happiest Skrevet 1. januar 2018 #1 Skrevet 1. januar 2018 Ser nå på mange facebookgrupper at mange hunder er forsvunnet i natt, sikkert pga bråk og raketter. Men tar ikke eierne forhåndsregler? Går de på tur med de løs så de kan løpe vekk? Passer de ikke godt nok på at dørene er lukket? Hva er greien? Fælt, selvfølgelig, men noe kan da vi som eiere forebygge? Selv slipper jeg de ikke løs og har god sele på, på tur som de ikke kommer løs fra. Tar de inn på annet rom jeg skal ut ytterdøren sånn i tilfelle, på dager som denne... Mine er ikke redd da, heldigvis! Men man vet jo aldri. De kan jo også snuse på raketter de finner som kanskje kan eksplodere... 4
Christiane_W Skrevet 1. januar 2018 #2 Skrevet 1. januar 2018 Vanligvis slipper vi hunden vår ut løs, siden han holder seg i hagen, men nyttårsaften holder vi ham i bånd hele dagen. Han er ikke redd for rakettene, men som @happiest påpeker vet man jo aldri, så det er tryggest å holde ham i bånd på nyttårsaften. Vi sørger også for at han er i stua og at døra mellom stua og gangen er lukket om vi skal ut ytterdøra. Om man tenker seg litt om er det ikke vanskelig å sikre seg og det krever ikke mye innsats. 1
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2018 #3 Skrevet 1. januar 2018 Skjønner ikke at det går an, tenker disse menneskene må nettopp ha fått hund eller noe. Anonymkode: 3e552...240 2
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2018 #4 Skrevet 1. januar 2018 Tenker at uhell kan skje. Selv holder jeg meg og hunden inne ettermiddag og kveld nyttårsaften. Vanligvis går han fot uten bånd, og bryr seg ikke om raketter. Men den dagen bruker vi sele. Likevel kan uhell skje! Anonymkode: 42d2e...c02
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2018 #5 Skrevet 1. januar 2018 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Skjønner ikke at det går an, tenker disse menneskene må nettopp ha fått hund eller noe. Anonymkode: 3e552...240 Ikke vær så snart til å dømme Jul, romjul og nyttår er tider hvor mange er på besøk eller har besøk. Og jeg har ikke hund selv, men en katt som skal være inne på natta. Og det slår sjelden feil at jeg er ute og lokker og lokker før leggetid fordi en ubetenksom gjest slapp ut katten sent, gikk ut for å røyke og ikke så ved beina sine, skulle hente noe og ikke så seg om osv. Det er ikke alltid like lett å dresser fire søskenbarn, tante Helga og en svigermor som det er å dresser en hund ha gode rutiner selv. Anonymkode: 0fd2c...03a 3
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2018 #6 Skrevet 1. januar 2018 Jeg har alltid kjørt bilen ut fra garasjen og latt porten stå halvåpen på nyttårsaften. I løpet av 12 timer gikk 2 hunder og 1 katt i "fella" mi i år. Uhell kan skje alle. Min katt går fritt i huset og selv om vi passer på som bare det, er det ofte at det holder på å gå galt. Anonymkode: b1b42...358 1
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2018 #7 Skrevet 1. januar 2018 Uhell skjer. Har selv en hund som er livredd for fyrverkeri. Nyttårsaften går vi ikke ut senere enn 14/15-tiden. På lørdag holdt hun på å slite seg ut av båndet fordi noen fyrte av fyrverkeri. Anonymkode: 2dcaa...1e6
lillesky Skrevet 1. januar 2018 #8 Skrevet 1. januar 2018 Svigermor ville gjerne gå en tur etter middagen, for å synke maten, og da ta med bikkja. Det var selvsagt uaktuelt klokka 21. De begynner jo å sende opp raketter tidlig på ettermiddagen...
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2018 #9 Skrevet 1. januar 2018 Det er utrolig hvor lett en hund kan snike seg ut hvis man ikke følger 100% med hele tiden. Der jeg var i går hadde plutselig den ene hunden kommet seg ut. Vi forstår ikke hvordan, men det var sikkert en av de eldre som åpnet døren uten å tenke seg om. Tenker de fleste hundeeiere passer godt på, men det er umulig å forhindre at noen andre glemmer seg bort. Men å la hunden gå løs på nyttårsaften, selv på formiddagen, er ikke smart. Folk fyrer opp hele dagen, så det bør ikke være nødvendig å la hunden gå løs akkurat den dagen Anonymkode: ee179...5a6
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå