noe logisk som man kan relatere seg til på noe vis. Matte er "bare" tall. Kjemi kom til et punkt der det ble litt for "smått" for meg. Kjemi og fysikk 1 klarer du helt sikkert fint har du forståelse for realfag og villig til å legge inn en innsats klarer du det som privatist. Har du slitt med realfag tidligere ville jeg meldt meg på undervisning. Lykke til:) Anonymkode: f66ea...8ed
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2018 #3 Skrevet 1. januar 2018 36 minutter siden, AnonymBruker skrev: For meg er dette enkle fag. Enkelt og greit fordi svaret er rett eller feil. Jeg vil rangere dem slik: fysikk, matte og kjemi. Fysikk er matte der man regner på noe logisk som man kan relatere seg til på noe vis. Matte er "bare" tall. Kjemi kom til et punkt der det ble litt for "smått" for meg. Kjemi og fysikk 1 klarer du helt sikkert fint har du forståelse for realfag og villig til å legge inn en innsats klarer du det som privatist. Har du slitt med realfag tidligere ville jeg meldt meg på undervisning. Lykke til:) Anonymkode: f66ea...8ed Tusen takk for input og gode råd! Anonymkode: 11b4e...b2a
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2018 #4 Skrevet 1. januar 2018 Enig med forrige innlegg... er du god i realfag fra før? Hvis ikke, tror jeg det er lurt med undervisning. Det er ikke fag som gjør seg selv, det krever jobb og ikke minst forståelse. Anonymkode: e24d2...eec
Gjøksuppe Skrevet 1. januar 2018 #5 Skrevet 1. januar 2018 Undervisning er lurt, det finnes jo da flere muligheter både med og uten standpunktkarakter. Om du ikke har tatt T-matte og bare har P-matte er R1 ikke særlig morro, synes jeg. For å beherske fysikken må du ha kontroll på matematikken. Kjemi har jeg ikke noe direkte erfaring med, men ser like «morro» ut som resten
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2018 #6 Skrevet 1. januar 2018 Det kommer an på hvor god du er i disse fagene. R-matte er veldig utfordrende for en som ikke liker matte, man må like å jobbe med faget. S1+S2 ville jeg har sakt er lettere. Fysikk er også utfordrende hvis man ikke jobber med faget, kjenner alt for mange som strøk i fysikk 1 og måtte bytte valgfag på VGS fordi det er vanskelig å forstå pensum når man ikke jobber. Kjemi må jeg innrømme er ikke vanskelig, det kan man klare på egenhhånd. Likevel hadde jeg anbefalt deg å få undervisning i alle fag, og får du veldig svake resultater så hadde jeg anbefalt deg å tenke igjennom en annen studie (mener det er ikke vits å søke på den utdanningen du vil ha, hvis en allerede sliter med vgs pensum). Anonymkode: e9f21...be7
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2018 #7 Skrevet 2. januar 2018 21 timer siden, AnonymBruker skrev: For meg er dette enkle fag. Enkelt og greit fordi svaret er rett eller feil. Jeg vil rangere dem slik: fysikk, matte og kjemi. Fysikk er matte der man regner på noe logisk som man kan relatere seg til på noe vis. Matte er "bare" tall. Kjemi kom til et punkt der det ble litt for "smått" for meg. Kjemi og fysikk 1 klarer du helt sikkert fint har du forståelse for realfag og villig til å legge inn en innsats klarer du det som privatist. Har du slitt med realfag tidligere ville jeg meldt meg på undervisning. Lykke til:) Anonymkode: f66ea...8ed Matematikk er ikke bare tall, i R1 er det mye konsept og metode. Anonymkode: b54b5...c5f
Gjest GiftMann38 Skrevet 2. januar 2018 #8 Skrevet 2. januar 2018 Såfremt du jobber jevnt så går det greit. Kan ikke garantere at du får toppkarakterer, men du kommer helt sikkert til å få ståkarakter dersom du står på jevnt gjennom året.
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2018 #9 Skrevet 2. januar 2018 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Matematikk er ikke bare tall, i R1 er det mye konsept og metode. Anonymkode: b54b5...c5f Derfor "bare". Man regner ikke på noe så konkret som i fysikken. Anonymkode: f66ea...8ed
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå