Gå til innhold

Er det bare jeg som syns dette er urimelig?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er stemamma til en fantastisk jente på 10 år, vi kommer veldig godt overens, jeg har vært gift med pappaen hennes i snart 3 år, og vært i livet til jenta siden hun var 4, og jeg kommer overens med mammaen hennes osv. 

Jeg vet stemødre er hatet på dette forumet og at jeg garantert blir slaktet uansett hva jeg skriver, men jeg prøver likevel.

min stedatters mamma er ekstremt god venn med min manns bror. I starten så sa min mann at han ikke likte at de var så mye sammen, men det ignorerte de og de er sammen opp til flere ganger i uken både med og uten barnet. Vi har sluttet å tenke på det og tenk at de er venner så de får bare holde på det. Det eneste problemet er at min manns bror forventer at VI skal kjøre henne hjem til han når hu skal på besøk. (Han bror bor ca 1 time unna). Vi sier selvsagt nei, men dette har skjedd opptil flere ganger. Det har også skjedd at jeg og min mann har blitt invitert til broren også sier broren plutselig at han har invitert hu også , og om vi kan plukke henne opp. Jeg begynner å bli luta lei, vi kommer alle overens så er ikke no problem men er det bare jeg som syns det er litt urimelig og litt smålig respektløst av hans bror og forvente at han vi kjøre rundt på min manns eks bare fordi at de to absolutt skal være så mye sammen?

Anonymkode: 6ddab...fac

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei du er ikke urimelig. 

• Liker 11
Skrevet

Er det moren eller datteren dere blir bedt om å kjøre 1 time for å levere? Har ikke moren egen transport hvis det er henne?

Jeg synes absolutt ikke det er urimelig å si nei hvis det gjelder å frakte moren rundt. Det er ikke deres jobb, hun er voksen og får komme seg dit selv.

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Hvis dere også er invitert og moren bor i nærheten slik at det ikke er noe problem å plukke henne opp syntes jeg det bør være greit. Men jeg hadde aldri i verden giddet å kjøre noen 1 time hver vei for at de skal dra på besøk til noen andre, jeg har faktisk bedre ting å bruke tiden min på enn å være privatsjåfør for voksne mennesker. 

Anonymkode: 92452...d81

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet
7 timer siden, ViljaH skrev:

Er det moren eller datteren dere blir bedt om å kjøre 1 time for å levere? Har ikke moren egen transport hvis det er henne?

Jeg synes absolutt ikke det er urimelig å si nei hvis det gjelder å frakte moren rundt. Det er ikke deres jobb, hun er voksen og får komme seg dit selv.

Nei hun har lappen men ikke bil. Det er moren og barnet eller bare moren vi blir spurt om å kjøre dit. Når datteren er hos oss så kjører vi henne selvfølgelig overalt

AnonymBruker
Skrevet
7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvis dere også er invitert og moren bor i nærheten slik at det ikke er noe problem å plukke henne opp syntes jeg det bør være greit. Men jeg hadde aldri i verden giddet å kjøre noen 1 time hver vei for at de skal dra på besøk til noen andre, jeg har faktisk bedre ting å bruke tiden min på enn å være privatsjåfør for voksne mennesker. 

Det er akkurat det jeg også syntes. Ja hun bor i nærheten og hadde vi skulle på samme sted og hun og datteren ikke hadde hatt noen annen mulighet til å komme seg dit sp selvfølgelig kan de sitte på, jeg bare reagerer på at det er en selvfølge at vi skal kjøre rundt på min manns eks. 

Men når vi ikke skal dit selv, men hun skal på besøk så sier vi absolutt nei. 

AnonymBruker
Skrevet

Nei det er du ikke

AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Nei det er du ikke

Denne skulle i en annen tråd

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
8 hours ago, AnonymBruker said:

Hvorfor?  Det er til tross alt farens EX vi snakker om.  Aldri i livet ville jeg ha giddet å kjøre henne noen steder - av og til lurer jeg hvordan verden kommer til å ende - og med sanne folk som broren og eksen skjønner jeg at det ender nok ikke godt.  

Anonymkode: 18a27...e41

AnonymBruker
Skrevet

Hvis dette bare var en venn av han, eller kjæreste, hadde du kjørt henne da? Tipper svaret hadde vært nei. Dere trenger ikke å være privatsjåfør for xn hans!! 

Hun kan vel skaffe seg en bil som alle andre må?! 

Anonymkode: 7780c...4af

• Liker 1
Skrevet

Kan ikke broren heller hente henne, eller dra på besøk til henne?

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

personlig mener jeg man skal ta hensyn til det, synes ikke det er rett og krysse sånne relasjonelle problemstillinger. Men her gjør dem tydeligvis ikke. For meg virker det som dere bor i en meget liten bygd, om ikke det er en øy. Dette synes jeg var veldig rart. 

Anonymkode: 347af...018

Skrevet

Send dem en oversikt over bussruter neste gang de spør :) 

Skrevet

Voksne mennesker bør kunne transportere seg selv

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...