AnonymBruker Skrevet 1. januar 2018 #1 Skrevet 1. januar 2018 Tenker på løken når den har blomstra ferdig....skal løken vatnes? Anonymkode: e1d08...d40
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2018 #2 Skrevet 1. januar 2018 Den skal hvile (uten vanning) og gjerne stå litt kjølig. Anonymkode: 0cc9f...1b4
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2018 #3 Skrevet 1. januar 2018 Takk for svar. Så tar jeg den fram neste år og begynner vanne den? Anonymkode: e1d08...d40
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2018 #4 Skrevet 1. januar 2018 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Takk for svar. Så tar jeg den fram neste år og begynner vanne den? Anonymkode: e1d08...d40 Se nærmere beskrivelse her http://www.klikk.no/bolig/hage/slik-steller-du-amaryllisen-2397703 Anonymkode: 0cc9f...1b4
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2018 #5 Skrevet 1. januar 2018 "Når blomstringen er over, er det ikke nødvendig å kaste løken på amaryllisen. Med litt stell kan den lett bringes til å blomstre igjen neste år. - Etter blomstringen fjerner du de gamle blomstene, men lar bladene få lov til å utville seg videre. Vann regelmessig og tilsett gjødsel i vannet, sier Bergh. - Reduser så vanningen før du stopper helt etter en drøy måned. La så løken få hvile på en kjølig, mørk plass før du potter den om og begynner å vanne igjen." Anonymkode: 0cc9f...1b4
T-Rex Skrevet 1. januar 2018 #6 Skrevet 1. januar 2018 Kjøp avskårne neste år, så slipper du problemet med løkbehandling. Det kan være gøy å få gjenblomstring, men jeg synes det ble for mye pes å "holde planten i drift" gjennom året (plass til plante, som helst skal ha mye lys, passe på tider osv), så jeg har gått over til å kjøpe avskårne.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå