Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vet nesten ikke hvor jeg skal gjøre av meg......

Er sulten støtt!!!!!! Når jeg har spist meg god å met etter middag så går det nesten ikke en halv time en gang før jeg er sulten :cry:

har jo ikke lyst til å spise hele tiden...,så det går mye på frukt og gullrøtter.

Ganske slittsomt da jeg merker at det går utover humøret!! :roll:

Har noen av dere noen ide om hva jeg kan bør, kan gjøre?

Har jo ikke lyst til å se ut som en elefant til slutt.. :wink:

Klem fra Lillan 18+6

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du spiser ikke mindre hver gang du spiser?

Jeg blir ihvertfall stapp-mett av en bitteliten porsjon om dagen, men blir fortere sulten. Så selv om jeg også føler at jeg spiser hele tiden, så er nok mitt inntak det samme som før jeg blir gravid, men nå er maten fordelt over færre men mindre måltider.

Det holder likssom med en brødskive til lunsj, mot to ellers. Men så tar jeg heller brødskive nummer 2 en time etterpå. Hvis du skjønner??

Og selv om jeg spiser "hele tiden", og føler meg konstant stappmett, så har jeg ikke lagt på meg mer enn 4 kg. Så hvis du har det sånn som meg, så blir du nok ingen elefant! Og ihvertfall ikke når du er flink til å spise frukt og grønnsaker.

27+4

Skrevet

Takk for svar! Stemmer nok at jeg blir fortere met. Men synes det er ille at jeg blir så fort sulten igjen.....

Sist jeg var gravid så ble jeg ganske stor,men dette skyldes VELDIG mye vann i kroppen! Synes jeg har lagt på meg litt for mye,men har nok fått litt vann i kroppen alt... :cry:

Klem fra Lillan

Skrevet

Jeg hadde tenkt å skrive et innlegg om dette, men nå kan jeg jo skrive her.

Jeg er bare i niende uke, men jeg svinger mellom sult og kvalme hele dagen. Er veldig slitsomt. I tillegg er det stekende varmt i Trondheim og det hjelper jo ikke akkurat på kvalme.

Jeg spiser mindre hver gang jeg spiser, men blir som deg sulten etter en halv time. Jeg lurer rett og slett på om metthets-hormonene mine har gått fløyten jeg. Selv om jeg sitter med mat oppi drøvelen gnager sulten inni meg så jeg får lyst til å gråte. Har ikke lagt på meg ennå, men som du sier, det er utrolig slitsomt.

I tillegg er jeg litt kvalm, så det er relativt få matvarer jeg har lyst på, og kjøtt som kanskje ville mettet litt får meg til å brekke meg. Jeg er dritlei av å være sulten og tenker stygge tanker om baby og misunner barn i afrika. For vanligvis hvis du går sulten i noen dager så gir sultfølelsen seg noe. Ikke her. Jeg blir rett og slett litt tullete jeg.

Er dette normalt? Jeg ringte legekontoret og de sa ikke at det var normalt, men at jeg nok måtte regne med sånt. Da begynte jeg å gråte.

Det verste er jo egentlig at jeg ikke får i meg sunn nok mat. Baby trenger jo proteiner for å vokse... Jeg spiser bare frukt og fint hvetemel-ting...

Visste ikke at det var så slitsomt å være gravid!!!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...