Gå til innhold

Overvektige barn..

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor lar foreldre barna sine bli overvektige? Synes du at de bør sette mer grenser for barna, lære dem fra dag en at de må kjenne begrensninger, eller er det ok at de bare lar barna spise hva de vil og sitte stille?

Anonymkode: 56dfa...941

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Nei, jeg synes ikke det er greit å ikke sette begrensninger for barna sine slik at de utvikler overvekt. Dog prøver jeg å ikke være fordomsfull da jeg vet det kan være mye mer bak enn at foreldrene ikke gidder å ta tak i problemet. Jeg var selv ett overvektig barn på grunn av diverse medisiner jeg måtte gå på (De fleste kiloene forsvant av seg selv da jeg stoppet å ta dem i slutten av tenårene ), å det å være overvektig som barn er et mareritt. Alt av fysisk aktivitet var tungvint og selvtilliten var på bånn. Så lenge det er mulig å gjøre noe med vektproblemet til barnet syns jeg man bør gjøre det.

Anonymkode: bb8ee...ef6

AnonymBruker
Skrevet

Jeg tror dette er et vanskelig tema som få foreldre vet hvordan de skal håndtere, det å "slanke" barna sine er veldig tabu. 

Jeg mener det burde være de voksnes ansvar å lage sunn mat. Også synes jeg ellers at barn skal få spise så mye de selv ønsker, og at de heller skal lære seg å spise opp alt de selv tar til seg på tallerken. En studie i England fant ut at barn overspiser dersom foreldrene forsyner dem med porsjoner. Da er det jo mye bedre om de selv tar til seg så mye de ønsker av den sunne maten. 

Også tenker jeg at alle barn også har godt av aktiviteter. De kan få gå på så mange de selv vil for min del, men MINST én! Foreldre burde la barn være barn og vise dem hvor mye glede det ligger i maten, ikke spise imens man ser på tv, men være bevisst på smakene man har fremfor seg. Om alt dette oppfylles så tror jeg det ordner seg av seg selv. :) 

Anonymkode: 0c7ea...168

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...