AnonymBruker Skrevet 1. januar 2018 #21 Skrevet 1. januar 2018 1 minutt siden, Tom Bäcker skrev: Jeg klarer ikke å fri meg fra tanken om at en person som klager i medier, med fullt navn, stenger seg selv ute fra arbeidsmarkedet. Gjennom å stemple seg selv som kranglefant. Eller? Jeg er enig, i den artikkelen rakker hun ned på medstudenter, nordmenn, folk med erfaring, arbeidsgivere og de som jobber på nille/i butikk. Hun fremstår snurt, sutrete og bortskjemt, uten innsikt i arbeidsmarkede og arbeidsliv. Anonymkode: e7ecb...c3d 4
Gjest NotNaomi Skrevet 1. januar 2018 #23 Skrevet 1. januar 2018 3 minutter siden, Tha_M34 skrev: Nå diskuterer vi generelt sett og ikke bare et enkelt tilfelle. Hun som er tatt opp som eksempel, er bare ett eksempel blant mange. Diskrimineringen foregår, og det foregår i storstilt skala i en rekke sektorer. Diskrimineringen varierer med andre ord utifra hvilken sektor man søker jobb i blant annet. Du må gjerne basere dine "argumenter" på tro - men jeg har iallfall forskning og fakta bak det jeg sier. Ja, herregud , slapp av. Kommenterte pga linken som var lagt ut .
Jolene Skrevet 1. januar 2018 #26 Skrevet 1. januar 2018 Latterlig å trekke inn rasisme-kortet i denne sammenhengen, av følgende årsaker: Hun er nyutdannet uten relevant erfaring. Klart folk med mer erfaring da blir å foretrekke. Hun avslo et jobbtilbud, som ville gitt henne erfaring på CVn. Innenfor hennes bransje, er det en kamp om jobbene. En som er nyutdannet, uten noe erfaring, blir ikke en førsteprioritet. Selv en kandidat med dårligere karakterer, men med mer erfaring, blir derfor foretrukket. Hun gidder ikke å oppsøke bedrifter selv for å få en praksisplass. Hadde hun gjort det, hadde hun dessuten vist en vilje til å komme inn i en bransje det er mange om beinet til. Dessuten hadde hun fått muligheten til å selv presentere hvem hun er. Ofte er det vanskelig å presentere en person, når du ikke selv er personen. Det å da kunne selv skilte med kjennskap til feltet, ville derfor gjort det lettere for henne å få en praksisplass. Hun må slutte med en kravmentalitet. Som nyutdannet, uten erfaring, uten nettverk, stiller du ganske svakt på jobbmarkedet. Når da ikke en butikkjobb er bra nok mens man søker jobber, vell, det sier mye om denne kandidaten. Hun burde derfor ikke gått til mediene med historien sin, da dette svekker inntrykket av henne. Hun sier nederst i artikkelen om at hun ikke skal gi opp, men hva er det hun egentlig har gjort? Hun har ikke prøvd å danne seg et nettverk, ikke forsøkt å få erfaring fra andre bransjer, ikke prøvd å oppsøke bedrifter - da kan jeg ikke se at hun egentlig har gjort en innsats. Ok, hun har sikkert en CV og har skrevet jobbsøknader. Dessverre er ikke dette nok i våre dager. Det kreves faktisk mer av en arbeidssøker enn at man sitter hjemme å skriver CV og søknad. Dessverre er ikke denne type mentalitet noe nytt. Mange i dag, har for mange krav og foventninger, og forstår ikke hvordan arbeidsmarkedet faktisk fungerer. 1
Gjest Tom Bäcker Skrevet 1. januar 2018 #27 Skrevet 1. januar 2018 Utvalgt forskning og fakta mener du? Hvis du vil bli tatt seriøst, så dropper du henvisningene til p9litiske partier. Mulig du har rett, men du må være mer kritisk til hva du legger frem.
T-Rex Skrevet 1. januar 2018 #30 Skrevet 1. januar 2018 3 minutter siden, Tha_M34 said: Når det nevnes toppkarakterer - går jeg utifra at hun har rundt A i snitt. Selv B i snitt er veldig, veldig bra og det ville ha holdt mer enn nok i å få kastet stipendiater etter seg, for å så ta en doktorgrad innenfor dette området (Stipendiater ville ha startet på ca 440.000 kr i lønn) som til slutt fører til at hun får en Ph.D. tittel. Hvorfor gjør hun ikke det da? 2
Gjest Tom Bäcker Skrevet 1. januar 2018 #31 Skrevet 1. januar 2018 «Tipper at du og dine likesinnede»... Vet du i det hele tatt noe som helst mine politiske og andre holdninger? Du fremstår som en person som har gått tom for argumenter og har gått over til å bruke dårlig hersketeknikk.
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2018 #33 Skrevet 1. januar 2018 Kanskje det har noe med at ingen ønsker å ansette en kranglefant? 😊 Anonymkode: 4dd7c...5c7 3
Gjest Tom Bäcker Skrevet 1. januar 2018 #35 Skrevet 1. januar 2018 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Kanskje det har noe med at ingen ønsker å ansette en kranglefant? 😊 Anonymkode: 4dd7c...5c7 Du har helt rett. Noe av det viktigste med en nyansatt er å finne en person som passer inn i teamet og bedriftskulturen.
Gjest Tom Bäcker Skrevet 1. januar 2018 #36 Skrevet 1. januar 2018 2 minutter siden, Tha_M34 skrev: Er ikke vanskelig å gjette dine "preferanser" - har nesten 15 år bak meg når det gjelder å "diskutere på nett" - så SV-er / Rødt er du iallfall ikke. Eller Ap / MDG / Venstre tilhenger for den slags skyld - uansett hva du måtte si for å "korrigere" meg. I tillegg til erfaringen jeg har gjennom livet, ser jeg lett hykleriet hos de som syter mest ovenfor "innvandrere", er de samme som klager over "de som ikke er i jobb". Jeg har glemt hva vi var uenige om. Kan du oppdatere?
WubWub Skrevet 1. januar 2018 #37 Skrevet 1. januar 2018 3 minutter siden, Tha_M34 skrev: Er ikke vanskelig å gjette dine "preferanser" - har nesten 15 år bak meg når det gjelder å "diskutere på nett" - så SV-er / Rødt er du iallfall ikke. Eller Ap / MDG / Venstre tilhenger for den slags skyld - uansett hva du måtte si for å "korrigere" meg. I tillegg til erfaringen jeg har gjennom livet, ser jeg lett hykleriet hos de som syter mest ovenfor "innvandrere", er de samme som klager over "de som ikke er i jobb". Hvorfor har du et behov for å plasserer folk i en bås/samlebegrep? Vennligst forhold deg til argumentene og ikke personen. Partitilhørighet er uviktig i denne diskusjonen. 1
tussi84 Skrevet 1. januar 2018 #38 Skrevet 1. januar 2018 Det er diskriminering i arbeidslivet selv om det ikke er lovlig. Det er et flust av arbeidsgivere som ikke engang leser gjennom søknader det står et utenlandsk navn på. For noen år siden var det en innvandrer som hadde sendt masse søknader med sitt opprinnelige navn først. Han fikk bare negative svar om han i det hele tatt fikk svar. Han bestemte seg for å sende en søknad i et falskt norsk navn for å se hva som skjedde, men forandret ikke på selve søknaden. Resultat var at han ble innkalt til intervju. Jeg husker ikke så mye mer om hvordan det gikk etterpå, men det er tydelig at de med utenlansk navn blir diskriminert. Men det er mange andre grupper som også blir diskrimert fra arbeidslivet. Det er gravide kvinner, overvektige, folk som tidligere har sittet inne for kriminialitet, folk med spesiell utseende eller væremåte, handikappene osv.. Skal man ha best sjans til å få jobb idag.. vær i 20 årene uten planer for barn i mange år, hver normal og utseendemessig normalt slank og ha sjarmerende vesen. Og for all del husk å et norskt navn. 1
Gjest Tom Bäcker Skrevet 1. januar 2018 #39 Skrevet 1. januar 2018 Akkurat nå, WubWub skrev: Hvorfor har du et behov for å plasserer folk i en bås/samlebegrep? Vennligst forhold deg til argumentene og ikke personen. Partitilhørighet er uviktig i denne diskusjonen. Ikke for folk på venstresida, da er tilhørighet på høyresida er gyldig argument. I tillegg til billig hersketeknikk. Uten henvisning til noen bruker her inne.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå