AnonymBruker Skrevet 1. januar 2018 #1 Skrevet 1. januar 2018 Det finnes sikkert tusen tråder som dette, men det får bare være. For et år siden på nyttårsaften tenkte jeg at jeg i 2017 skulle komme meg mer ut og få mer kontakt med damer, egentlig ikke først og fremst for å få en kjæreste, men for å hverfall bli noen erfaringer rikere. Jeg var da 27 år, og selv om jeg alltid har vært ganske sosial av meg har jeg aldri fått det helt til med jenter. Jeg endte alltid opp med å sitte å prate med mine gamle kamerater i sosiale sammenhenger. Men da, på nyttårsaften for et år siden tenkte jeg at nå må jeg gjøre noe nytt hvis det skal bli noen endringer. Det siste året har jeg samtlige helger vært ute i sosiale arrangement, på byen, på fester osv der jeg ikke har hatt som mål å finne en kjæreste eller få med meg noen hjem, men å hvertfall bli kjent med noen. Dette har vel for å si det forsiktig gått ganske dårlig. På et helt år har jeg ikke fått et eneste nytt bekjentskap. Jeg kysset med ei på byen en gang, hun virket veldig koselig. Vi hadde felles venner og hun la meg til på facebook etter et par dager. Jeg spurte om vi skulle ta en kaffe en dag, men hun svarte nei. På fester og lignende ser jeg at jenter ofte er interessert i å snakke med mine kamerater, men ikke meg. selv om de ikke har truffet noen av oss før. Jwg skjønner hva dere tenker når dere leser dette. At jeg enten er den creepy fyren som aldri får seg noe, eller den som sitter sjenert på en stol hele kvelden uten å si noe. Men tingen er at jeg tror ikke jeg er noen av disse. Jeg er egentlig ganske sosial, har en god jobb og kler meg pent. Vet at jeg ikke er den som har mest å stille opp med når det kommer til utseende, men har ikke dårlig selvtillit pga det. De som kjenner meg vet jeg at beskriver meg som en intelligent, rolig og god person uten å være kjedelig. Allikavel så virker det som at jenter er helt uinteressert i å bli kjent med meg. Ofte allerede når jeg hilser på noen merker jeg at de like godt kunne latt være. Jeg forstår virkelig ikke hva jeg gjør galt. Er jeg så stygg at alle mister interessen med en gang det ser meg, eller er det noe annet jeg gjør galt? Hvordan skal jeg kunne finne ut av hva som er galt og om jag kan gjøre noe med det? Det begynner å bli ganske tungt psykisk. på fester og liknende får andre kantakt med jentene som er der bare ved å være der, mens jeg så vidt får et hei når jeg prøver å hilse. Jeg er nå 28 år og kan telle på fingrene hvor mange ganger jeg har hatt sex, og da har jeg tatt de mulighetene jeg har fått. Da blir det ganske trist å se på andre som avviser pene jenter på byen fordi de regner med å finne ei ny enda penere seinere på kvelden. Sikkert ganske uinteressant for det fleste å lese dette, men iom at dette begynner å tære på psyken min, så jeg måtte bare skrive det et sted, og håper også noen har noen gode råd for hva jeg kan gjøre anderledes. Jeg forstår virkelig ikke hvorfor det skal være sånn eller hva jeg skal gjøre anderledes.' Har prøvd et par sjekkesider også og har sent noen meldinger , men har ikke fått noen svar som er verd å nevne.. Anonymkode: 67d03...7fa
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2018 #2 Skrevet 1. januar 2018 Livet er trist for oss menn, dessverre. Jeg tror vi må finne andre verdier enn damer og sex. Nå kommer sikkert mange jenter med råd og forklaringer, når fakta er at gjennomsnittlige menn aldri får sjans hos damene. Jeg tror at det er universelle krefter ute og går, og at enten så er ting ment å gå din vei i livet, eller så har man en forbannelse over seg. Anonymkode: 27782...e43 1
Stiigen Skrevet 1. januar 2018 #3 Skrevet 1. januar 2018 Velkommen til kjønnsmarkedet. Et sted hvor kvinner har absolutt all makt, og gode menn ender opp forvirret,frustrert, bitter og med lav selvfølelse. Jeg kan allerede etter å ha skrevet den første setningen se for meg et hopetall med kvinner som sitter klare til å taste ut noen kvinnehater greier eller et eller annet fordi de ikke har noen mulighet for å forstå hvordan det er å være en mann som deg. En "normal" mann, med et normalt utseendet, grei intelligens, morsom til tider, sosial i de rette kretser, og diverse hobbyer og lidenskaper i livet sitt. En som ikke verken samfunnet eller andre ser på som en taper...men på kjønnsmarkedet så er han akkurat det. Og viktig å få frem her; man kan ikke egentlig klandre damene for at det er slik. Det er ikke deres feil. De kan ikke late som de føler attraksjon for noen for at alle slike menn skal føle seg bedre med seg selv. Det verste en mann i denne situasjon kan gjøre er å bli bitter på damer, da kommer situasjonen hans bare til å bli enda verre. Og hva kan du gjøre? Du må nok først og fremst projisere mer selvtillit, og virkelig tro på at disse damene får verdi av å snakke med deg. Du må være autentisk og ærlig, ikke bare mot dem,men først og fremst mot deg selv. Stopp deg selv flere ganger daglig, spesielt i disse sosiale situasjonene og tenk; Hva føler jeg akkurat nå? Er jeg autentisk? Utrykker jeg hva jeg føler? Hvis du føler deg dritt og nedfor så er det bedre at du sier det til damene som første setning ut av munnen, enn at du putter på et falskt smil og later som du har det kjempegøy. Damer har helt sinnsykt skarpe antenner for følelser. De VET hva du føler til alle tider, jeg vil gå så langt som å si at de også vet hva du tenker. Det er nesten umulig å skjule noe for dem, det er derfor det å være autentisk funker så bra; fordi det er ingenting de kan ta deg på; du er kongruent på utsiden og innsiden. Og når du kommer så langt at du faktisk får oppmerksomheten til jenter så må du ta ting videre. Isolere, eskalere, bli fysisk, lære hvordan berøre dem riktig, og hvordan lede. Som mann er det ditt ansvar fra første "hei" til dere havner til seng og til det eventuelt blir et forhold, hun kommer aldri til å ta initativ,fortelle deg hvordan du ligger an, hjelpe deg i denne prossessen, det er 100% din jobb...slik er det bare. Det finnes et hundretalls bøker skrevet om dette..og det kommer til å ta åresvis for deg å fikse det, men du MÅ begynne den prossessen så fort som mulig, og gå inn for det med kropp og sjel. Veldig få menn kan bli lykkelig uten en dame. Du er 27, så du er veldig ung, og kan fint bli en mester med damer innen du er 30. Og ikke bli bitter på damer...de bare lever i dette sosiale paradigmet hvor de også har sine issues (slutshaming etc) 5
Almond Skrevet 1. januar 2018 #4 Skrevet 1. januar 2018 53 minutter siden, Stiigen skrev: Velkommen til kjønnsmarkedet. Et sted hvor kvinner har absolutt all makt, og gode menn ender opp forvirret,frustrert, bitter og med lav selvfølelse. Jeg kan allerede etter å ha skrevet den første setningen se for meg et hopetall med kvinner som sitter klare til å taste ut noen kvinnehater greier eller et eller annet fordi de ikke har noen mulighet for å forstå hvordan det er å være en mann som deg. En "normal" mann, med et normalt utseendet, grei intelligens, morsom til tider, sosial i de rette kretser, og diverse hobbyer og lidenskaper i livet sitt. En som ikke verken samfunnet eller andre ser på som en taper...men på kjønnsmarkedet så er han akkurat det. Og viktig å få frem her; man kan ikke egentlig klandre damene for at det er slik. Det er ikke deres feil. De kan ikke late som de føler attraksjon for noen for at alle slike menn skal føle seg bedre med seg selv. Det verste en mann i denne situasjon kan gjøre er å bli bitter på damer, da kommer situasjonen hans bare til å bli enda verre. Og hva kan du gjøre? Du må nok først og fremst projisere mer selvtillit, og virkelig tro på at disse damene får verdi av å snakke med deg. Du må være autentisk og ærlig, ikke bare mot dem,men først og fremst mot deg selv. Stopp deg selv flere ganger daglig, spesielt i disse sosiale situasjonene og tenk; Hva føler jeg akkurat nå? Er jeg autentisk? Utrykker jeg hva jeg føler? Hvis du føler deg dritt og nedfor så er det bedre at du sier det til damene som første setning ut av munnen, enn at du putter på et falskt smil og later som du har det kjempegøy. Damer har helt sinnsykt skarpe antenner for følelser. De VET hva du føler til alle tider, jeg vil gå så langt som å si at de også vet hva du tenker. Det er nesten umulig å skjule noe for dem, det er derfor det å være autentisk funker så bra; fordi det er ingenting de kan ta deg på; du er kongruent på utsiden og innsiden. Og når du kommer så langt at du faktisk får oppmerksomheten til jenter så må du ta ting videre. Isolere, eskalere, bli fysisk, lære hvordan berøre dem riktig, og hvordan lede. Som mann er det ditt ansvar fra første "hei" til dere havner til seng og til det eventuelt blir et forhold, hun kommer aldri til å ta initativ,fortelle deg hvordan du ligger an, hjelpe deg i denne prossessen, det er 100% din jobb...slik er det bare. Det finnes et hundretalls bøker skrevet om dette..og det kommer til å ta åresvis for deg å fikse det, men du MÅ begynne den prossessen så fort som mulig, og gå inn for det med kropp og sjel. Veldig få menn kan bli lykkelig uten en dame. Du er 27, så du er veldig ung, og kan fint bli en mester med damer innen du er 30. Og ikke bli bitter på damer...de bare lever i dette sosiale paradigmet hvor de også har sine issues (slutshaming etc) Du har skjønt det du ;-) 2
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2018 #5 Skrevet 1. januar 2018 TS snakker om fester og ute på byen..som arena for å hooke up med jenter. Sorry, men her betyr utseende en god del. Ser du ikke kjekk ut vil den første interessen ikke være til stede og du er sjanseløs. Selv om du i utgangspunktet sier du ikke er interessert i å få deg fitte for kvelden men noe mer. Anonymkode: 7c3f4...329 2
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2018 #6 Skrevet 1. januar 2018 Du snakker ikke om damer generelt, men om «de pene damene», som alle andre menn. Da er det jo klart at utseendet ditt også spiller en rolle. Anonymkode: 1cf68...ce0 10
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2018 #7 Skrevet 1. januar 2018 Ville du blitt sammen med deg? Neppe, så hvorfor skal damer bli sammen med deg? Ikke glem at kvinner får svært mange tilbud i hverdagen, av menn som er langt mer attraktive enn deg. Hva skal du gjøre for å hevde deg i konkurransen? Du må jobbe med deg selv. Som en annen bruker her sa "damer vil bli tatt med på eventyr, ikke være eventyret". Anonymkode: 7026c...e27
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2018 #8 Skrevet 1. januar 2018 Ikke så rart når byen og fester er de arenaene du bruker for å oppsøke jenter og du ellers ikke er særlig erfaren sosialt sett med det motsatte kjønn. Jeg ser virkelig ikke hva som er så vanskelig med å velge noen mer nøytrale arenaer der ikke poenget er å drikke, feste og sjekke. Før du har gjort dette har du egentlig ikke prøvd noe særlig. Det fordrer jo imidlertid at du legger inn litt mer innsats enn å opprette en profil på nettet eller bli med "gutta" på byen. Anonymkode: 56df2...d13 1
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2018 #9 Skrevet 1. januar 2018 Jeg har egentlig ikke dårlig selvtillit, men det er godt mulig at den allikavel kunne vært enda bedre. Det at jeg er mye på fester og på byen er egentlig noe jeg har prøvd det siste året. Jeg var med på mange andre sosiale arrangement før det, men ville prøve noe nytt siden jeg slet med å bli kjent med noen da også. Man kan nok alltid utvikle seg til å bli en mer interessant person, og det er nok også noe som kan jobbes med. Men når jenter finner det mer interressant å snakke med navere som bruker mesteparten av tiden sin på å spille dataspill (no offence) enn meg så lurer jeg på hva som egentlig skal til. Spesielt når jeg nesten ikke får sagt hei engang. Jeg referer ikke til "de pene damene" noe sted. Jeg prøver meg skjelden eller aldri på de peneste jentene. Jeg har som sagt prøvd meg på nettdating, men jeg fikk ikke noe mer respons der. Anonymkode: 67d03...7fa
Fluttergork Skrevet 1. januar 2018 #10 Skrevet 1. januar 2018 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Man kan nok alltid utvikle seg til å bli en mer interessant person, og det er nok også noe som kan jobbes med. Men når jenter finner det mer interressant å snakke med navere som bruker mesteparten av tiden sin på å spille dataspill (no offence) enn meg så lurer jeg på hva som egentlig skal til. Spesielt når jeg nesten ikke får sagt hei engang. Anonymkode: 67d03...7fa Kanskje det er selve dataspillingen som gjør dem interessante? Spiller du selv? Er du interessant? Hvilke interesser har du? Jeg kan kun snakke for meg selv, men jeg har alltid tiltrukket meg den såkalte "geeky" typen, og er også den jeg faller for.
Gjest Mythic Skrevet 1. januar 2018 #11 Skrevet 1. januar 2018 Unge menn i dag har det ikke lett i sin søken på en kjæreste. Mitt inntrykk er at unge damer ikke er de enkleste å verken få kontakt med eller opprettholde kontakten med. Mange har skyhøye krav - krav er vel og bra, men en smule realistisk bør man også være. En kan få inntrykk av at mannen må ha høy utdanning, og/eller toppjobb, helst som akademiker. Håndverkere/fagarbeidere, for ikke å snakke om ufaglærte, er slettes ikke bra nok. Han skal være kjekk og veltrent, ikke game, ikke henge for mye med gutta, eller ha "harry" interesser. Hvis han ikke har førerkort, er han helt uaktuell. Denne #meetoo-kampanjen har, i mine øyne, gått over alle støvleskaft. Det skal jo ingenting til før en blir stemplet som sjåvinist eller overgriper. Reelle overgrep og trakassering skal man selvfølgelig ikke la passere, men når en hvilken som helst kommentar tolkes i verste mening, er det neimen ikke lett. Enkelte unge menn har rett og slett blitt redde for å snakke med jenter, for de risikerer å bli stemplet som sjåvinister hvis de sier et uheldig ord. Jeg ser mange svarer at byen/fest eller datingsider/apper er feil arena å lete etter en kjæreste. Der er jeg uenig. Hvor som helst kan være en arena. Man skal ha en god porsjon flaks for å treffe noen man klaffer med, og det kan skje når som helst eller hvor som helst.
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2018 #12 Skrevet 1. januar 2018 Det å gå på utesteder med masse fulle folk. Har aldri gitt meg noe som helst med tanke på det motsatte kjønn. Ikke vil jeg ha ei full kjerring heller. Som angrer seg når hun blir edru. Eller at jeg bare var en brikke i det hun ville få ut av en kveld der hun skulle more seg. Men nettdating derimot har jeg hatt godt hell med. Her har jeg hatt en erlig profil, og snakket erlig og åpent med kvinner. For et lite uforpliktende møte. Nå er jeg samboende på tiende året med ei jeg traff slik. Men det var nok å velge i før jeg satset alt på henne. Anonymkode: bcd01...026
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2018 #13 Skrevet 1. januar 2018 Kan du gi en indikasjon på hvordan disse samtalene med jenter foregår? Er du litt den som står der og stiller de åpenbare og kjedelige spørsmålene? Anonymkode: 35484...a11
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2018 #14 Skrevet 1. januar 2018 Hvis det er noe som virker interessant. Så gir jeg gjerne de litt kompliment om hvorfor jeg la merke til nettopp deres profil. Så finner jeg ut om vi har noe felles det går ann å ta tak i og utveksle erfaringer osv. Så går egentlig snakken av seg selv hvis vi kanskje får en god tone. Som kan føre til et møte for å se personen i virkeligheten. Men vil ikke gå for fort frem. Anonymkode: bcd01...026
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2018 #15 Skrevet 1. januar 2018 Jeg spiller ikka dataspill selv. Har flere andre interesser og ting jeg driver med. Har ikke så lyst til å gå for mye inn på det her da jeg vet om flere som bruker dette forumet aktivt og vil ikke bli gjenkjent. De gangene jeg finner noen å snakke med så snakker jeg vanligvis om noe som faller naturlig der og da, går ikke gjennom alle de vanlige kjedelige spørsmålene som om det var et intervju. Problemet er at veldig ofte ikke en gang kommer så langt i en samtale, det virker ofte som at de mister interessen allerede når jeg tar frem hånden for å hilse. Anonymkode: 67d03...7fa
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2018 #16 Skrevet 1. januar 2018 Hehehe... Jeg brukte motsatte metode. Klarte menn å se noe *gull* da? Hehehe... Nei. :-) jeg hadde sympati med taperne, og tenkte det var samfunnets feil. Det er ikke samfunnets feil. Det er kjipe menn, som trenger å bli forklart ting i klartekst. Menn må snakkes til som barn jo. Æsj. Jeg skal ha en av de få som er voksne. Er så dritlei av menn som i det hele tatt orker å pusle med egoet sitt når de svømmer i en mikroskopiske vanndam. Vær litt fuckings realistisk da. PS, da jeg kopierte de stygge mennene hatet de meg. De hater seg selv. Jeg skulle altså være bedre, uten at de fikk følelsen av det. Anonymkode: 8bce1...30d 1
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2018 #17 Skrevet 1. januar 2018 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hehehe... Jeg brukte motsatte metode. Klarte menn å se noe *gull* da? Hehehe... Nei. :-) jeg hadde sympati med taperne, og tenkte det var samfunnets feil. Det er ikke samfunnets feil. Det er kjipe menn, som trenger å bli forklart ting i klartekst. Menn må snakkes til som barn jo. Æsj. Jeg skal ha en av de få som er voksne. Er så dritlei av menn som i det hele tatt orker å pusle med egoet sitt når de svømmer i en mikroskopiske vanndam. Vær litt fuckings realistisk da. PS, da jeg kopierte de stygge mennene hatet de meg. De hater seg selv. Jeg skulle altså være bedre, uten at de fikk følelsen av det. Anonymkode: 8bce1...30d Vet ikke helt hva jeg fikk ut av dette. Anonymkode: 67d03...7fa 5
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2018 #18 Skrevet 1. januar 2018 21 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg spiller ikka dataspill selv. Har flere andre interesser og ting jeg driver med. Har ikke så lyst til å gå for mye inn på det her da jeg vet om flere som bruker dette forumet aktivt og vil ikke bli gjenkjent. De gangene jeg finner noen å snakke med så snakker jeg vanligvis om noe som faller naturlig der og da, går ikke gjennom alle de vanlige kjedelige spørsmålene som om det var et intervju. Problemet er at veldig ofte ikke en gang kommer så langt i en samtale, det virker ofte som at de mister interessen allerede når jeg tar frem hånden for å hilse. Anonymkode: 67d03...7fa Selvtillit. Folk er desperate etter det. Fikser du deg det er folk villige til å suge deg for å få en desperat flik av det. Du må selge deg som noe attraktivt. Tross alt er folk bare ute etter å øke sin egen verdi. Konstant. 24/7. Anonymkode: 8bce1...30d 2
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2018 #19 Skrevet 1. januar 2018 Sliter med å bare møte playere, jeg. De jeg faller for, men ikke vil ha. Det er lett å la seg påvirke i en verden hvor dating, puling og det å se bra ut er i fokus. Men la ikke det overskygge alt. Se ut, gå tur. Ikkd grav deg ned i sorg over meningsløse ting. Har du hatt sex, så er du jo attraktiv. De som drar damer og leter, er ikke menn. De er gutter. Jeg er 32 og skyr disse som pesten. De er ikke modne menn som en voksen kvinne vil ha. Ikke bli som de. Ikke ha de som forbilde. De er usikre og måler seg selv i antall "ligg". Har vært der som jente selv. Var viktig å få oppmerksomhet for å føle seg vel. Om noen år, dersom de ikke bli voksne, vil de være ensomme. De vil ofte få trøblete forhold og de vil ikke klare familieliv. Noen blir selvsagt voksne fordi det kun er en fase de er i, men stort sett taper de på andre arenaer. Grunnen er ofte at de blir vant med at dette gir de lykke, de må få positive feedback for å føle seg komplette. De jakter damer hber helg. Om 4 år vil du kanskje ha noe seriøst, og en voksen dame på over 30 vil ha den stabile som ikke var kjent som noe skjørtejeger. Hun vil ha din oppmerksomhet, føle seg sett, respektert, lyttet til og verdsatt for mer enn utseende. Ta tiden til hjelp og ha noe å by på som de andre ikke har! Vær en gentle-man. Vis at du har draget uten å virke desperat. Verdsatt en god samtale, dans og trekk deg litt unna. Vis at livet ditt er mer enn damejakt. Ikke skryt, vær ydmyk og selvsikker. Det er det du kan by på som betyr noe. Å skulle ha så mye erfaring med damer kan slå begge veier. Omsorg for familie er sexy. Opplevde selv at menn med søstre har mer dameerfaring enn disse playerne. Hjelper ikke å være god i senga om du ikke har antenner ellers. Har avslått mange som vil date meg fordi at de har dårlig rykte. Anonymkode: ad76a...636 1
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2018 #20 Skrevet 1. januar 2018 Jeg er dame, og hadde et nyttårsforsett om å bli mer sosial selv. Jeg har faktisk, uten å overdrive, aldri blitt sjekka opp på byen, enda jeg er ute hver eneste helg. Jeg har rukket å bli 30 nå. Så SÅ lett å være dame er det ikke. Med mindre du er pen, seff. Anonymkode: 53cb2...554 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå