Gå til innhold

Du intelligente menneske

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hvor mye ansvar føler du at du har for å gjøre verden til et bedre sted? Mye? Eller ingenting?

Tenker du at du vil ha barn? Gir det deg mer ansvar for å sikre en bedre verden, eller bryr du deg ikke?

Anonymkode: 7089a...07b

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Gjør ingenting. Uansett hvor mye jeg skulle ønske at verden var et bedre sted, så vet jeg at jeg aldri kunne utgjort en forskjell uansett. Ønsker meg barn, men da kommer jeg jo til å fokusere på at mitt barn får et godt liv, ikke på å forandre verden.

Anonymkode: 221fa...aca

AnonymBruker
Skrevet

Du tenker ikke på at det barnet må leve i en suboptimal verden? At det barnet må vokse opp i en verden de kanskje ser på som grusom og med mennesker som er idioter?

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Du tenker ikke på at det barnet må leve i en suboptimal verden? At det barnet må vokse opp i en verden de kanskje ser på som grusom og med mennesker som er idioter?

Hva skal  jeg gjøre med det da?

AnonymBruker
Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

Hva skal  jeg gjøre med det da?

Ikke føde barn inn i en korrupt og stygg verden er en ting man kan gjøre. Ellers har individet begrenset innflytelse, men man kan alltisa forsøke gjøre det lille man kan. Om man ikke kan gjøre noe, er eneste valget å begrense skaden. Ved å ikke få barn er det ihvertfall ingen andre nye sjeler som må lide under den styggedommen menneske her skapt

AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Ikke føde barn inn i en korrupt og stygg verden er en ting man kan gjøre. Ellers har individet begrenset innflytelse, men man kan alltisa forsøke gjøre det lille man kan. Om man ikke kan gjøre noe, er eneste valget å begrense skaden. Ved å ikke få barn er det ihvertfall ingen andre nye sjeler som må lide under den styggedommen menneske her skapt

Verden har jo alltid vært dritt, men det betyr jo ikke at man ikke kan ha et godt liv.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Verden har jo alltid vært dritt, men det betyr jo ikke at man ikke kan ha et godt liv.

Å skape et bra liv for seg selv er en ting, men å skape nye liv er noe annet. Jeg regner med du har barn siden dette går inn på deg. Du har driti deg ut der, skal jeg innrømme. Det eneste du kan gjøre nå er å forbedre barna dine på at livet er dritt og lære dem opp til hvordan takle det. 

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Å skape et bra liv for seg selv er en ting, men å skape nye liv er noe annet. Jeg regner med du har barn siden dette går inn på deg. Du har driti deg ut der, skal jeg innrømme. Det eneste du kan gjøre nå er å forbedre barna dine på at livet er dritt og lære dem opp til hvordan takle det. 

Er 20 og barnløs :)

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Er 20 og barnløs :)

Forbli det. Til tross for hva alle sier så blir ikke livet bedre

AnonymBruker
Skrevet

Forbli det. Til tross for hva alle sier så blir ikke livet bedre

Hvem sa at livet er dårlig? Verden er dårlig, men livet er bra.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Det beste man kan gjøre for verden. Er å ikke fø barn. Overbefolkningen har tett helt av, og du kan bidra med å bremse den.

Anonymkode: e3337...95c

AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du må ha et veldig dårlig liv. 

Livet er langt fra dritt. Men livet er hva du gjør det til.

Så kan man gjøre som deg; ete sitroner og bittermelon. 

Eller som meg; nyte hver bit i fulle drag. 

Anonymkode: 9b542...e3c

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker said:

Hvem sa at livet er dårlig? Verden er dårlig, men livet er bra.

Ok. Du er ikke spesielt smart. Neste

AnonymBruker
Skrevet

Ok. Du er ikke spesielt smart. Neste

:laugh:

AnonymBruker
Skrevet

Du må ha et veldig dårlig liv. 

Livet er langt fra dritt. Men livet er hva du gjør det til.

Så kan man gjøre som deg; ete sitroner og bittermelon. 

Eller som meg; nyte hver bit i fulle drag. 

Anonymkode: 9b542...e3c

Jo, om du er en av de heldige nordmenn så kan du fråtse i luksus og tilfredsstillelse. Men nå stiller jeg spørsmål ved livet forbi det å dyrke eget ego og livsstil. Selvsagt kan du ha det jævla bra om du har nok penger og kan drite i resten av verden fylt av mennesker og dyr som lider. Du kan velge å ignorere hvordan dine valg bidrar til lidelse hos andre, du kan ha det jævla bra om du bruker egen rikdom på deg selv og egne behov og slipper forholde deg til det resten av menneskeheten er nødt å forholde seg til

AnonymBruker
Skrevet

:laugh:

Jepp, det viktigste for deg er hvoradn du føler deg og har det, alt annet betyr ingenting. Du er en av massene som bidrar til at resten av Norge og verden er dritt. Grattis. Om du får barn smartere enn deg vil de aldri takke deg eller respektere deg

AnonymBruker
Skrevet

Jepp, det viktigste for deg er hvoradn du føler deg og har det, alt annet betyr ingenting. Du er en av massene som bidrar til at resten av Norge og verden er dritt. Grattis. Om du får barn smartere enn deg vil de aldri takke deg eller respektere deg

Det viktigste for meg er hvordan de jeg har glad i har det. Jeg gjør ingenting for å forbedre verden fordi jeg vet at jeg bare er en dråpe i havet, å tro at jeg kan utgjøre en forskjell er ønsketenking og bortkastet tid. Hva gjør du da, annet enn å grine på kg?

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Den eneste måten man kan prøve å bekjempe fremtidige grusomheter på er å fostre opp en generasjon med empatiske, sympatiske og fornuftige barn. Som en motvekt og motstand mot de mørke kreftene i samfunnet. 

Om alle intelligente, fornuftige og empatiske slutter å få barn fordi verden er så grusom, så vil jo det nærmest garantere at Prosjekt Menneske går fløyten. Hvem skal da yte motstand? Hvem skal bidra til at verden og menneskeheten ikke struper seg selv?

Det er åpenbart at de som reflekterer mest over den globale situasjonen er samtidig de som er mest beleste og som  forhåpentligvis evner å se forbi sin egen nese. Det er samtidig denne gruppen som potensielt kan være villige til å unngå å føde barn som vokser opp i dette kaoset. Er det gunstig for veien videre? 

Anonymkode: 8e90f...851

AnonymBruker
Skrevet

Det viktigste for meg er hvordan de jeg har glad i har det. Jeg gjør ingenting for å forbedre verden fordi jeg vet at jeg bare er en dråpe i havet, å tro at jeg kan utgjøre en forskjell er ønsketenking og bortkastet tid. Hva gjør du da, annet enn å grine på kg?

Ganske mye. Men uansett hva jeg gjør eller ikke gjør har ikke noe å si for hva du burde eller ikke burde gjøre

Mange individer har hatt mye å si for mennesker og menneskets historie. Hvorfor tror du så mange gnåler om Einstein hele tiden? Fordi han var et individ som hadde mye å si. Om du skal underkaste deg som en hund for samfunnet og erklære at du ikke kan gjøre en dritt fordi du er bare enda en dum sau som ikke kan ta egne valg er det din sak

Den eneste måten man kan prøve å bekjempe fremtidige grusomheter på er å fostre opp en generasjon med empatiske, sympatiske og fornuftige barn. Som en motvekt og motstand mot de mørke kreftene i samfunnet. 

Om alle intelligente, fornuftige og empatiske slutter å få barn fordi verden er så grusom, så vil jo det nærmest garantere at Prosjekt Menneske går fløyten. Hvem skal da yte motstand? Hvem skal bidra til at verden og menneskeheten ikke struper seg selv?

Det er åpenbart at de som reflekterer mest over den globale situasjonen er samtidig de som er mest beleste og som  forhåpentligvis evner å se forbi sin egen nese. Det er samtidig denne gruppen som potensielt kan være villige til å unngå å føde barn som vokser opp i dette kaoset. Er det gunstig for veien videre? 

Anonymkode: 8e90f...851

Problemet er bare at om de fleste intelligente innser at samfunnet er mye styrt av rike, økonomiske og politiske interesser som ikke nødvendigvis verdsetter eller bryr seg om å bedre verden for mennesker generelt, så vil de smarte barna som faktisk blir født vokse opp nokså isolert og alene. Hvilket intelligent menneske ønsker å sette barn til verden når de forstår hvordan samfunnet fungerer, hvordan samfunnet er bra for de rike og driter i de fattige? Selvsagt er det mange rike som aldri vil bry seg om resten av verden så lenge de selv er forsørget, men for de som er intelligente og som har noie høy grad av empati vil det å velge bort barn være enkelt. De som får barn vil da få barn som må vokse opp i en verden der de rike utnytter de svakeste og ingen bryr seg, samt at de vil ikke finne likesinnede som partnere eller venner

AnonymBruker
Skrevet

Ganske mye. Men uansett hva jeg gjør eller ikke gjør har ikke noe å si for hva du burde eller ikke burde gjøre

Mange individer har hatt mye å si for mennesker og menneskets historie. Hvorfor tror du så mange gnåler om Einstein hele tiden? Fordi han var et individ som hadde mye å si. Om du skal underkaste deg som en hund for samfunnet og erklære at du ikke kan gjøre en dritt fordi du er bare enda en dum sau som ikke kan ta egne valg er det din sak

Spurte fordi jeg var nysgjerrig på hvorfor du føler deg berettiget til å sitte på din høye hest og erklære de som ikke har et like kynisk syn på livet som deg, som dumme. Det vitner om en snever og ignorant tankegang, men det er din sak.

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...