Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

I går (31.12.17) oppdaget jeg at det kom lyserosa blod på papiret når jeg tørket meg. Det var da fem dager siden eggløsningen. Kan dette være en festeblødning? Er det noen som har opplevd lignende? Vet ikke om det har kommet noe mer, tok i en ob ved neste dobesøk. Skal ha mensen om tolv dager. Når kan jeg evt. ta test?

Endret av hotfudge
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har du bare 7 dager mellom eggløsning og mens? Hvis du ønsker å bli gravid ville jeg ikke brult ob med mindre du er helt sikkert på at det er .ensen, pga infeksjonsfare....

Skrevet (endret)
2 timer siden, tutta23 skrev:

Har du bare 7 dager mellom eggløsning og mens? Hvis du ønsker å bli gravid ville jeg ikke brult ob med mindre du er helt sikkert på at det er .ensen, pga infeksjonsfare....

Jeg skreiv feil, skal ha mensen om 12 dager. Jeg tok også ut ob´n relativt raskt igjen. Var ingenting på den da

Endret av hotfudge
Skrevet

Ingen??

Skrevet

Mente at jeg skal ha mensen om ti dager.

Skrevet

Kan nok være en mulighet for at det kan ha vært festeblødning ☺

AnonymBruker
Skrevet

Hvis det er en festeblødning kan du nok allerede teste om et par dager. Velg en som er sensitiv. 

Anonymkode: f2922...798

Skrevet
44 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvis det er en festeblødning kan du nok allerede teste om et par dager. Velg en som er sensitiv. 

Ok 😄

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, hotfudge skrev:

Ok 😄

Tidligste jeg har fått positiv test er 9DPO, men jeg har aldri hatt noen festeblødning da. Bare så du er forberedt. De påstår at man sjelden har hcg i kroppen før 7-8 dpo, men om det er sånn at du faktisk vet festedato, så blir det litt annerledes. Hcg dobler seg ca annenhver dag, cb digital med ukeindikator reagerer på 10 hcg (ml/u eller noe). Nå aner jeg ikke om hcg øker raskere eller saktere før man kan påvise den, men du kan jo regne litt på det selv. Jeg tror jeg kanskje ville ventet fire-fem dager for ikke å bli så skuffet. Da er du 8-9DPO. 

PS. Du bør aldri bruke tampong ved så liten blødning. Da tørker du ut slimhinnene dine. Dette gjelder også siste dager av mens, hvis du har sparsom blødning da.

Skrevet
24 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tidligste jeg har fått positiv test er 9DPO, men jeg har aldri hatt noen festeblødning da. Bare så du er forberedt. De påstår at man sjelden har hcg i kroppen før 7-8 dpo, men om det er sånn at du faktisk vet festedato, så blir det litt annerledes. Hcg dobler seg ca annenhver dag, cb digital med ukeindikator reagerer på 10 hcg (ml/u eller noe). Nå aner jeg ikke om hcg øker raskere eller saktere før man kan påvise den, men du kan jo regne litt på det selv. Jeg tror jeg kanskje ville ventet fire-fem dager for ikke å bli så skuffet. Da er du 8-9DPO. 

PS. Du bør aldri bruke tampong ved så liten blødning. Da tørker du ut slimhinnene dine. Dette gjelder også siste dager av mens, hvis du har sparsom blødning da.

Takk for svar 😊 Ikke lett å vente når ting er så usikkert. 

AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, hotfudge skrev:

Takk for svar 😊 Ikke lett å vente når ting er så usikkert. 

Det er vel egentlig aldri lett å vente på ikm når man er prøver :P 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...