Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor er det så vanskelig å få til dette med vennskap når en har ADHD? Noen som vet?

Anonymkode: b6f0d...4aa

Videoannonse
Annonse
Gjest Selfie
Skrevet

Man er ikke så god på å oppfatte signaler og sosiale koder, slikt som de fleste jenter kan. Man glemmer også gjerne å følge opp vennskapet, glemmer å holde vennskapet ved like. 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har sterk ADHD, ble diagnostisert i tidlig alder. Har forsåvidt aldri hatt problemer med å få venner, eller bli kjent med folk sånn sett, men jeg har hatt problemer med å beholde vennskap. 
Grunnene til det var at jeg reagerte mye sterkere og lite rasjonelt i krangler/diskusjoner og det resulterte i at de ikke ville være min venn lengre. Nå i voksen alder forstår jeg det veldig godt, jeg var ikke noe grei på den tiden. Impulsiv, frekk og hissig. (ikke alle med adhd er sånn selvfølgelig, men jeg var sånn) 
Nå i voksen alder har jeg avsluttet vennskap selv fordi det var nødvendig. Jeg har noen nære venner som jeg vil ha for resten av livet. Man lærer så lenge man lever, ADHD er noe man lærere å styre etterhvert som man blir eldre, men det skjer ikke uten ett lite stykke arbeid hos deg selv. Jeg for min del har blitt mye mer balansert, rolig, har impulskontroll og blir bare sint om det er ytterst nødvendig. 

Anonymkode: 74c30...5d2

Skrevet

Min bestevenninne har ADHD, bruker medisiner da. Det som fungerer er at jeg er ærlig med henne dersom hun "glemmer seg av", samt at jeg selv har ganske sterk personlighet og ikke lar meg overkjøre.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...