AnonymBruker Skrevet 1. januar 2018 #1 Skrevet 1. januar 2018 Jeg er snart 14 uker på vei, og ønsker sterkt å unngå strekkmerker. Pris er ikke så farlig så lenge dere går god for produktet alle tips mottas med takk! Anonymkode: b54e6...480
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2018 #2 Skrevet 1. januar 2018 Ingen! En krem vil ikke hjelpe uansett, så det er bortkastede penger. Men på en annen side, det kan ikke skade heller..og huden på magen/hoftene kan klø og bli tørr når den strekkes, så krem kan vøre behagelig. Jeg brukte en kokkoskrem fra the body shop, blandet med b-vitamin dråper. Anonymkode: d2ed1...048 3
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2018 #3 Skrevet 1. januar 2018 Det er ingen kremer som hjelper. Drikk tran og kryss fingrene. Anonymkode: 648ae...293 2
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2018 #4 Skrevet 1. januar 2018 Kjøp nye gener, det er det eneste som hjelper Anonymkode: 661c4...838 1
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2018 #5 Skrevet 1. januar 2018 Jeg smører magen med BioOil fra helsekost. Eller med vanlig fuktighetskrem. 7 måneder på vei og ikke en strekkmerke. Sies det er genetisk, men jeg tar ingen sjanser. Skader uansett ikke å smøre seg inn 😄 Anonymkode: 867db...b06
Gjest Anonymus Notarius Skrevet 1. januar 2018 #6 Skrevet 1. januar 2018 Det er ikke mulig å unngå strekkmerker ved hjelp av kremer. Bortkastede penger. Noen får strekkmerker og noen ikke. Fikk du strekkmerker i puberteten eller foreldre/søsken har strekkmerker, er det sannsynlig at du også vil få det. Strekkmerker er et litt misvisende begrep da de kommer av hormoner (derfor de fleste får i pubertet og graviditet) mer enn at huden blir strukket.
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2018 #7 Skrevet 2. januar 2018 Det finnes ingen kremer som har vitenskapelig bevist effekt. Strekkmerkene oppstår i lærhuden, altså dypt i huden, og ingen kremer i verden kan hjelpe deg mot dem. Det er mye genetisk som styrer det. Det eneste du kan gjøre selv for å prøve å forebygge, er å være i aktivitet. Det -kan- hjelpe, men det er langt fra sikkert at det gjør det. Ellers har jeg aldri skjønt hva som er så fælt med strekkmerker. Jeg har enormt av det på hofter og rumpe etter puberteten, og det har aldri plaget meg. Jeg er i uke 30 av graviditeten nå, og jeg er overhodet ikke redd for strekkmerker. Om jeg får dem, hva så? De blir til stilige sølvstriper over tid, og jeg ser ikke hva som er så grusomt med det. Anonymkode: 02450...944
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå