AnonymBruker Skrevet 1. januar 2018 #1 Skrevet 1. januar 2018 Jeg jobber i en offentlig stilling, type ca. lærerstilling. Det er en IA bedrift i Oslo kommune. Jeg har lite arbeidserfaring, så ikke halshugg meg om dette er et teit spørsmål, men er det helt umulig å få permisjon fra en slik jobb i 3 mnd? Jeg har et lite barn, hvis det hjelper. Har jeg rett/mulighet til å ta permisjon da? Anonymkode: 83e4f...0cb
stan Skrevet 1. januar 2018 #2 Skrevet 1. januar 2018 Ja, det er jo mulig. Du må ha en begrunnelse, og du får jo ikke lønn selvfølgelig, men det er normalt mulig. Men hvis du mener permisjon det første året etter fødselen, så gjelder det egne regler.
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2018 #3 Skrevet 1. januar 2018 33 minutter siden, stan skrev: Ja, det er jo mulig. Du må ha en begrunnelse, og du får jo ikke lønn selvfølgelig, men det er normalt mulig. Men hvis du mener permisjon det første året etter fødselen, så gjelder det egne regler. Hva er en god begrunnelse? Er et lite barn en god begrunnelse? Mener permisjon etter at foreldrepermisjonen er oppbrukt. Barnet vil være rundt 2-3 år. Ulønnet perm, selvsagt. vi ønsker å bo i 3 mnd. I hjemlandet til faren, men er usikker på hva jeg i så tilfelle bør søke om. Tenker at det kanskje er lurt å heller søke om en form for ‘velferdspermisjon’ for å tilbringe tid med barnet, enn å prøve å søke om permisjon for å reise, men jeg vet ikke.... ts Anonymkode: 83e4f...0cb
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2018 #4 Skrevet 1. januar 2018 Du har ikke rett på noe velferdsperm nei, ei heller mer rett på ulønnet perm enn folk uten små barn. Skal du søke om noe, er det ulønnet perm fu må søke om, og barnet ditt har ikke noe å si for om du får det eller ikke. Anonymkode: 08bfb...439 1
stan Skrevet 1. januar 2018 #5 Skrevet 1. januar 2018 9 timer siden, AnonymBruker skrev: Hva er en god begrunnelse? Er et lite barn en god begrunnelse? Mener permisjon etter at foreldrepermisjonen er oppbrukt. Barnet vil være rundt 2-3 år. Ulønnet perm, selvsagt. vi ønsker å bo i 3 mnd. I hjemlandet til faren, men er usikker på hva jeg i så tilfelle bør søke om. Tenker at det kanskje er lurt å heller søke om en form for ‘velferdspermisjon’ for å tilbringe tid med barnet, enn å prøve å søke om permisjon for å reise, men jeg vet ikke.... ts Anonymkode: 83e4f...0cb 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Du har ikke rett på noe velferdsperm nei, ei heller mer rett på ulønnet perm enn folk uten små barn. Skal du søke om noe, er det ulønnet perm fu må søke om, og barnet ditt har ikke noe å si for om du får det eller ikke. Anonymkode: 08bfb...439 Stemmer nok svaret her. Men samtidig er jo det å reise slik du beskriver en god begrunnelse. Jeg fikk 6 måneders permisjon av lignende grunn. Men man er jo avhengig av arbeidsgiver "velvilje", men innen det offentlige er dette normalt greit. Jeg ville tatt en uformell prat med nærmeste leder. Selv sa jeg i fra nesten et år før, selv om den formelle søknaden kom senere. Da var det god tid for dem å planlegge med mitt fravær.
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2018 #6 Skrevet 1. januar 2018 11 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg jobber i en offentlig stilling, type ca. lærerstilling. Det er en IA bedrift i Oslo kommune. Jeg har lite arbeidserfaring, så ikke halshugg meg om dette er et teit spørsmål, men er det helt umulig å få permisjon fra en slik jobb i 3 mnd? Jeg har et lite barn, hvis det hjelper. Har jeg rett/mulighet til å ta permisjon da? Anonymkode: 83e4f...0cb Kommer jo helt an på hva du skal bruke permisjonstiden til. Trenger du permisjon for å ta etter eller videreutdanning eller omsorg for barn med ekstra utforsringer vil jeg tro en permisjonssøknad vil gå lett igjennom. Men rektor og arbeidsgiver må og tenke på elevenes ve og vel. De skal ha vurderinger og gjerne karakterer og. En lærer som da hopper av i 3 mnd. Uten en tungtveiende grunn vil de mok vurdere strengt. Anonymkode: 170ab...f73
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå